RAYYAN'S POV
"sakit pulak hati aku dengan nenek kebayan tuh.Geram aku.Tak pernah tau orang lawan cakap aku.Lagi-lagi perempuan.TAK PERNAH!!!"
PAPPP!Aku hentak meja..Kuat!Sampai budak-budak dekat sekeliling pun dah pandang-pandang aku.Ahhh..Aku kesah apa!Sakit hati aku ni tau tak!
"Huh?Nenek kebayan?nenek kebayan mana nih?Sejak bila sekolah kita ada nenek kebayan ni?Bukan ke nenek kebayan sibuk jaga Puteri Gunung Ledang?" Eiman menyampuk
Eizad,kembar Eiman dah buat facepalm.
"Adui kau ni kalau dah datang blur kau nih..Sakit jugak ek hati aku...Sini aku luku sikit kepala kau."
"Apa?Betullah..Nenek Kebayan mana nih?"
"Hish..Si Raisha tu lah..Kau ni.."
Aku sekadar diam je tengok diaorang adik-beradik bergaduh..Malas aku nak masuk campur.Baik aku fikir macam mana nak kenakan nenek kebayan tuh!
"Eh..dah dah..Daripada korang gaduh kan..Baik korang tolong aku ..Cari jalan nak kenakan perempuan tuh.geram aku.."
Tiba-tiba si Eizad ni tepuk meja..
"Ha weyh!Aku ada idea.."
"Apa dia"
"Cam ni..."
****
RAISHA'S POV
"Husna....." Panggil aku sambil buat muka and suara comel
"Ha..nak apa..Kau kalau buat suara and muka cam tu tuh..ada la tuh..Nak mintak pape.Ha nak mintak apa?"
"Ish.kau nih..janganlah kantoikan.Malu aku."
"Ah..kau..Sejak bila pandai malu?Cepat lah cakap.Kau nak apa?"
"hehehe..Tak.. cam nih..Nantikan kita ada Hari Usahawan..Kan kan?Lepas tuh..kan kita yang incharge untuk rumah hantu tu..Kalau aku request aku nak berlakon jadi hantu boleh?"
"Kau nak berlakon jadi hantu?"
"Yelah..aku nak berlakon."
"kau tak yah berlakon lah Sha."
"Eh asl lak...aku nak gak tolong."
"Alah kau ni..kau tak yah berlakon jadi hantu sebab kau tu perangai dah memang macam hantu..HAHAHAHAHAHA"
"Eii..babeng la kau ni..Betol-betol lah.."
"Yelah..yelah..."
"Terima kasih Na!!Sayang kau!" balas aku sambil peluk serta gomol-gomol pipi dia.
'yes..Kau tunggu Rayyan!'
***
RAYYAN'S POV
"Cepat lah weyh..cepat..Sat gi diaorang sampai.."
Muka Eiman yang jaga dekat luar kelas dah pucat..Alah..chill lah..perepmpuan kalau jalan konfem lenggang kangkung..Apa ada hal?
"Chill lah kau ni..Jangan buat aku gelabah lagi boleh tak?Ha dah siap dah pon"
"haaa..dah dah..cepat keluar ikut pintu belakang."Aku gesa diaorang .Yelah..aku tak nak kena caught in action.Bhahaha..Puas hati aku.
**
"Eh weyh..lawak lah cerita kau tu..Hahahaha.."Gelak sakan Raisha dengar cerita si Husna tu..
Amboi..Gelak sakan ek..Haha.tak pe tak pe..Gelak lah selagi kau boleh gelak..Kau tunggu nasib kau kejap lagi.Aku tersenyum sinis pandang dia dari jauh.
**
RAISHA's POV
"BANGUNN!!!!!SELAMAT PAGI CIKGU"
"Selamat pagi murid-murid..sila duduk.."
Aku dengan senang hati nya henyak punggung aku atas kerusi..Penat beb..Baru lepas pj..Kena kerah lari padang 10 pusingan.semua gara-gara bising..Huh!
Aku rasa aku baru letak punggung aku atas kerusi..Tiba-tiba..
"Arghhhh!"
Auch..sakit gila punggung aku.Aku menggosok-gosok punggung aku.Sakit..Aku pandang kerusi aku..
Dah..
Patah...
Cam mana boleh patah?Aku berat sangat ke?Eh berat aku baru 40+
Budak kelas dah riuh gelakkan aku..Yang paling riuh gelak konfemlah mamat tiga suku tu a.k.a. Rayyan.Diorang dah bersep-sep tangan dekat belakang.
"HAHAHAHAHAHAHA....MACAM NANGKA BUSUK DOE NENEK KEBAYAN TU JATUH.."
"TULAH..LAIN KALI DIET YE NENEK"
"EHH..NENEK KEBAYAN MANA BOLEH DIET..DIA KAN DAH TUA..KENA MAKAN BANYAK-BANYAK...HAHAHAA"
Begitulah sedikit sebanyak yang aku dapat dengar dari mulut-mulut longkang Rayyan and the gang.Husna hanya mampu tolong dan suruh aku sabar.
Tak apa Rayyan..Hari ni hari kau..Kau tunggu nanti..Aku kenakan kau lagi teruk.Kau tunggu Hari Usahawan nanti.Kau tunggu!
***
RAYYAN'S POV
Hahahaha..Puas hati aku tengok nenek kebayan tu..PUAS!!!
FLASHBACK
"Cam ni..Apa kata kita longgarkan skru dekat kerusi dia?Pas tuh konfem dia jatuh..Ha...Amacam?"
Aku senum jahat.."Ha..Bergeliga jugak ek otak kau nih?Aku ingat kau nih reti mkn je.."
Eizad buat muka cemberut dia.Terasa lah tu..Ahh..kisah apa aku.Yang penting aku dapat idea nk kenakan nenek kebayan tu.
"Tapi..Boleh ke kita buat cam tu?Tak kantoi ke?aku takut lah."
Aduh..Eiman ni spoiler lahh..
"Aduh kau ni spoiler la...kalau takut tak yah join."
"Yelah yelah..aku join.Tapi aku just jaga pintu je.Lain korang setel sendiri."
END FLASHBACK
**
NOBODY'S POV
Bergembiralah Rayyan sementara kau boleh.Kau tak tahu nasib kau akan datang macam mana.
YOU ARE READING
Hate You Love You
Ficțiune adolescențiNurfarza Naquraisha.Gadis yang pada awalnya seorang yang lemah lembut , disebabkan satu tragedi hitam yang berlaku menukarkan perwatakannya menjadi seorang yang kasar.Hidupnya sentiasa berada dalam kenangan silam.Bersama si dia yang telah lama tiada...