Bab 2

16 0 0
                                    

Beberapa hari telah berlalu . 

Harini hari rabu so macam biasa.

Aku tengok Jam, masih awal lagi . Dalam ratus ratus ribu murid dalam sekolah aku ni. Aku antara pelajar yang sampai awal ke sekolah .

Sebab Aku nak simpan surat aku lagi dalam locker muqris . Nanti datang lambat2 , malu.  Bukan malu sebab banyak pelajar lalu lalang okay . COME ON INI MEDINA ALISA KUT.

aku malu ATAU LEBIH DIKATAKAN KECEWA kalau muqris nmpak aku simpan surat dalam locker dia PASTU AKU NMPAK DIA BUANG SURAT AKU.

SAKIT WEY SAKIT .

muqris selalunya datang Lambat. Anak orang Kaya lah katakan ke sekolah pun pemandu hantarkan.  Bukan macam aku, naik bashikal jer.

Aku bergegas Ke locker 611 [lockermuqris] .

'dear crush,
     I know you probably won't read this but i just want you to know how much i love you.  You may not see it but I do.  A lot.  I want you to feel the same way and i wanna be your gf . But you don't,  so I won't.  But I have hope.  So I'll wait. :]
                        Sincerely ,
                             Ur biggest fan alisa

Aku membaca kandungan surat ku sekilas.  Lalu aku lipat Dan masukkannya ke dalam locker muqris .

"ok settle !"  aku pusing ke  kanan . pusing jangan tak pusing . hehe 

aku nampak dari jauh , muqris nak datang ke locker nya sambil menyikut beg adidas kaler hitam . dia mengusai rambutnya ke belakang sambil sebelah tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar . argh siapa lah yang tak cair dengan dia ni .

cancel pusing ke kanan , aku pusing ke kiri menuju ke kelass huaha lemah semangat sis tengok dia lama2 .

"Mira, kau teman aku tak harini tengok muqris Main bola? " tanya ku pada Mira yang sedang melantak nasi dengan ayam goreng nya  .

"aum aum kriuk kriuk kriuk aum aum tak" jawab mira selamba

"knpaaaa? "

"aum aum kriuk kriuk ada Family  aum aum dinner.  kriuk kriuk Sorry"  mira jawab sambil melantak . 

mira dengan ayam goreng berpisah tiada . jadi maknanya petang ni aku forever alone lah ni . nak nangissss.

aku berjalan menuju ke arah tempat duduk di luar padang . aku buka banner yang aku buat kat kedai mak eton dengan harga serendah rm1 .aku dengan mak eton memang kamcheng sampai dia nak jadikan aku menantu nya eee taknak aku dengan s apis tu . jambang tak pandai cukur2.

mulalah pekikan lolongan ku "go muqris ! go muqris ! yihak ! go muqris ! go go !" aku tahu lah ini hanya latihan dan bukannya perlawanan . ini saja cara supaya muqris noticed aku . kadang2 masa aku terpekik tu dia ada je tengok aku sambil senyum . argh 

pelajar yang duduk berdekatan dengan aku biasalah 'e minah kuih lapis ni lagi ' ' bingit telinga aku' 'heh macam lah muqris tu nakkan dia bluek' dan sebagainya .

sis shabar aje dengan mulut puaka tew . sedar tak sedar , kelip tak kelip , latihan bola sepak  muqris dah tamat yey . aku tengok muqris dah bersalaman dengan pemain lain and jurulatih . ambik berkat katakan .

nak juga merasa aku salam tangan dia haks !

senjata aku keluarkan .

tapi......

dia...... 

tak ke pondok tempat dia selalu rehat . dia menuju ke bahagian tempat duduk luar padang . aku memandangnya dengan muka berkerut .

dan yang sadisnya dia bukan menujuk ke arah aku . dia pergi ke arah shila mazlin aka betty . . minah paling popular kat sekolah . 

muqris menyambut air 100plus yang dihulurkan oleh betty . betty pulak tengah lap peluh kat dahi dia . YEA BETTY YANG LAP BUKAN MUQRIS .

aku terduduk sambil tengok air mineral dan tuala yang aku always serve dekat dia selama 4 tahun ni . hancur , hancur aku . 

aku nampak betty dan muqris ke arah carpark . nak pulang kot . aku kejar mereka dan mulut ku automatic sebut 

"muqris !" aku menekup mulut ku namun terlajak perahu boleh diundur terlajak cakap mampus lah kau .

muqris dengan tengkuknya yang berpeluh  menoleh ke belakang . dia tengok aku dengan muka blurnya. muqris berjalan ke arah aku DENGAN BETTY DI SEBELAHNYA . aku mati kata . aku tak tahu nak kata apa .

muqris berdiri di depan aku "ya kenapa ye ?" dia tanya . 

aku berdiri statik tak cakap apa-apa . apa aku nak cakap weh . haih mulut kau ni lisa !! aku tunduk sambil menekup mulut ku .

"kalau tak da apa2 , saya nak pulang " kata muqris sambil menunduk sedikit untuk tengok muka au . yelah aku kan pendek .

"jomlah u . takyah layan lah minah ni " amboi mulut kau betty  . macam sampah !

muqris menunjukkan muka pelik dan banggangnya . Takkan tak tahu kenapa aku panggil Kau ! baru je diorang nak balik ke arah kereta diorang . aku sebut lagi "muqirs !" and dia berpaling lagi menunggu kata2 ku .

"a..aa ku nak cakap dengan kau sekejap " kata ku  sambil mengangkat muka ku yang tak siap .

"without betty"sambungku

B MINEWhere stories live. Discover now