"GO MUQRIS ! GO MUQRIS ! GO MUQRIS ! YIHAKK !"
aku kat tepi padang ni terpekik terlolong teriak nama crush aku . cool giler hokay dia main bola sepak . ha yelah crush aku kut . kalau dah nama crush aku memang hensem , comey , macho , cool , popular semua dekat dia .
aku ni bukan bukan jenis yang pendam perasaan aku lama-lama . aku suka berterus terang . buat apa nak tunggu lama-lama ye dak . aku dah confess kat dia sejak form 1 hoke sekarang aku form 4 .
Bayangkan.
4 tahun aku tunggu dia biarpun dia tak layan aku .setiap minggu hari rabu dia ada latihan bola sepak , dia akan stayback sampai pukul 5 petang begitu juga dengan aku . nasib lah rabu je .
kalau hari2 , mampus aku kena batu api oleh kakak rissa aku AKA KAKAK HANAM , KAKAK TERJAHANAM . nanti sebok lah dia
'ma , tadi medina balik lwat '
'pa tadi medina lepak dengan kawan dia di restoran zakaria , nak senja baru reti nak balik'
'ma tadi dia berak tak cuci '
'pa tadi dia berus gigi pakai spender'
SEMUA BENDA DIA NAK LAPOR!
ok berbalik dengan crush aku heheh
setiap kali dia habis latihan bola sepak , aku dah terpacak kat tempat dia rehat bagi dia mineral dengan tuala doraemon aku of course . lepas je aku lap peluh dia [Dia lap sendiri act]. aku bawa pulang , cium puas-puas . hahaah giler peluh pun wangi ker muqris!
setiap kali dia birthday aku bagi dia hadiah dengan surat cinta aku huahah . malu pun malu lah . pi mampuih yang kecam aku .
masa form 1 , aku bagi dia cup tertulis nama dia and nama aku .muqris love alisa . HUAHAHAHAH . tak tahu dia simpan ke dak .
masa form 2 aku bagi dia bantal terpampang gambar dia tengah main bola sepak(gambar tu aku tangkap sendiri okay !) .
form 3 lak , aku bagi dia cap dengan bandanna.
form 4 lom pikiaq lagi . heheheheh mu tunggu hadiah aku tahun ni muqris , aku buat gempak punye !
setiap hari . AKU ULANG 'SETIAP HARI' aku akan bagi dia sepucuk surat yang ditulis tulus setulusnya dari hati Alisa yang murni , suci dan bersih .
lupa nak gitau . nama aku medina alisa . classmates aku semua panggil aku alisa . hehe .
"lisa , kau tak penat ke kejar si muqris tu . kalau aku jadi kau , dah lama aku move on " tudia kawan aku amira nadira .
"mira kawanku yang disayangi , first , aku tak penat dan tak akan penat . second , kau tak akan jadi aku dan aku tak akan jadi kau . " ini medina alisa kot . pantang menyerah kecuali operasi . eh tagline kumpulan zero ahha. yang aku tau MENYERAH tiada dalam kamus medina alisa .
"ok , kite tengok "
"tengok apa ? tengok masa depan aku dan muqris kahwin ker pastu ada anak , ada cucu hehe...." kataku berlagak
aku tengok muqris dah nak keluar padang . aku apa lagi ? follow lah dia nak keluarkan senjata memikat aku . maksud aku mineral dengan tuala doraemon .
"weh weh kau nak kemana lisaaa . jangan tinggalkan dakuuuuu" ah drama je kau ni mira . lantak ah kau .
aku laju je follow muqris .
aku tengok dia dah duduk kat tempat biasa dia rehat . peluang peluang .
"nah mineral dengan tuala " dia ambik sambil senyum . aku dah buat benda ni 4 tahun kot . aku taktau lah kalau dia tahu nama aku . hekhek . alolo bb aku penat ye . nak je aku urut bahu dia . woii tak muhrimmm . gatai eh gatai .
sepanjang dia rehat and minum air tu . aku akan berdiri tepi pondok tunggu dia habis .lepas je dia habis , dia akan blah centu je tinggalkan mineral yang masih separuh and TUALA yang aku akan bawa pulang . RUTIN AKU KUT .
'ee kau tengok tu ha minah kuih lapis tu , tak pandai malu '
' muqris dah rejected, tapi still terkinja-kinja'
'muqris tu sesuai untuk i je '
kalau nak tahu itulah mulut-mulut puaka yang tahu nak kecam orang je . and for your information muqris tak reject aku lagi . so aku ada chance !
MINAH KUIH LAPIS = AKU KAN TAK TAHU ERTI MALU , JADI KONONYA MUKA AKU NI TEBAL MACAM KUIH LAPIS YANG BERLAPIS LAPIS TEBALNYA TU .
takgune kan :)
YOU ARE READING
B MINE
Teen Fiction'crush' . bagi aku crush tu bila kau suka seseorang tapi dia tak suka kau dan akhirnya kau crashed . Crush juga dalam bahasa inggeris bermaksud hancur. Buat apa kita menghancurkan hati sendiri sedangkan banyak lagi lelaki yang lebih baik dan lebih m...