Bab 3

5 0 0
                                    

Aku tengok muka betty dah masam mencuka . "knpa without me? " Tanya betty sambil membuat pose Tangan di pinggang.

"tak pe , u masuk dulu kereta , nnti I datang . Lagi pun I ada benda nak cakap dengan dia ni juga " arah muqris .

Wait.... Dia pun Ada benda nak cakap ? Aku tak salah dengar kan. Tak kan tak?

Lamunan ku terhenti bila muqris tanya "nak cakap apa?"

Aku Pandang dia sambil menggigit bibir aum Sexy tak "boleh tak kita cakap kat tengah Padang? "

"hm okay as you wish" jawabnya . Aku memulakan langkah ke tengah Padang manakala muqris mengikutku di belakang.

Sampai je kat tengah Padang terus aku menarik nafas sebelum memulakan Perbualan

"huuu okay. But Wait.. Tadi kau kata kau ada benda nak cakap kat aku ? Kau Cakap lah dulu " kata ku. Mata nya memandang mata ku. 'dari mata mu, mata mu ku mulai jatuh cinta ' lagu dari mata terus bermain di telinga ku . Macam2 lah kau ni alisa!

"tak pa ,kau cakap lah dulu "

"eh tak tak kau dulu"

"it's okay , you can talk first." muqris geram kot Sampai cakap english lol. Well BERPUTUS ASA tiada dalam kamus medina alisa

"muqris, kau cakap lah dulu"

"OK fine " dia menekankan sedikit ok nya. Pasrah kut.

Muqris menghembuskan nafasnya sebelum bercakap "kau budak nama Medina alisa tu kan " tanyanya

"yup . Oh kau tau nama aku " Actually aku happy sebab tak sangka dia tau. CRUSH AKU TAU OMGGGG!

"mommy aku ada pesan never hurt woman's heart ,never break woman's heart and aku dah promise aku tak akan patahkan Hati seorang wanita ...." dia berhenti seketika.

Aku menunggu ayat seterusnya .

"tapi Sekarang, aku rasa aku akan mungkir janji aku........ What im tryin' to say is , aku rasa thankful,grateful kat kau sebab kau tak Penat and tak menyerah dengan aku . Bohong lah kalau aku kata aku tak kenal kau . Yes, i know you very well ,medina Alisa . " sambungnya lembut dengan ukiran senyuman yang aku tak dapat nak identify whether this is a rejection or proposing.

"to be honest aku tak sangka kau kenal aku .....sebab through this 4years kau tak pernah talk to me . Kau anggap aku macam tiang , eh tak dinding, tak pun lantai , eh eh tak pun siling " kataku sambil tunjuk tiang, dinding, lantai dan siling. Eh siling takde . Langit pun boleh lah.

apa kau cakap ni alisa! Sempat lagi kau nak bergurau orang tengah serius ni.

"sorry .........."

Aku tengok Dia teragak-agak nak sambung

"please just straight to The point " Kata ku tak sabar. Yela cakap je lah apa yang kau nak cakap. Nak bermanis mulut segala never hurt woman lah blalala . Tak Pasal2 Betty mengamuk nanti.

"sorry if this would hurts you . Aku taknak buat benda ni. Tapi kau yang paksa aku buat so aku nak Tanya kau tak Penat ke kejar aku ? . Aku yang dikejar ni pun penat . Kau tau tak surat yang kau bagi hari2 tu menyemak tak campur lagi dengan budak2 lain bagi Surat . Jujur aku rimas dengan kau. Aku abai kau for 4 years! 4 years medina alisa. Knapa aku ignore kau? Sebab aku nak kau stop buat benda bodoh and Childish ni ! Aku rimas kau datang Padang sorak untuk aku hari2 . Kau ingat kau dah bagi semangat kat aku dengan terPekik terlolong macam tu?"

Aku menundukkan kepala ku. Aku dapat rasa Air mata mula turun . Jangan menangis alisa! Jangan! Aku tau kau kuat!

Namun apakan daya Hati seorang wanita .

"so aku Harap kau tak datang lagi jumpa aku . Jangan buang masa dengan orang yang tak suka kau Alisa . Go and get a new life . Bway I'm officially with Betty Right now. So please aku harap kau tak kacau aku lagi " sambungnya sambil memegang kedua2 bahu ku.

Aku ingat dah habis part terpeking terlolong tu rupanya ada sambungan lagi. Tak guna

Jangan buang masa dengan orang yang tak suka kau alisa.

Ayat ni terngiang ngiang di kepala ku. Proposing hotak kau Alisa! Aku ingat dengan buat semua tu for 4years, dia akan terima aku.

Rupanya Aku silap . Semakin aku cuba, semakin dia meluat .

4 tahun aku tunggu . Bukan 4 bulan, bukan 4 minggu, bukan 4Hari, bukan 4jam, bukan 4 minit, bukan 4 saat.

Tapi

4 tahun.

Yang Hanya tinggal kenangan

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 06, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

B MINEWhere stories live. Discover now