Dah Knapa Mamat Ni?? (1)

34 0 0
                                    

-Di skolah-

Aku tengah jln sorang².. Tetiba ada suara yg memanggil ku dari blakang.. Aku pun menoleh ke blakang untuk mengetahui siapa tuan punya suara yg telah memanggil ku.. Sebaik saja aku menoleh.. Aku nampak kelibat seorang namja tgh berlari ke arah ku.. Rupa² nya.. Seung Woo... Aku pun ketawa kecil melihat kelibatnya yg mcam budak²....

"Haera... Tunggu saya..." kata Seung Woo sambil berlari ke arah ku dan melambai²... "Ouwh.. Nae... Seung Woo yahh.." jwab ku sambil melambai balik ke arah nya.. "Lajunya awak berjalan?? Penat saya kejar tau..." tanya Seung Woo.. "Mana ada laju.. Saya jalan biasa je lah.." jwab ku dgan ketawa kecil..

"Wuiii... Mesra nya korang..." kata Eunji yg dtg dari blakang kitorang... "Hah? Mana ada kitorang mesra.. Kitorang biasa jelah.." jwab ku dgan Seung Woo serentak.. "Yeke??" kata Eunji... "Yelah... Knapa??" jwab ku.. "Takde lh.. Aku just tengok korang ni mcam tgh couple je... Ke korang ni btul² couple??" tanya Eunji... "Yah!! Kitorang kwan jelah.." jwab ku sambil menyiku lengan Eunji... "Yelah²... Jom lh kita masok klas.." kata Eunji...

"Amboi... Seronoknya korang... Tgh borak pasal apa tu?? Nk join boleh?" kata Jungkook.. Maknae gp BTS di skolah ni... Ahli diorang yg lain ketawa tak ingat dunia.. "Sibuk je mamat ni.." kata ku dgan selamba.. "Apa kau ckap? Sibuk??" kata Jungkook.. "Haah.. Sibuk.. Knapa?? Tak faham ke sibuk tu ape?? Sibuk tu mcam kau dan geng kau ni lh.. Busybody pasal kitorang.." jwab ku sambil menunding jari kpada Jungkook...

Ring~~ (Loceng skolah berbunyi menandakan klas dh nk mula...)

-skip-

-dlam klas-

"Annyeong klas..." kata Sir Kwang Soo yg mengajar kitorang matematik... "Nae.. Annyeong Sir Kwang Soo..." jwab kitorang seklas... "Sapa dh siap buat kerja rumah yg saya bagi smalam??" kata Sir Kwang Soo.. Dan semua pelajar dlam klas mengangkat tangan menandakan yg mereka sudah siapkan kerja rumah yg Sir Kwang Soo bagi.. Kecuali aku dan Namjoon yg tidak mengangkat tangan menandakan yg kerja rumah kitorang blom siap lagi... Dan Sir Kwang Soo pon mengarah aku dan Namjoon sambung buat kerja rumah tersebut diluar klas.. "Haera! Namjoon! Korang je yg tak siap kerja rumah yg saya bagi tu kan?? Skarang saya nk korang berdua pergi buat kerja tu dkat luar klas skarang juga!!" kata Sir Kwang Soo dgan marah kat kitorang... "Tapi Sir.." jwab aku dan Namjoon serentak.. Sbb kitorang kan slalu gaduh... Memang tak nk lh aku bila dgan dia sorang2... "Takde tapi2... Pergi skarang juga!!" kata Sir Kwang Soo... "Nae~~" jwab aku dan Namjoon serentak... Kitorang pon melangkah kaki untuk keluar dri klas tersebut...

-diluar klas-

Aku tengah sambung buat kerja yg Sir bagi.. Tapi mamat dkat sbelah aku ni tengah duduk je tak buat ape2... Kacau aku tgh buat kerja adalh.. Geram aku dibuat nya... "Ehh awak? Takde kerja ke?? Kacau org je tau.." kata ku... "Mana ada aku kacau org.. Aku kacau kau je.." jwab Namjoon.. "Ehh.. Sudah lh... Mlas nk lyn org mcam awak ni... Tak betul..." jwab ku...

*7 minit kemudian*

"Alahai dia ni... Sukahati je sandar2 kat bahu aku... Ingat aku ni bantal dia ke?? Kalau ye pon tertido.. Jgan lh sandar kat aku... Menyemak jelh.." kata Namjoon membebel sorang diri dkat sebelah aku yg tgh tido sambil menolak kpala aku supaya aku tak sandar dkat bahu dia lagi... Tapi entah knapa kpala aku mcam gam dkat bahu dia... "Aishh.. Dia ni tak nk lepas lh pula.." kata Namjoon... "Tapi... Comel gak minah ni tido.." kata Namjoon sambil perhatikan muka aku yg tgh tido di sbelah dia... "Ehh... Apasal dgn aku ni?? Gila ke apa?? Takkan lh aku blh terpikat dkat minah ni kut... Memang tak lh wei... Ni Namjoon ok... Namjoon..." kata Namjoon membebel sorg2 dkat sbelah aku... Dan menolak kpala aku sampai aku pon terbangun dari tido..

"Aishh... Apa ni?? Org tgh sedap2 tido dia main tolak2 kpala kita pula..." kata ku merungut kpada Namjoon.. "Dh kau tu tido tak ingat dunia.. Sampai sandar dkat bahu aku lagi tu.. Memang patut kena pon..." jwab Namjoon... "Laa... Sorry arkh... Sbb sampai camtu skali.. Tapi awk pon satu.. Jgan lh tolak kpala saya mcam tu sangat.. Sakit tau.." kata ku sambil menggosok kpala ku yg tgh sakit...

-skip-

-TBC... Sorry kalau lambat update crita ni.. Saya harap korang suka... Part ni akan bersambung ke part yg sterusnya...- Gomawo...-

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Why You Hate Me?Where stories live. Discover now