— Господи!
— Какво има, Мери?
— Не видя ли?
— Какво да видя?
Младата жена се извърна към него и на ослепителната светлина на пустинното слънце той забеляза, че е пребледняла като платно; набиваха се в очи единствено изгарянията по бузите и челото й — дори и най-добрият лосион не можеше да я защити напълно — беше светлокожа и лесно изгаряше от слънцето.
— Онзи пътен знак...
— Не забелязах нищо особено.
— Имаше мъртва котка, Питър! Май беше закована... не ми се ще и да мисля. — Той рязко натисна спирачките, но Мери го сграбчи за рамото и му се сопна: — Дори не си помисляй да се връщаме обратно.
— Но...
— Никакво, „но"! Да не си решил да я снимаш? В никакъв случай! Ако я погледна още веднъж, ще повърна.
— Бяла котка ли беше?
В огледалото за обратно виждане той забеляза гърба на някаква табела — вероятно знака за ограничение на скоростта, за който жена му говореше — но това беше всичко. Точно когато минаваха покрай него, се беше загледал в обратната посока и наблюдаваше ято птици, летящи към близките планински била. По тези места шофьорите не се чувстваха задължени през цялото време да гледат пътя: в Невада наричаха шосе №50 „най-самотното шосе в Америка" и Питър Джаксън напълно подкрепяше това определение. Разбира се, той беше израснал в Ню Йорк, затова може би се чувстваше странно в тази „обстановка". Агорафобия, синдром на балната зала, така назоваваха подобно усещане.
— Не, беше с тигрова окраска — отговори тя. — Какво значение има?
— Мина ми през ума да не са го направили някои пустинни сатанисти. Тук гъмжало от странни типове, нали така каза Мариел?
— Думата, която тя използва, беше „напрегнати" — поправи го Мери. — „Централна Невада е пълна с напрегнати хора", мисля, че така се изрази. Гари повтори кажи-речи същото. Но откакто напуснахме Калифорния, не се сещам да сме срещали когото и да било...
— Защо, във Фалон...
— Бензиностанциите не се броят. Макар че дори там хората... — Тя го изгледа със странното изражение на безпомощност, каквото напоследък не бе забелязвал, въпреки че в месеците след спонтанния аборт то бе станало типично за нея. — Защо изобщо живеят тук? Вегас и Рино, как да е... дори Уинемука и Уендовър...
YOU ARE READING
Град Отчаяние
HorrorПо шосе №50, пресичащо пустинята Невада, пътуват хора, повечето от които никога няма да достигнат крайната си цел. Защото пътят ги води в градчето Отчаяние, където вилнее зъл дух, освободен след взривяването на стара мина.