Hari kedua di sekolah..

28 2 0
                                    

-di skolah-

Aku berjlan menuju ke klas.. Apabila dh sampai ke klas aku nampak Namjoon dan geng dia 'BTS' berkumpul di dlam klas tersebut.. Tapi aku tak kesah pun... So aku pun masuk ke dlm klas dan duduk di tempat duduk aku.. Tapi.. Apabila aku dh duduk di kerusi... Alangkah terkejutnya aku bila ternampak meja ku di penuhi dgan cat dan telur mentah yg berbau busuk..

"What the... Sapa yg buat ni??" kata ku dlam hati yg geram slepas melihat meja aku mcam tu... So.. Aku pun trus bangun dari tempat duduk ku dan membersihkan meja tersebut..

"Wei.. Namjoon.. Sejak bila klas korang ada cleaner pula ni??" sindir si pendek yg bernama Jimin.. "Entah.. Baru je kut.." jwab Namjoon.. Dan yg lain ketawa tak ingat dunia.. "Ishh.. Ni mesti diorang yg buat semua ni.. Geram nya aku... Haah.. Ye tak ye juga.. Smalam Namjoon ada bagi amaran dkat aku.. Sbb tu dia buat mcam ni dkat aku.. Haishh.. Sabar jelah Haera.." kata ku dlam hati...

*4 minit berlalu..*

Habis je bersihkan meja aku pun duduk berehat.. Eunji pun menegur ku.. "Wei.. Asal kau nampak penat je?? Ko sihat ke tak ni??" kata Eunji.. "Aku okay jelah.. Sihat lagi ni.. Takyah risau lh.." *senyum* jwab ku... "Btul ni??" kata Eunji.. "Btul lh.." jwab ku... "Hmm.. Okay.. Kalau tu jwapan kau.." kata Eunji.. Dtg seorang namja menghampiri aku dan Eunji.. "Eh.. Budak baru.. Dh habis ke kerja kau tadi?? Bkan ko cleaner klas ni ke tadi??" kata Namjoon sambil ketawa kecil.. "Kerja apa Haera?" tanya Eunji kpada aku.. "Takde kerja apa² pun.. Just cuci meja aku yg terkena cat dan telur mentah yg berbau busuk tu je.." jwab ku kpada Eunji.. "Ouwh.. Sapa yg buat smua tu?" tanya Eunji lagi.. "Entah lh Eunji.. Aku pun tak tahu.. Tapi aku dpat rasa kan yg budak duduk di sbelah aku ni yg buat.." sindir aku.. "Kalau btul aku yg buat.. Ko nk buat pe dkat aku?? Lpor dkat cikgu?? Lpor lah kalau ko nk.. Lpas tu ko tengok.. Lbh truk daripada ni aku kenakan kau.. Faham.." jwab Namjoon.. " Ingat saya ni budak kecil ke? Main lpor dkat cikgu bagai.. Sorry k.. Saya bkan macam apa yg awak ckap kan.." kata ku kpada Namjoon.. Namjoon trus terdiam.. Eunji terkejut dgan tindakan aku yg menjawab kata² Namjoon...

-skip-
-masa rehat-

"Wei.. Ko ni kan.. Memang gila.. Btul² gila.." kata Eunji kpada aku.. "Knapa? Asal ko tetiba ckap yg aku ni gila??" jwab ku.. "Kau ni kan baru je pindah masuk skolah ni.." kata Eunji lagi.. "Ye.. Tu memang btul.. Yg aku ni baru pindah masuk skolah ni.. Tapi apa masalahnya??" jwab ku.. "Ko tak knal lagi sapa Namjoon tu.. Tapi ko dh berani pula menjawab kata² dia tadi.." kata Eunji.. "Knapa pula?? And dia tu sapa??" jwab ku.. "Dia dan geng dia tu pembuli di skolah ni.." kata Eunji.. "Ouwh.. Tak kesah pun.." jwab ku dgan selamba.. "Tak kesah kau ckap?? Apa yg diorang buat dkat kau tadi.. Baru permulaan bagi diorang.. Nanti lama² truk diorang kenakan kau.. So kau kena hati² sikit dkat diorang tu.." kata Eunji.. "Ye ke? Ko pernah kena ke?" jwab ku.. "Tak pernah.. Tapi aku ada nampak diorang buli budak skolah ni.. Sampai budak tu berhenti skolah sbb tak tahan kena buli tiap hari.." kata Eunji.. Aku hanya mengangguk tanda faham..

(TBC.. HARAP KORANG HAPPY MEMBACA... SORRY LAMBAT UPDATE... ^^ VOTE KALAU KORANG SUKA FF NI...)

Why You Hate Me?Where stories live. Discover now