👴 👧

110 0 0
                                    

Here we go for next part
---------------------------------------------

Tepat pukul 7 petang, terpacul batang hidung Tuan Danish dihadapan pintu. Puan Seri menyambut kepulangan dengan penuh mesra. Walaupun dah berumur hubungan mereka masih mesra seperti pasangan muda.

Tuan Danish duduk diatas kerusi berselahan rak kasut dengan raut wajah letih. Puan Seri mengambil briefcase yang diletakkan diatas rak.

" How was everything today pa? " Puan Seri sengaja memancing jawapan daripada suaminya.

"Alhamdulillah! Everything just fine, as usual nothing interesting. "

" But I have some good news to share today. " Tuan Danish tertanya- tanya good news apa yang Puan Seri nak sampaikan tu.

"Lepas papa mandi baru mama bagitahu . Okay ?? " Tuan Danish hanya mengangguk dan berlalu pergi ke bilik atas. 

Selepas setengah jam Tuan Danish turun ke ruang tamu. Air Teh dan kuih dah tersedia dihidang diatas meja. Macam mana la tak indah hidup macam ni ? Semuanya dah tersedia. Puan Seri datang dari dapur membawa sepiring buah betik yang telah dipotong. Tuan Danish hanya tersenyum melihat isterinya yang tidak letih melayannya.

" Papa ni dah kenapa? Tersenyum-senyum. " Tuan Danish hanya menggeleng kepalanya sambil menginjak sedikit tempat duduknya untuk memberi ruang kepada isterinya.

Mereka menjamu selera sambil berbual kosong tentang perjalanan harian mereka. Terlupa sekejap tentang berita baik yang ingin disampaikan tadi. Tiba-tiba Tuan Danish teringat akan berita yang ingin disampaikan oleh Puan Seri tadi.

" Hah ma. Berita apa yang mama nak bagitahu tu ? " 

" Oh a'ah la berita paling baik sepanjang tahun ni. " Puan Seri sengaja buat hati Tuan Danish berdebar.

" Kenapa ni ?? Bagitahu cepat. Nervous dah ni " Tuan Danish tak senang duduk. 

" Maryem Linua is back. " 

" What ?? " Tuan Danish terkejut sampai bangun dari tempat duduknya.

" Yes, pa. Lin is back . She's totally different. Like a new person that I ever meet. " Puan Seri sangat gembira akan kepulangan anak perempuan tirinya. Puan Seri menarik tangan Tuan Danish supaya duduk semula. 

" Bila mama jumpa dia ? " Tuan Danish masih terkejut.

" Mama jumpa Lin petang tadi . Dia datang rumah kejap. Short visited. Dia cakap dia tidur hotel malam ni. " Jelas Puan Seri.

" Dia tak bagitahu papa pun dia balik sini. " 

" It's Okay pa. Kita ajak dia dinner dekat sini eh. "  Ajak Puan Seri. Tuan Danish hanya mengangguk kepala sahaja.

" Ajak Sharif, Syarid, dengan Syazmin sekali. By hook or by crook kena ada jugak malam ni. " Puan Seri hanya mengangguk kepala sambil menelefon anak-anaknya yang lain. 

Tuan Danish pula cuba menelefon Maryem tetapi tidak diangkat. Hanya operator sahaja yang bercakap. Tuan Danish cuba beulang kali, dan akhirnya dia hanya hantar whatsapp sahaja

- Lin , ni papa. Kenapa tak bagitahu papa Lin dah balik Malaysia?. Malam ni datang rumah papa. Kita berbual. Datang tau. 

Maryem yang selesai mandi segera melihat telefonnya apabila ada pesanan whatsapp yang masuk. Maryem hanya tersenyum sahaja membaca pesanan daripada papanya. ' Ingat aku budak ke nak paksa ?? Please la '

- I will be there. But don't be fool by let me stay outside. Warn your bengap bibik and Wifey. Maryem membalas whataspp dan melempar handphonenya diatas katil.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 24, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Maryem HaqWhere stories live. Discover now