Konuşulduğu Ülkeler
Meksika
Meksika'da 68 farklı dilin resmi olarak kabul edilmesine rağmen, Meksikalıların üçte ikisi İspanyolca konuşuyor. Meksika Anayasasında, yerel dillerin korunması ve geliştirilmesi için özel yasalar bulunmaktadır. Meksika'da bütün iş anlaşmaları ve ticaret fiili olarak İspanyolca dili kullanılarak yapılmaktadır. Dünya'da en çok İspanyolca konuşan kişi bulunan ülke de Meksika'dır.
Arjantin
Arjantin'de konuşulan İspanyolca, özellikle telaffuz açısından Dünya'da genel olarak kabul görmüş İspanyolcadan farklıdır. Ayrıca İspanyolcanın bu türü Uruguay, El Salvador, Honduras ve Kosta Rika'da da kullanılmaktadır. Eğer Arjantin'e giderseniz aksanlarının diğer İspanya'da kullanılan İspanyolcadan farklı olduğunu görebilirsiniz ama bu fark anlaşılamayacak kadar büyük değildir.
Şili
Şili'de İspanyolca yanında birçok yerel dili konuşmaya devam eden Latin Amerika ülkelerinden biri. Şili'de kullanılan İspanyolcayı komşu ülkeleriyle kıyaslarsak özellikle biraz daha yumuşak bir telaffuzu olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca "s" sesini atmaları da Şilililerin kullandığı İspanyolcaya özgü bir şeydir.
Dominik Cumhuriyeti
Dominik Cumhuriyeti de 10 milyon İspanyolca konuşan insan sayısıyla neredeyse tamamen İspanyolca konuşuluyor diyebileceğimiz ülkelerden biridir. Bütün eğitim İspanyolca verilir ve politika ve iş dünyasında da İspanyolca dili kullanılır. Ayrıca ülkede azınlık durumunda bulunan Haitililer(Haiti kreolu) ve Samana Amerikalıları kendi dillerini konuşurlar.
Nikaragua
Nikaragua genelinde bir tarama yaparsanız birçok kreol dille karşılaşırsınız. İspanyolca ile etkileşim sonucu oluşmuş bu diller İspanyolca bilen birine bazen çok tanıdık bazense çok yabancı gelebilir. Nikaragua'da çok farklı aksanlar ve yeni türetilmiş kelimelerle karşılaşabilirsiniz. Yine de bütün bu farklılıklara rağmen İspanyolca bilen biri Nikaragua'da zorlanmadan insanlarla iletişim kurabilir.
Uruguay
Uruguay konuşulan dil konusunda diğer ülkelerden daha karışık bir durumdadır. İspanyolca kesinlikle baskın dil olsa da İngilizce kullanımı da bulunmaktadır. Eskiden İtalya'dan çok fazla göç almasından dolayı "cocoliche" denilen, İtalyanca-İspanyolca karışımı bir dil kullanılmaktaydı. Bu dil artık çok fazla kullanılmasa da Uruguaylıların günlük yaşamda kullandığı dilde bolca İtalyanca kelimeye rastlamak mümkün.
Amerika Birleşik Devletleri
Amerika'nın New Mexico eyaletinin fiili olarak dili İspanyolcadır. Amerika'da İspanyolca kullanımı bunula sınırlıda değil. Bunun haricinde de yaklaşık 37 milyon insan İspanyolcayı ana dili saymaktadır ve 10 milyon insan ikinci dil olarak İspanyolca bilmektedir.
Belize
Her ne kadar Belize'nin resmi dili İspanyolca olmasa da ülkenin etrafının İspanyolca konuşulan ülkelerle çevirili olmadı ülkede İspanyolca dilini çok yaygın hale getirmiştir. Belize halkının yarısından fazlası ana dili olarak İspanyolcayı kullanmaktadır.
Andorra
İspanyolca Andorra'da çok popüler bir dildir. Özellikle iki farklı ana dile sahip insanlar aralarında İspanyolca kullanarak anlaşırlar. Ülkenin resmi dili Katalancadır ve Fransızca da ülkede geniş kitlelerce konuşulmaktadır.
Cebelitarık
Andorra'da olduğu gibi Cebelitarık'ta da resmi dil İspanyolca olmasa da kullanımı çok yaygındır. Aslında ülkenin resmi dili İngilizce olmasına karşın ülkede yaşayan farklı kültürler sayesinde Arapça, Hintçe ve Berberi dili gibi farklı diller de konuşulmaktadır. Cebelitarık'ta yerel halkın kullandığı Llanito dilinin kökeni de Endülüs İspanyolcasına dayanır.