19: Bir Basilisk'le Nasıl Savaşırsınız?

346 49 68
                                    

O olaydan sonra hızla Ortak Salon'a geri kaçmıştık ve üçümüzün de bu saatten sonra uyuyacak hali yoktu. Birbirimize neydi o diye soran bakışlar atarken az çok kendimize gelince ilk tahmin yürüten Adore oldu “Belli ki bir sürüngendi.”

“Dev bir sürüngendi.” diye vurguladım.

Üçümüz de sonunda kendimizi koltuklara atmayı düşünebildiğimizde “Ne olabilir?” diye seslice sordum bu kez “Okuldaki saldırılarla ilgisi olabilir mi?”

Bunun ardından Dexter “Sırlar Odası’ndan çıkmış olabilir.” deyince kafamda bir ampul yandı. Belki de Sırlar Odası’nın laneti bu yaratıktı. Okulda böyle bir şeyin dolaşmasını açıklayan başka bir şey olamazdı.

“Bir yılanın kuyruğuna benziyordu.” diye yorum yaptı Adore “Böyle korkunç bir yaratığın öğrencilerle dolu bir şatoda ne işi var?”

Dexter olduğu yerde hızla dikleşerek “Buldum!” dedi “Kütüphanede yaratıklarla ilgili bir kitap okumuştum. Dev bir yılandan bahsediyordu. Yılanların kralından… Basi- bir şeydi.” sonra hızla ayaklandı “Gidip bakalım.”

“Olmaz!” diye çıkıştı Adore “Ben hiçbir yere gitmiyorum.” Bu gece yeterince korktuğu için fazla üzerine gitmedim ama ayaklanarak Dexter’ın yanına geçtim “Ben merak ediyorum. O yüzden gidip bakacağım.”

Adore’u orada bırakarak Ortak Salon’dan, o gece bir kez daha, ayrıldık ve doğruca kütüphaneye doğru yola koyulduk. İçeri girdiğimizde Dexter doğruca raflardan birine yönelerek bir kitabı eliyle koymuş gibi bulduktan sonra onu masaya bırakıp sayfalarını karıştırmaya başladı. Kitapta alfabetik sırayla sıralanmış yaratık isimlerini seçebiliyordum ki B harfine gelince sayfayı çevirmeyi bıraktı.

Daha iyi görebilmek adına kafamı kitaba doğru eğdiğimde afalladım. Kitabın önümüzde açık olan kısmından bir sayfa koparılmıştı. Dexter ara sayfaları kontrol etmeye başladı ve sonunda pes ettiğinde kitabı kapattı “Daha geçen gün buradaydı. Biri neden okul kitabından sayfa koparır ki?.. Hem de bu sayfayı.”

Ben, “Bizden başka biri daha keşfetmiş olabilir mi?” diye sorduğum sırada o da kitabı yerine yerleştiriyordu.

Yeniden bana döndüğünde meraklı meraklı düşünen ifadesini, yüzünü buruşturarak değiştirdi “Keşke sayfayı koparmak yerine birilerine kitabı göstermeyi tercih etseymiş.”

Gece boyunca hiç uyumamış olmanın yorgunluğu üzerime çökmeye başlamıştı ama kahvaltı sırasında Profesör McGonagall’ın duyuru yapmaya başlamasıyla gözlerimi ve kulaklarımı açarak o tarafa döndüm ve dikkatimi söylediklerine vermeye çalıştım.

Memnuniyetsizliğini belli eden bir ses tonuyla “Profesör Dumbledore geçici bir süreliğine görevinden uzaklaştırıldı.” dedi. Anında mırıldanmalar başladı ama McGonagall beklemeden devam etti “Ayrıca bugünden itibaren dersliklerinize giderken profesörler sizlere eşlik edecekler.”

Profesör McGonagall konuşmasını bitirirken fısıldaşmalar daha belli hale gelmişti ki bizim masadan Hansel “Dumbledore nasıl uzaklaştırılır?” diye tepki gösterdi.

Hannah “Bu mümkün olamaz!” diye atıldı.

“Dumbledore’dan daha iyi bir müdür kim olabilir ki?” sesim biraz kızgın çıkmıştı.

Alaska ortaya doğru konuştu “Okulun içinde bulunduğu bu durumda ona ihtiyacı var.”

“Zaten okul kapatılacak.” diyen beşinci sınıflardan Damon Grey de bizi iç açıcı yorumundan mahrum etmedi “Baksanıza artık öğretmenleri bile görevlerinden almaya başladılar.”

Melrose: Hufflepuff KupasıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin