Chapter 2
Cinta Dari Kayangan
.
.
.
MIKE LEESeawal 6pagi sy bangun seperti biasa utk work out. Sy lihat sebelah sy kosong.
"Angela?"
Hmmm sekali lagi dia keluar nda pulang ke rumah. Sy geleng kepala kemudian bangun. Sy ready utk work out
Pagi ni pemandangan y sama sy nampak. jiran sebelah rumah sy sedang menyapu laman rumahnya. Sebenar nya sudah cukup bersih. Tp itu mcm sudah jadi rutin harian nya. sy terus kan work out.
Pang!!!
Terkejut sy bila pintu di tutup kasar. Sy keluar dan sy nampak Angela masuk ke bilik. Sy lap peluh kemudian masuk ke bilik"Angela. Kenapa kamu nda balik semalam? Apa lg alasan kamu kali ni?"
"Please Mike. Sy nda sibuk urusan kau kan. Sy ada photoshoot dan sy rasa penat. Stop asking me soalan y sama setiap hari. Sy bosan." Angela
"Angela ingat status kau !! Ur my wife !! Apa pun y kau buat kau mesti bgtau sy. Sampai bila kita mahu bgini? Sudah hampir 4tahun Angela kau layan sy bgini. Seolah2 sy nda wujud !!"
Tinggi sudah suara sy pagi2 ni. Hilang kesabaran sy bila Angela nda berhenti menghukum sy
"Kalau kau boleh kasih hidup balik anak sy, sy akan layan kau selayak nya!! Can u?? Huh?? Then please jgn jaga urusan sy" Angela
Angela tolak sy keluar dr bilik dan dia hampas pintu. Sy ke dapur buat coffee dan duduk di living room
"Apa kau masak ni?!!! Masin!!!"
"Arghh! Maaf !! Mungkin terlebih garam saja"
Tiap hari ada saja pertengkaran y sy dgr dr jiran sebelah. Kadang2 sy kesian dgn bini dia. Patut dia bersyukur bini nya masih setia bersama walaupun dia buat bininya bgtu. Sy kesian, tp siapa sy mahu masuk campur?
.
.
.
DANIELA"Auch.. anty sakit"
Jatuh airmata anty Leny lihat lengan sy y melecur sebab kena simbah kuah sup tadi. Sakit sangat tp sy nda boleh buat apa2. Sy tiada siapa2 di sini.
"Lari lah Niela. Buat apa kau pertahankan ni rumah tangga kamu. Tiap hari dia buat kau bgini. Anty nda tahan tgk" anty Leny
Sy hanya senyum melihat anty Leny kemudian sy baring di pahanya
"Sy mana ada siapa2 di sini anty. Biarlah sy bersabar. Lg pun dia kan suami sy. Bg lah peluang dgn dia utk berubah"
Sy bukan nya tiada pelajaran, tp sy mahu jaga maruah mama papa sy di kampung. Kalau pun harus bercerai, sy mahu Naldien yang ceraikan sy buka sy y tuntut cerai.
Sy rasa mcm tangan sy sejuk dan berdenyut2. Bila sy buka mata, sy nampak Naldien sedang sapu ubat di tangan sy. Cepat2 sy tarik tangan sy. Entah mimpi apa dia ni tiba2 baik dgn sy.
"Im sory. Sy nda ada niat mau siram kau pakai sup panas tu." Naldien
Sy duduk kemudian sy tepis tangan nya y cuba sapu ubat di luka sy
"Hmm. Keluar la sy mengantuk"
Tiba2 Naldien peluk sy. Badan sy kaku, pertama kali sy di peluk selepas sebulan lebh kami berkahwin. Biasa nya sy makan caci dan maki saja. Malam ni mimpi ke bulan kali😂
Akhirnya sy balas juga pelukan Naldien. Buat apa mau simpan dendam dia tetap suami sy juga.
.
.
.
PUAN AMBER (ibu Naldien)Kalau tahun ni Daniela nda mengandung juga, mesti cari cara utk mereka bercerai. Sy nda boleh tunggu lebih lama. Silap2 harta warisan tu semua jatuh ke tangan abg Anthony.
KAMU SEDANG MEMBACA
CINTA DARI KAYANGAN(SABAHAN) Completed
De TodoSynopsis Cinta Dari Kayangan Hidup dalam keganasan rumah tangga bukan lah impian bg mana2 wanita. Termasuklah aku. Aku mengimpikan kehidupan bahagia untuk keluarga kecilku. Tp aku di kasari, di zalimi. Awalnya aku bertahan walau pun aku di zalimi...