Dia

1.1K 30 0
                                    

Zaman form one dengan fatin habis macam tu je bila tahun seterusnya fatin buat keputusan untuk pindah sekolah. Tak pasti apa alasan sebenar dia, tapi sekolah yg dia pindah pun sekolah biasa jugak. Dekat dgn sekolah asal dia. Tapi sekolah tulah tempat ayah dia mengajar sebab ayah dia cikgu.

Tahun tanpa fatin agak membosankan sebab kebiasaanya kecantikkan fatinlah yg menjadi keindahan mata kecilku. Mata kecil ini telah menghadapi simptom simptom kemurungan pada awal bulan tahun baru tanpa fatin.

Awan takkn selamanya mendung bila matahari mula menunjukkan sinar ingin terbit lagi🌞

Dia. Orang yang aku terpandang sejak tahun pertama di asrama. Tp dia selalu terlindung disebalik keseronokkn mengejar fatin yg jauh lebih mempersona. Dia tidak seanggun fatin. Jauh sekali setertib fatin. Dia cukup selamba sepadan dengan gayanya. Etika pakaianya yg elok buat santapan mata. Sangat bersahaja. Dia cuma bersederhana. Aku pernah nampak dia ni. Tapi siapa nama?

Ashirin❤️ dari kelas 3regasi. Regasi adalah sebuah kelas pintar yang telah tertubuh disekolah aku bagi menempatkan pelajar pelajar khas bg mencapai kecermelangan sekolah pada peperiksaan peperiksaan besar seperti pmr dan spm. Ashirin seindah orgnya ahli dorm 1 merupakan anak sulung dr 7org adik beradik.

Setiap kali aku ingin membina sebuah perhubungan, benda paling penting utk aku kuasai adalah sedikit latar belakang orang yang bakal kukenali.

Ashirin bukan insan yang mudah utk didekati. Dia seorang yang periang dan selalu dikelilingi dengan kawan kawannya. Ashirin rapat dengan semua orang. Orangnya murah dengan senyuman. Pergaulan rapat ashirin dengan rakan sekelasnya menambahkan kesukaran utk aku mendekati dan mengenali. Melihat saja ashirin dari jauh sudah memadai utk satu tempoh yang ku kira bakal membuahkan hasil.
Utk tahun pertama perkenalan aku sangat berharap agar ashirin perasan dengan kehadiran aku dan ....

Hai seniorku ashirin. Saya sam. Tingkatan 2antagonis.salam perkenalan🙂




=hi gais. Segala nama watak mahupun nama kelas atau sekolah dalam cerita ini adalah rekaan semata. Bg mengekalkan privasi insan tersebut. Tiada kaitan dgn yg masih hidup atau yg sudah meninggal dunia. Semoga terhibur💞

ConfessionWhere stories live. Discover now