Zdravím a ano, nemáte halucinace, ani nic takového. Vydávám další díl z téhle série, která bude snad pro všechny přínosná a mě nepřestane bavit po pár dílech.
Nejspíš nebude vycházet pravidelně, protože, tak rychle zase nečtu a myslím si, že jednou měsíčně bych to zvládnout mohla. Co třeba každého 11? Napište svůj názor.
--------------
Název knihy: The Tragedy of Hamlet nebo Prince of Denmark
Autor: William Shakespeare
Žánr: Tragedie
Datum vydání: 1603
První, o čem si dnes něco ví řekneme, je jedno z nejznámějších děl ve svém žánru a není to nic jiného než Hamlet neboli princ dánský od autora, který předčil svojí dobu není to nikdo jiný než William Shakespear.
Hamlet je jediný princ, královny Gertrudy a krále Hamleta, po kterém dostal své jméno. Byly dokonalou rodinou, než král tragicky nezemřel a Gertrudu si nevyvolí za svojí manželku Claudius, bratr krále.
Hamlet cítí žal a nespravedlnost vůči svému strýci, který spí s jeho matkou a vládne zemi. Když spolu ze svými přáteli uvidí ducha jeho otce, který mu prozradí tajemství, Hamlet rozjíždí krvavou hru, která přinese mnoho obětí a smutku pro celé Dánsko.
Postavy:
Pokud můžu někoho vyzvednout, tak to bude zajisté Hamlet, který je jedním slovem famózní. Vtipný, místy sarkastický, moudrý a podle tehdejší doby asi i hodně sprostý a drzý.
Vše promýšlí do detailů a na svůj věk působí rozumě. Je hodně složité, říct, kolik je Hamletovy. V Jednom útržku je zmíněna smrt šaška jeho otce, a Hamlet poví, že si vzpomíná, že si s ním jako malý hrál. Tedy mu musí být něco okolo 25 možná 27. Protože šašek zemřel před 23 lety.
Předtím jsem četla Romeo a Julie, a musím konstatovat, že Romeo byl pěkný chudák a o životě měl zkreslené myšlenky. Pokud bych si měla Vybral, vždy bych si vybrala Hamleta. Ale o tom budu polemizovat, až si rozebereme Romeo a Julie.
Dále se mi líbila postava Gertrudy, matky Hamleta. Žena, která naletěla pěknému neřádovi. V příběhu se dozvídá pravdu a překvapivě mění názor. Potěšila mě, Shakespearovi ženy většinou nemění názor.
Dále se mi moc líbil přítel Hamleta, Horacio, který měl zajisté své kouzlo a věděl o všem, co Hamlet bude v podnikat. Jako přítel obstál na jedničku.
I hlavní záporná postava má své kouzlo, které bohužel kvůli spoilerům nemůžu prozradit. Byla hodně originální a určitě jí řadím mezi silné záporáky.
Závěr:
Hamlet mě očaroval. Svým spádem, dějem, použití slov, které pan Hilský použil výborně. Je to jedna z knížek, které jsem dokonce četla ráda a nemusela jsem se ani přemáhat.
Hodnocení: 10/10
Co vy a Hamlet? Četli jsem nebo dokonce viděli v divadelní hře? Podělte se:)
s láskou Anna
PS: Já tam to naše zlato musel dát. Jinak, by to ani nešlo. :)
ČTEŠ
Zkoukni to, přečti to, pusť si to
RandomFilmy, knihy a hudba, kterou miluji. Existují filmy, které mě dostaly, knihy, které mě okouzlily a hudba, která se mi vryla do paměti. Proto se s Vámi chci o ní podělit pomocí téhle knížky, která je plná recenzí a nápadů na zlepšení dne. S láskou An...