Det blev tyst emellan oss.
"Jag vill att du bokar upp ett möte imorgon kl 10 i det stora rummet, om det är något möte som jag har inbokat imorgon vill jag att du ringer till dom och bokar om en ny tid till dom, det här är viktigt."
Jag nickade och halvjoggade till mitt kontor och öppnade upp min laptop. Thomas hade inga möten planerade inför morgondagen så jag satte in en flik klockan tio på morgonen under namnet 'Harry Styles'.Resten av den dagen var väldigt långsam. Thomas var super stressad över mötet som skulle ske nästa dag och sprang runt som en vild höna. Jag satt och gjorde pappersarbete hela dagen och glömde att äta lunch, en vanlig vana.
"Jag vill att du ska vara här imorgon kvart i sju, prick" sa Thomas genom dörren när jag plockade mina grejer som jag behövde ha med mig hem.
"Absolut"NÄSTA DAG
Jag vaknade upp nästa dag klockan sex för att göra i ordning mig inför det viktiga mötet. Jag ville se bra ut men jag ville inte se för överklädd ut. Jag valde att sätta på mig en svart åtsittande klänning med ett par svarta klackar, jag satte på mig lite smink och ett par lösögonfransar som inte var för överdrivna. Mitt hår lät jag vara som det brukar vara, lite lockigt men ändå rakt. Jag tog min väska och stoppade ner viktiga saker som jag behövde ha med till jobbet som till exempel min mobil.Jag låste min lägenhet och gick iväg till min parkerade Mini som stod precis utanför huset. Vädret var inte bra denna morgon, det regnade väldigt mycket och man kunde nästan inte se något när man körde. Radion spelade tyst en Justin Bieber låt som jag tyst hummade till när jag svängde in på parkeringen till 'LDN Music'. Jag öppnade dörren och joggade över asfalten in i entrén. När jag kom in var allt extra rent. Det doftade en svag doft av rosor och i receptionen satt Joey och såg väldigt lugn ut, alla andra personer som jobbade i huset sprang runt som vilda höns. Jag sa ett snabbt hej till honom och tog sedan hissen upp till våning 30.
Harry skulle komma när som helst och jag fick order av Thomas att gå ner och hälsa han och hans crew välkomna. Jag hade inte räknat med att göra det så jag blev ganska nervös, men det försvann genast när jag tänkte att han är en helt normal person med väldigt mycket talang. Jag stod nere i receptionen och små pratade med Joey som satt där, jag försökte ändå ha mycket fokus på parkeringen utanför för att se om dom kom. Inom ca fem minuter svängde det in två svarta bilar med tonade fönster på parkeringen. Det regnade mer än det någonsin gjort och ena bakdörren öppnades, ut kom Harry med håret hängandes ner för ögonen. Han gjorde en snabb rörelse med huvudet och håret flög bak medan han gick snabbt mot entrén. Dörren öppnades och in kom han med hela hans crew. Jag tog stora steg mot dom och gav dom ett leende med tänderna.
"Hej, jag heter Savanna. Välkomna"
Jag skakade hand med alla och stannade sedan framför dom.
"Ska jag ta era jackor, dom ser väldigt blöta ut."
"Det vore väldigt snällt Savanna" Svarade Harry med ett leende. Han tog av sig sin svarta kappa och gav mig den försiktigt. Dom andra sa att dom kunde ha på sig jackorna så jag höll försiktigt i Harrys jacka. Jag började gå mot hissen med alla och Harry halvsprang till mig för att kunna gå bredvid mig.
"Du vet, jag kan bära min jacka om du inte vill" sa han och kollade ner på mig.
"Det är lugnt, du ska inte behöva bli besvärad av den"Vi satt alla runt om det stora vita bordet och skulle snart börja mötet.
"Är det någon som vill ha något att dricka? Kaffe, läsk?" Frågade jag och ställde mig upp. Alla ville ha kaffe så jag lämnade snabbt rummet och halvjoggade till köket. Jag gjorde tio koppar svart kaffe och tog med mig sockerbitar och mjölk. När jag kom in i rummet hade det säkert gått 20 minuter och alla satt och pratade i mun på varandra. Harry satt på kanten av bordet och pillade på sin läpp med sin tumme och pekfinger, han verkade vara väldigt koncentrerad på konversationen mellan alla. Jag tog några koppar och ställde dom framför alla personer på bordet detsamma gjorde jag men mjölken och sockret. När jag hade satt mig ner i min stol bredvid Thomas tog jag fram mitt anteckningsblock och penna.
ESTÁS LEYENDO
HELP || H.S ||
FanficSavanna får chansen att jobba inom musik branschen som hon alltid har drömt om. Hon får en order av sin chef att åka med på Harry Styles första tour som soloartist. (Jag är inte bra på att skriva beskrivningar)