Nieuw begin

48 2 5
                                    

Ik stap in mijn sloffen en ren naar de keuken. "AAAH IK MOET BIJNA BIJ DE TREIN ZIJN!" Snel vlieg ik naar mijn koffer. Ik pak hem snel vast en gooi mezelf de deur uit."Oke nog twee minuten lopen en ik ben op het treinstation."

Oh! Ik vergat compleet om me zelf te voorstellen. "Ik ben Lira, en ik heb een fobie voor spinnen."  Ik zit in de vierde klas op Zweinstein! Mijn moeder heet Aelanna en mijn vader Jon. en mijn zusje heet Amber, en onze achternaam is:"Snow".                              (Echt niet van GOT)

Eindelijk net op tijd hier! het zit hier letterlijk vol met dreuzels. Achter in het hoekje van mijn zicht zie ik Wendy staan. Ik rol mijn karretje zo hard als ik kan, terwijl ik hard schreeuw:"Wendy!" Ze draait zich 180 graden en kijkt in mijn gezicht."Lira?" Oh mijn god je bent het echt."zegt ze. En we geven elkaar een dikke knuffel. Li, we moeten echt opschieten de trein gaat over 5 minuten. Weet ik, en we rennen door de muur. "Yes, dit jaar lukte het me weer zegt Wendy." Ja mij ook!

Als we eenmaal in de trein zitten zie ik een jonge voorbij komen. Dan stopt hij met lopen en maakt het deurtje van onze coupé open."zou ik hier mogen zitten, alle plekken zijn al bemachtigt."Natuurlijk!" Hij gaat koeltjes zitten. Nou zeg op, wie ben jij vraagt Wendy benieuwd. Nou zegt de jongen, ik ben Damian."nou Damian en nog meer?" vroeg ik. Oh ja en mijn achternaam is Rhine. Oké en jullie? ik ben Lira Snow zei ik snel. En de mijne is Wendy Grey. De tijd gaat snel en we kletsen heel wat.

Als we uit de trein stappen loopt er een meisje langs me. Ze kijkt me een beetje vies aan en loopt weg. "oké? Dacht ik." We stonden net als vorig jaar op Hagrid te wachten omdat hij weer de sleutels van de poort naar de boten was vergeten. Sorry sorry zegt hij haastig. Ik duw mezelf een beetje door de menigte, omdat ik zocht naar mijn vriend Kane. Opeens krijg ik een zoen op mijn wang. Ik draai me om, Kane! En ik spring hem om de hals. Ik heb je gemist knapperd. Ik jou ook prinses! Ik geef hem een big hug.

Eenmaal zijn we bij de bootjes. Iedereen pak een bootje! en dan worden ze vanzelf gestuurd! Ik spring in een bootje en Wendy springt erbij. Ik zag Damian rondkijken en zoeken naar een bootje. "Damian!" riep ik. Hij keerde zich om en sprong erbij. Ook Kane kwam erbij. Opeens begon de boot te varen en we gingen even op en neer. Zoals ieder jaar was er een mooi uitzicht vanuit de boot op zweinstein. "Nog steeds is het de mooiste school
Op aarde" zegt Wendy en geeft een glimlach. "Wat is damian toch vreemd, hij kijkt zo bang dacht ik."

Moment van aankomst lopen we naar de grote hal en daar zie ik mijn zusje al zitten. Ze ziet er erg stressend uit. Ik loop even naar mijn zusje Amber zeg ik. Oké antwoorden Kane en Wendy. Hey Amber! "LIRA" roept ze terwijl ze me bespringt en omhulst. Is het spannend vraag ik? Ja antwoord ze super spannend. Bij welk huis wil je graag terecht komen? Nou ik wilde wel bij ravenklauw of griffoendor terecht komen! "Oke" zeg ik.

Opeens stapt professor Perkamentus naar voor. Goede avond iedereen! Zoals elk jaar komen er weer nieuwe talenten bij de huizen. Dus laten we maar snel beginnen. Als je zo wordt omgeroepen, kom je naar voor en neem je plaats op de kruk zegt professor Anderling. Clarkson Brienne. Het meisje loopt smetteloos naar de kruk en gaat er ontzettend ontspannen op zitten. Professor Anderling zet de hoed op haar hoofd. Hmm zegt de hoed, even denken. Ik zie alleen maar bepaalde eigenschappen dus het wordt voor jou ZWADDERICH! En de groep zwadderich begint hard te juichen.

Snow Amber! Mijn zusje stapt naar voren. Ik zie de stralende blik van stres.  Ze neemt plaats op de drie potige kruk, de hoed wordt op haar hoofd geplaatst, dit is een Snow! Riep hij hardop en ging verder. Die familie snow is altijd lastig geweest. Hmm je hebt een goed karakter voor Huffelpuf maar zwadderich of ravenklauw past je ook goed. Ik zie haar zachtjes mompelen ( ik kan liplezen ) "niet zwadderich niet zwadderich."  Geen zwadderich? Je zou er heel veel kunnen! Maar als jij het zegt, RAVENKLAUW! Iedereen begint te juichen en klappen aan de ravenklauw tafel.

Even later is iedereen ingedeelt en stapt professor Perkamentus weer naar voor. "Oké iedereen heeft nu zijn eigen plaats dus laat het feestmaal beginnen!" Iedereen begon te graaien en te vissen tussen en boven het eten door. Ik draai me om en zie een blauw vonkje vliegen. "Wendy, zie jij dat blauwe vonkje ook?" Waar heb je het over en ze kijkt nieuwschierig om zich heen. Ach vast een dag droompie en ga gewoon verder.

Als ik 'S avonds naar mijn leerlingen kamer loop zie ik Damian al rondkijken. Hey Damian zeg ik. H-hey zegt hij angstig. Wat doe je hier zo alleen vraag ik benieuwd. "Nou eh... ik ehm, ik wilde net mijn veters opnieuw strikken. Ik kijk naar zijn veters die perfect vastgestrikt zitten. Oké... ? Antwoord ik vragend. Dan ga ik maar weer. D-doei! En ik loop teleurgesteld verder. Als ik achteraf achterom kijk loopt hij snel de hoek om.

Eenmaal als ik binnen kom in de leerlingenkamer is alles nog hetzelfde. Ik had een Ienna uil Glowy, ze is zo speciaal omdat ze echt goude highlights in haar witte veren heeft. Glowy kan ongeveer 1 meter hoog worden dus wordt ook zwaarder. Ze is mijn beste dierenvriend tot nu toe en deze uil kan zich ook transformeren in een witte papegaai met gouden highlights! Dus kan er ook voor gedaanteverwisselings les goed gebruiken! Ze zat op mijn zelfgemaakte paaltje te slapen. Ik streek mijn vingers over haar kopje heen en plofte neer op mijn zijde zachte hemel bed. Met een diepe zucht pufte ik al mijn energie uit mijn lichaam. Ik trok mijn Hufflepuff pyama aan en kroop in bed. Al snel werden mijn ogen zwak en vielen dicht.

Hey hey! En hoe was 't eerste deel? Ik denk best oké. Maar ik ga zo snel mogelijk verder met Hoofdstuk 2 (Deel 2) Byee!😂🌸

"Lost Wolf (Dutch), a Harry Potter story!"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu