Suasana kelas aku gamat dengan suara budak lelaki Yang rancak bercerita tentang perlawanan Bola sepak Malam tadi. Budak perempuan pula sibuk gosip tentang 'jejaka idaman' sekolah..siapa lagi kalau bukan si Rayyan Tu. Huh!Aku sekadar memerhati tanpa niat nak turut serta mereka.Kelas yang bising mengalahkan pasar malam ni ..Tiba tiba jadi senyap macam kubur pulak 😅Aku sekadar meletekkan kepala di atas meja.Niat di hati nak tidur.
'ehh kenapa kelas senyap pulak ni??malaikat lalu ke..'
TOK TOK TOK...
"Maaf mengganggu. Tpi saya nak berjumpa dengan Raisha."
Oh. Patutla 😌. 'Jejaka idaman' datang rupanya.Pelajar perempuan semua tak berkelip Mata memandang si Rayyan Tu. Aku sekadar menjulingkan Mata ke atas,menyampah dengan reaksi pelajar-pelajar perempuan Tu.
Aku mengangkat kening, "nak apa?" Tanyaku dengan suara Yang cukup malas.Aku sememangnya cukup anti dengan Rayyan ni.Nak tau kenapa Aku anti gila dengan mamat tiga Suku ni?huh.macam Gini cite dia..
Flashback...
Aku mengumpulkan buku latihan kawan kawan sekelasku dan membawanya ke bilik guru untuk dihantarkan kepada Puan Mai.Sedang Aku berjalan menuju ke bilik guru, Ada seorang budak lelaki terlanggar aku Dari Arah bertentangan.Habis berterabur semua buku -buku latihan Tu.Ahhh..ini boleh mendatangkan marah Aku!
"Makcik..rabun ayamkah?Tak nampak Ada orang kat depan?"jerkah lelaki itu..
"Kau marah aku?kau yang langgar aku..Mata letak dekat mana bro?habis jatuh semua buku -buku!Sekarang,siapa nak kutip?"balasku.
"Amboi,cantik bahasa.!Makcik,kau tak kenal ke siapa aku?Berani cakap macam tu dengan aku."
Aku menyinsing lengan baju kurungku.Melampau!"ya,aku kenal kau.Kau lahh makhluk Yang paling belagak Dalam dunia Dan Salah seorang pesakit di Tanjung Rambutan.Sebab itulah kau sesuka hati marah marah aku. Hello..kau Yang langgar aku ok??" Geram betul Aku dengan mamat ni.Harap muka je hensem. Perangai kalah syaiton. Ehh. Kejap. Aku puji dia ke??tak tak. Aku tarik balik.."Beraninya Makcik ni!Kalau aku sakit jiwa,kau pulak apa??Ha!Aku tahu kau badak sumbu Afrika!Busuk satu badan..Hobinya berkubang tiap-tiap petang."
'Ehh. Melebih pulak jantan ni!'
"Ahh .Busuk lagi hati kau lah hanat! " Jerit Ku sambil mengutip buku buku tersebut Dan berlari ke bilik guru.
Sejak kes tu..Aku Dan dia tak pernah ngam.satu sekolah tahu kisah Aku Dan dia..Pantang jumpa pasti akan ada perang yang berlaku..Yang selalu bikin pening semua warga sekolah.😂
END FLASHBACK
"Hey minah,Cikgu Sara nak jumpa kau." Kata Rayyan dengan muka sombong ya..Huh mamat ni Ingat muka dia bergaya la kalau buat macam Tu..hensem lagi atuk Aku Yang da tua Dan tak Ada Gigi Tu .😒
"Ada apa dia NAK jumpa dengan aku?"Tanya Aku hairan.
Rayyan menjulingkan Mata..." Manalah Aku tau...Kau pergilah Tanya dia sendiri..kat bilik guru.." balas Rayyan Yang bersandar pada pintu kelas Dan berpeluk tubuh.
Aku ni..bukan apa..Tapi macam tak NAK percaya...Macam ragu-ragu.Hurm..😌Nak pergi ke tak??Ahh..pergi je la.
Tanpa mengucapkan apa-apa,Aku berlalu ke bilik guru.Dan....
Rayyan hanya tersenyum sinis..
'Habislah kau perempuan!'
*********
Aku perhatikan segenap bilik guru...Kaki Ku melangkah ke meja Cikgu Sara.
YOU ARE READING
Hate You Love You
Teen FictionNurfarza Naquraisha.Gadis yang pada awalnya seorang yang lemah lembut , disebabkan satu tragedi hitam yang berlaku menukarkan perwatakannya menjadi seorang yang kasar.Hidupnya sentiasa berada dalam kenangan silam.Bersama si dia yang telah lama tiada...