Final
Cinta dari Kayangan
.
.
.
NALDIENAkhirnya selesai juga kes bapa mertua sy. Sy baru pulang dari mahkamah menyaksikan perbicaraan dan hukuman yang akan di jatuhkan dgn FIL dan Stephanie
Mereka memang layak di hukum atas apa yang mereka buat. Sthephanie di jatuhkan hukum penjara 10tahun dan 6 sebatan dan FIL sy hukuman Gantung.
Sebelum Stephanie di bawa ke penjara sy sempat jumpa dia dan melihat dia sebelum dia masuk ke dlm lori polis.
"Naldien. Naldien tolong sy please !!!" Stephanie
"Kau patut fikir akibat atas perbuatan y kau buat sebelum kau berani buat ni semua. Mula saat ni kau bukan lg isteri sy. Sy akan failkan perceraian kita."
Sy pusing dan beredar dr sana. Selepas hampir sebulan sy turun naik mahkamah urus perceraian sy dan stephanie akhir nya sy bebas dan sekali lagi sy bergelar DUDA😂
Tapi kali ni rasa nya seperti baru turun dr kayangan. Bebas hati pun senang. Sy pusing2 bandar. Beli apa sj yang sy mahu. Masuk kbox karok mcm org gila. Tiba2 sy rasa KOSONG. sy bebas tp sy KOSONG.
"I MISS U NIELA."
Sy keluar dr kbox dan terus pergi butik Daniela. Tp malangnya sekali lagi sy kecewa sbb ....
"Daniela tiada Naldien." Mila
"Dia ke mana?? Kenapa dia nda mahu jumpa sy!"
Tinggi suara sy kali ni. Tp apa sy peduli janji sy dpt jawapan sy.
"Naldien i thought kau suda baca tu suratkan? Jd kenapa kau masih tercari2 Niela ni?" Mila
"Surat?? Oh mygad!!! Sy sudah koyak tu surat!! Mila!!!"
Sy goncang2 badan Mila sampai begegar2 badan dia
"U stupid boy😂😂 padan muka kau. Sekarang biar takdir yang tentukan jodoh kamu. Siapa tahu kan, mana tahu cinta kamu jatuh dr kayangan😂😂 shuh shuhhh sy banyak kerja" Mila
Mcm mau menangis saja sy bila sy ingat2 tu surat yang sy kuyak. Buduh nya sy pigi kasi kuyak. Sy balik rumah betul2 mood sy hilang. Sy masuk bilik dan susun pakaian sy beberapa helai. Kemudian sy keluar dan jumpa Mamy.
"Dien?? Kau mahu ke mana ni?" Mamy
"Mom i need time to heal my feeling now. Bolehkah sy keluar untuk beberapa hari?"
"Its ok. Take ur time son." Balas mamy
Sy hug mamy dan keluar. Sy nda ada hala tuju. Sy pergi ke mana saja kereta sy ni akan berhenti. Tiba2 sy limpas kawasan rumah sy. Rumah yang meninggalkan banyak kenangan. Sy berhenti dan buka laci, sy nampak kunci rumah dan sy ambil. Sy buka pagar dan masukkan kereta sy ke dalam.
Perlahan sy melangkah masuk ke dalam rumah. Terimbas segala kenangan pahit dan manis di dalam rumah ni. Makin kuat rasa rindu sy dgn Daniela. Segala perasaan muncul. Rindu, kecewa sesalan segala berkumpul jd satu.
Sy ampai beg pakaian sy dan sy baring di sofa. Sy tutup mata dan paksa utk tidur.
"Perlukah ambil masa berbulan utk kau sampai di rumah ni?!"
Terbuka besar mata sy bila sy dengar suara sedang berteriak dr dapur. Sy berdiri dan berlari ke dapur.
"Daniela? U here?? Selama kau menghilang tu kau di sini??"
Terkejut bha sy. Nda sudah sy tunggu jawapan Daniela terus sy tarik saja badan nya dan sy peluk
"Gosh!! I really miss u syg. Kenapa kau kasi tinggal sy?"
KAMU SEDANG MEMBACA
CINTA DARI KAYANGAN(SABAHAN) Completed
RandomSynopsis Cinta Dari Kayangan Hidup dalam keganasan rumah tangga bukan lah impian bg mana2 wanita. Termasuklah aku. Aku mengimpikan kehidupan bahagia untuk keluarga kecilku. Tp aku di kasari, di zalimi. Awalnya aku bertahan walau pun aku di zalimi...