Pagi yang indah dengan sinar matahari yang menyinari dunia. Indahnya ciptaan tuhan.
Aira bangun dari lenanya dan terus menunaikan solat. Kewajipan bagi semua umat islam. RAFAEL sejak pertelingkahan semalam Aira tidak nampak mukanya.
Doktor masuk bersama nurse. Selepas membuat pemeriksaan. Doktor itu mula berbicara..
"Puan Aira, macam mana? Feel better" doktor itu bertanya dengan senyuman manis di bibir.
"Yup, i feeling so better, so doktor bila saya boleh discharge? "Aira bertanya dengan harapan dia boleh keluar dari hospital ini.
"Good,memandangkan report kesihatan puan pun ok, puan boleh discharge dari hospital petang ni"kata doktor itu sambil memandang report yang diberi oleh nurse
"Ohh, okay"kata Aira dengan suara teruja
"Hmmm, happy nampak, tak best ke duduk kat hospital ni" ujar doktor apabila mendengar suara Aira.
"Bukan macam tu. Doktor..."Aira cuba melihat nametag yang dipakai doktor itu.
"Fariz... Nama saya Fariz"kata doktor itu apabila melihat Aira cuba melihat nametag nya
"Ohh, bukan macam tu doktor Fariz saya bukan tak suka duduk sini lama lama. Tapi hospital ni,semua bilik dia warna putih, katil warna putih, bantal warna putih. Tak ada warna lain ke? Hihi.. "Aira menjelaskan apa yang tidak disukainya sambil tersenyum
"Kalau macam tu nanti saya bukak hospital sendiri, saya cat semua bilik warna warni, katil saya pasang cadar warna warni, bantal tu saya celup dengan warna warni.. Ye... Nanti awak mesti suka duduk kat sana"kata doktor fariz dengan nada bergurau
"Hehehe, perli nampak "balas Aira
Sedang mereka bersembang. Pintu tiba-tiba diketuk dan seorang nurse datang menghampiri doktor fariz.
"Doc, doktor Luqman suruh doc datang berjumpa denganya segera"kata nurse itu
"Oh.. Okay awak keluar dulu, kejap lagi saya berjumpa dia"Arah Doktor Fariz dengan lemah lembut (cair😍) kepada nurse itu.
"Baiklah doc"Nurse itu senyum sekilas kepada Aira dan terus keluar dari wad itu.
"Saya kena keluar dulu, btw ni kad saya,kalau awak rasa tak sihat, ataupun you need a friend ,just call me"kata doktor fariz sambil mengeluarkan kad dan menyerahkan kad nombornya itu ke Aira
"Ohh sure,..tq sbb borak dgn saya tadi "kata Aira sambil mengambil huluran kad itu.
"Hahaha sama-sama, saya keluar dulu ya karang mengamuk pula doktor Luqman tu "selepas melihat Aira mengangguk dia terus keluar dari wad itu.
.......
Petang itu Aira sudah bersiap-siap untuk balik ke rumah. Bukan rumah rafael tapi rumah keluarganya. Rafael? Masih lagi tidak kelihatan.
Setelah hampir 15 minit Aira menunggu Rafael, manalah tahu kalau rafael mahu menjemputnya. Akhirnya Aira membuat keputusan untuk naik grab car je.
Sedang dia berjalan dengan membawa beg pakaianya ,tiba tiba dia terlanggar bahu seseorang dan membuatkan dia begnya jatuh.
"Auch.. "Jerit Aira perlahan
"Miss, i am so sorry "kata lelaki itu dengan muka yang bersalah.
"Tak apa, saya pun tak pandang depan"kata Aira ,langsung dia mengambil beg pakaianya dan mengangkat mukanya.
"Awak? "Kata Aira dan lelaki itu serentak
YOU ARE READING
Second Chance For Mr.Playboy
RandomBukan senang untuk mendapatkan peluang kedua daripada seseorang. Banyak dugaan dalam mendapatkan peluang kedua daripada Aira oleh Rafael. Semuanya yang berlaku kerana kesilapanya. Oleh itu dia tekad untuk mengambil hati isterinya itu. "I'm sorry fo...