Harry flög upp i luften och log ner mot mig. Jag gav honom en slängkyss innan jag gick vidare till sidan av scenen, där skulle jag stå tills han landade och sedan skulle jag gå ner till publiken och kolla på showen där ifrån.
Jag såg hur väggarna öppnades och in kom Harry. Publiken blev vild och massa skrik kunde nu höras. Men när vingarna egentligen skulle åka ner till scenen så vinglade allt till. Jag tog ett snabbt andetag när jag såg hur Harrys 'sele' han hade på sig gå sönder och han var nu påväg ner mot marken.
Jag sprang med full fart ut till där Harry inom några sekunder skulle landa och ställde mig precis under honom.
Hans tunga kropp kom ner i full fart mot mig och landade på mitt bröst. I chock låg vi båda på marken och jag hade otroligt ont, men Harry verkade må bra. Han satte sig på knä bredvid mig och tog tag i mitt ansikte.
"Är du okej?"
Jag hade så ont att jag inte kunde få ut ett ljud så jag nickade hastigt innan jag ställde mig upp bredvid Harry. Han höll i min hand och jag bugade ner mot publiken, händer klappades och jag började känna mig snurrig så jag kramade om Harry och gick med snabba steg ut till sidan av scenen där en stor grupp med folk stod. Så fort jag hade kommit in till gruppen med miniskor så kollapsade jag och allt blev svart.3 PERSONENS POV
Harry förstod inte vad som hade hänt precis, men han viste att han var tvungen att fortsätta konserten. Musiken spelades och Harry började sjunga medan han kollade ut på publiken.
Savanna låg medvetslös i en främmande mans famn medan alla sprang runt som vilda höns för att försöka hitta is paket till henne. Tom kom inspringande med en påse med is i och han la den försiktigt på hennes panna. Savanna kvicknade långsamt till och hon kunde nu långsamt se framför sig.SAVANNA
Jag öppnade försiktigt ögonen och såg massa människor som stod och kollade på mig. Jag satte mig upp och kände en skarp smärta i min bröstkorg. Jag tog påsen med is från mitt huvud till det stället och ställde mig försiktigt upp. Jag kollade runt om mig på alla människor och log försiktigt.
"Finns det en möjlighet att jag kan se Harrys konsert?"En kvinna i 40- års åldern kom fram till mig och ledde mig ut till den skrikande publiken. Det fanns en liten öppen yta som många av de som jobbade här stod på och kvinnan släppte mig där. Jag stod och kollade på Harry som på något sätt kunde ha full koncentration efter det som hände.
Harry började sjunga på Ever Since New York och hans röst var gudomlig. Alla höll uppe sin mobilficklampa och svingade dom i luften. Allt kändes magiskt och röken la till den mystiska effekten. Men helt plötsligt sjöng han dom sista tonerna och ljustet släcktes. Jag gick med långsamma steg mot scenen och in backstage.
Harry stod där och pratade med massa folk, inklusive Tom. Han såg väldigt arg ut och jag närmade mig långsamt dom."VARFÖR HAR NI INTE EXTRA KOLLAT SELEN. NU BEHÖVDE NÅGON GÖRA ILLA SIG OCH DET KUNDE LIKA GÄRNA VARIT JAG" skrek han och suckade missnöjt. Jag la min hand på Harrys axel och han vände sig snabbt om. Alla runt om oss försvann och allt jag fokuserade på var Harrys missnöjda ögon. Jag suckade och kramade om honom, allt var bra nu.
Jag tog hans hand och drog med honom till hans backstage rum. Så fort jag hade stängt dörren så fick jag en bamsekram av Harry.
"Baby, förlåt." Kallade han mig precis baby? Min mage fick en varm, kittlande känsla och jag log upp mot han.
"Det är okej, så länge du mår bra så mår jag bra"Jag kramade om Harry och gick sedan med honom till klädställningen för att han skulle byta om. Mina jeans var väldigt jobbiga att ha på sig och min t-shirt gjorde mig kall.
"Harry har du en tjocktröja jag kan låna?" Frågade jag tyst och kollade på de olika kläderna han hade.
"Självklart." Han sträckte sig efter sin gråa tjocktröja och gav den till mig. Jag log mot honom och gick in till toan där jag böt om. När jag hade fått av mig min t-shirt såg jag ett stort sår vid min vänstra sida och mina ögon blev stora.
Så fort jag nuddade såret så kändes det som om jag blev huggen av en kniv om och om igen.
"Harry, kan du komma" ropade jag. Min röst lät hes och inte som min, men efter några sekunder så knackade han på toalett dörren och jag öppnade. Han blev lite chockad när han såg att jag bara stod i en bh och ett par jeans men jag tänkte inte så mycket på det.
"Kolla" sa jag och vred på mig så att han kunde få en klar syn över såret. Han drog in ett skarpt andetag innan han såg orolig ut. Han lyfte upp mig på handfatet och ställde sig emellan mina ben.
"Jag måste plåstra om det där" sa han medan hans hand tog ut en låda under handfatet. Han öppnade den och tog ut plåster och saltlösning för att tvätta rent det.Jag satte mina händer runt om hans nacke och lutade mitt huvud mot hans axel när hans händer försiktigt nuddade vid mina höfter. Han satte sina läppar vid mitt vänstra öra och viskade tyst.
"Det här kan göra lite ont, men ta det lugnt"
Han släppte sin ena hand och tog upp saltlösningen med en bomullstuss. Hans hand kom återigen tillbaka till min höft för att börja göra rent den.
"Är du redo?" Hans röst lät som silke i mina öron. Hans tumme som satt på min andra höft gjorde små cirklar för att lugna ner mig lite. Jag nickade och tog ett skarpt andetag när jag kände hur bomullstussen kom i kontakt med såret.Jag skrek högt till och såg hur mycket Harry hatade att se mig så här.
"Jag vet, jag vet baby. Snart klar" min mage blev varm, baby? Jag kunde bli van med det smeknamnet.
Han satte till sist på ett plåster och sedan kollade han upp på mig. Jag slängde mig i hans famn och suckade lättat åt hans närvaro. Tanken på att det skulle kunnat vara han som låg på marken skadad, gjorde mig ledsen.
"Jag är glad att du är okej" viskade jag tyst. Hans armar lindades runt om min smala kropp och han la sitt huvud på min axel.
"Det är jag också, men jag skulle hellre vara skadad än du"
Jag skakade bara på huvudet och kollade in i hans ögon. Dom där gröna ögonen alltså. Jag skulle kunna stanna så här för evigt om jag fick. Jag tryckte mina läppar mot hans och satte min hand på hans kind.Jag gillar Harry Styles.
Mycket.
YOU ARE READING
HELP || H.S ||
FanfictionSavanna får chansen att jobba inom musik branschen som hon alltid har drömt om. Hon får en order av sin chef att åka med på Harry Styles första tour som soloartist. (Jag är inte bra på att skriva beskrivningar)