04

100 9 7
                                    

"So.. This is my mansion and today you'll be living here"ujar Ayato."eh?"..

"Tsk, jom masuk"kata Ayato lalu menarik tangan Rissa untuk masuk kedalam.

Sebaik sahaja pintu itu dibuka, kelihatan maid bersusun disana sambil menundukkan kepalanya bagi menghormati young master mereka

"Bawak perempuan ni ke bilik tetamu, saya hendak bersihkan diri dahulu "ujar Ayato lalu segera naik ke tingkat atas."anoo, namae wa? (Nama awak?)"ujar maid yang tadi itu."Rissa aqualia Raquel"jawabnya dengan sesingkatnya.

"Nama saya pula shizu miya..panggil je miya, Rissa-sama"ujar Miya."eh? O.. Okey"..

Miya pun membawa Rissa ke bilik tetamu.Rissa memandang bilik tetamu tu dengan terlopong mulutnya.

Besar sungguh dan juga biasanya yang elegan tu ala-ala tradisional sangat cantik

"Mulai sekarang ini adalah bilik Rissa-sama"ujar Miya.Rissa mengangguk-angguk.Miya pun meminta diri kerna ada kerja nak dibuatnya.

Segera Rissa terjun ke tilam empuk tu dan berguling-guling disana. Lama kelamaan matanya berat dan dia pun tertidur lena

"Rissa.. Rissa~"panggil Ayato sambil mengetuk pintu biliknya namun tiada sahutan diberi.Ayato membuka pintu tu perlahan dan melihat Rissa sedang nyenyak tidur di katil

"Tsk, baka"ayato menggeleng-gelengkan kepalanya lalu menutup kembali pintu bilik Rissa. Ya sudahlah besok sahaja dia kejutkan lagipun Rissa penat biarlah dia berehat

The next morning🌱

"Rissa-sama~"panggil Miya sambil menggoncangkan badan Rissa. Miya kini menjadi personal maid kepada Rissa sejak diperintah oleh Ayato."hum?"Rissa mulai bangun dengan keadaan yang masih mamai-mamai sambil menggosok-gosok matanya.

"Koniciwa~rissa-sama kena bangun sekarang, young master sedang menunggu Awak di bawah"ujar Miya.

"b..baiklah"balas Rissa yang masih belum terbiasa di tempat orang yang langsung tidak dikenalinya.

Selepas sejam Rissa pun turun dibawah untuk berjumpa dengan Ayato.

"Ehem, selesa tidur ke?"soal Ayato."y..ya boleh tahan"balas Rissa."Miya, hidangkan sarapan sekarang"arah Ayato."baik young master"...

"Miya nanti sekejap lagi personal tutor untuk Rissa akan datang untuk mengajarnya dia tu kena tahu sedikit pasal japan"ujar ayato. Miya hanya mengangguk tanda faham

"Umm, kenapa saya perlu ada personal tutor ?"tanya Rissa kepada Ayato."the reason is nothing"jawab Ayato lalu memakai kot warna hitam dan beg kerjanya dan meninggalkan Rissa yang terpinga-pinga disitu.

"Rissa-sama? Kalau dah siap ,Rissa-sama perlu bersiap"ujar Miya."oh okey"..

Dia sangat hairan bukanka dia di bawa kesini sebab hutang namun apa yang terjadi hari menghairankan dia .

"pasti ada agenda di sebalik semua ini, tak mungkin dia begitu baik sampai benarkan saya tinggal di mansionnya"bisik hati Rissa

"ehem.. Rissa-sama.,shall we?"ujar Miya samb menunjuk jalan ke biliknya.

"miya, master awak tu kerja apa sebenarnya?"tanya Rissa dengan muka panasaran."Young master adalah anak kepada yakuza"ujar Miya."nani?!, jadi mereka suka pukul orang la, macam saya tengok kat Tv"kata Rissa dengan nada yang tinggi sedikit. Terkejut agaknya.

Miya tergelak sedikit namun dia kembali membuat kerjanya iaitu memilih baju yang sesuai untuk Rissa.

"hmph, Miya-ah kenapa awak tak jawab soalan saya"rajuk Rissa. Ya lah, dia bertanya dengan Miya tapi digelakan pulak."apa kata Rissa-sama yang tanya sendiri dengan Young master."ujar Miya."tak nak lah, muka dia muka yang acah acah cool jadi mungkin dia seorang yang Cold-hearted"balas Rissa.

"Young master seorang yang baik hati jika Rissa mengenalinya lebih dalam lagi..luaran memang nampak jahat but deep inside,young master masih ada soft side"kata Miya sambil tersenyum. "eii~Miya ada hati ke dengan Young master? "usik Rissa.

"nope, Miya anggap young master macam family sendiri..lagipun Miya dah ada tunang"ujar Miya sambil menunjukkan cincin tunangnya."wow, omedatou(congrats)"kata Rissa."gombawa"..

"Ayato, mana awak bawa pergi budak perempuan kemarin..awak janji tak buat apa-apa kan"ujar Yutto."tak payah risau Yutto, aku masih waras lagi untuk buat jahat"gelak Ayato."cakap memanglah senang so mana awak bawa dia"ujar yutto lagi."aku bawa dia kat mansion aku"balas Ayato sambil melonggarkan tie kerana panas."eh buat apa awak bawa dia ke mansion awak, kalau oji-san tau, naya kau"kata Yutto.

"tau lah apa aku buat nanti, aku ada plan untuk budak perempuan tu"kata Ayato. "apa plan awak? Nak kahwin dengan dia?"ujar Yutto."maybe?"Ayato mengangkat kedua-dua bahunya."nanii? Ayato budak tu innocent lagi jadi jangan libatkan dia dlm hal kita"kata Yutto."asal kau care sangat pasal budak tu eh? Love at first sight ke"perli Ayato.

"memandai awak je lah, Rin nak letak mana pulak"kata Yutto."ohya kan.. Dahlah awak tak yah risau lah, saya tahu apa yang saya buat dan saya tak akan buat dia susah dan tak akan sakitkan hatinya..i promise you, buddy"ujar Ayato."i hope you'll remember it, ayato"..



to be continued...

Lots of loves!!🌸💕

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 08, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Mr.YakuzaWhere stories live. Discover now