Graviditet

76 2 0
                                    

10 veckor senare

Senaste veckorna sov Wayne över hos mig. Vi gick till skolan med varandra och alla var avundsjuka på oss!
Men en sak som jag tyckte var konstigt var att jag blev lite mer hungrigare än vanligt! Jag visste inte direkt varför.

Jag vakna med att Wayne stirrade på mig och höll på med mitt hår. Jag öppnade ögonen och sa:

- Har du varit uppe länge?
- Nej typ i 20 min
- Är det inte länge?!
- Jag kan hålla på med det för evigt.

Jag flinar.
Vi gör allt man ska göra på en morgon och går ut till skolan. När vi går av från bilen kollar alla tjejer på oss och viskar!
Killarna biter på läpparna när de ser mig.
Jag rullar ögonen. Wayne stängde dörren och låste bilen. Alla tjejer dregla på honom. Vi gick in när det ringde.

Lärarna sa att vi skulle byta platser och då bulta mitt hjärta fortare.
Jag och Wayne dejtar så vi är inte liksom ihop.
Jag blev så nervös bara att vi skulle byta platser och det var då jag blev avundsjuk. Jag insåg att jag bryr om Wayne och att jag älskar honom.

Jag fick sitta med en tjej. Hon var inte en av de som är avundsjuk på mig och Wayne. Jag hade inte sätt henne förut. Hon var bara någon goth nörd.
Medans Wayne fick sitta med en tjej som var en avundsjuk h***. Hon kollade på honom och bet på läppen asså jag blev så arg och ville bara slå henne. Wayne ignorerade på henne och bara koncentrerade på mig. Åh den känslan asså!

Efter skolan.

Jag och Wayne gick hem medans han körde bilen sa jag:

- Kan vi beställa 2 starbucks innan vi kommer hem? Jag betalar
- Javisst, men jag kan betala det gör inget!
- Ok, kan vi också beställa mat från kfc?
- Ok, du har aldrig frågat förut, är det något?
- Nej jag känner bara mer hungrigare än förut!
- Ok

(Waynes POV)
Jag undrade mycket om det har hänt något till henen när jag inte har märkt eller är hon gravid.......

(Hazels POV)
Vi gick hem, och åt jag åt väldigt mycket och till och med hans pommes och då fråga han:

- Hazel är du gravid?

Min hjärta bulta fortare och jag sa:

- Senaste veckorna har jag mått illa och äter mycket mer. Så j-jag vet inte
- Du måste ta ett test! J-ja kan köpa en test du kan vara hemma sa Wayne med en nervös röst.
- Är du säker jag kan följa med!
- Ok, det blir lite konstigt att jag skulle köpa testet själv hehe.

Vi gick ut till bilen och åkte till den närmsta apoteket vi gick in och köpte två st test bara för att vara säker. Vi åkte hem. Jag tog testen och gick in till toaletten och kissa på de.
Mina händer skakade när jag la de på handfatet.
Jag stod där och skakade jag kolla på de efter 5 min. Och det stod att jag är gravid!

 Och det stod att jag är gravid!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jag Hazel är gravid. Jag och Wayne kommer liksom att vara unga föräldrar. Vi är liksom 17 år. Jag skakar och börjar gråta inte för att jag är ledsen eller glad, jag gråter för att jag kommer att bli en mamma. Jag har velat att vara en mamma men inte nu och så ung.
Det var typ det jag grät över.

Wayne knackar på dörren:

- Hazel öppna dörren vad är det? Säger han med en nervös och rädd röst.

Jag öppnar dörren och han kollar på testen och ser att jag är gravid. Han kollar på den och börjar få tårar. Han säger:

- Jag ska bli pappa.......... Omg

Jag grät mycket mer när han sa så. Han kramar mig och kollar på min mage och då inser han att min mage har växt. Han sa:

- Hazel vi kommer att vara de bästa föräldrarna till barnet!
- Ja jag hoppas det! Sa jag och nyser till.

Nästa dag (fredag)

Jag vakna och sa:

- Wayne jag bokade tid på läkaren de ska kolla om jag är officiellt gravid och på hur många månader gravid jag är.
- Ok, Hazel när ska vi dit?
- Kl 10:00
- Ok

Vi åt frukosten och kollade på min mobil.
Jag hade avstängt på länge så att jag blir mer koncentrerad på skolan. Wayne har också avstängt sin mobil. Men jag kollade bara för att det var länge sen.

När jag öppna min mobil och kolla på min snap så såg jag att hela skolan hade lagt till mig och hade tagit kort på mig och Wayne. Många skrev fina saker men mest var det elaka saker som att: Hazel låg med Wayne första dagen hon mötte honom och så.

Jag blocka alla som skrev dåliga saker. Och jag avstängde min mobil senare.

Vi gick ut till bilen och körde till läkaren. Wayne parkera bilen och vi stängde dörrarna, han låste bilen.

Vi gick in till sjukhuset och gick checkade in mig. Läkaren ropa ut mitt namn

- Hazel Hworth

Vi gick in och läkaren sa att jag skulle kissa på en test jag gjorde det i toan, och tog med det till läkaren. Hon sa att du är officiellt gravid och du är 2 månader gravid.

Vi gick hem och jag var helt chockad. Jag är 2 månader gravid!!

Nästa dag

- Hej Hazel ska vi åka och köpa grejer?
- Är det inte för tidigt?
- Jo men typ leksaker.
- Wayne, det är för tidigt!
- Okej någon annan dag då!
- Ja ja.
- Men Hazel när ska du flytta in till mig?
- Jag vet inte, ska jag?
- Ja det är bra om vi bor tillsammans

Idag så fixar vi bo saker och så. Jag bor med honom officiellt och jag packa mina saker och så jag flytta in så det är det vad vi gjorde hela dagen.

Jag kolla på min mobil och ringde mina föräldrar: William Hworth Samantha Hworth.

- Hej mamma jag har flyttat in till en kille jag gillar och när kommer ni hem?
- Så det huset är bara vårt, och vi kommer hem om en månad!
- Ja det är bara ditt och pappas hejdå!

Jag borde har sagt att jag är gravid men det går inte att säga det över telefonen!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 11, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Waiting you at home (swe)Where stories live. Discover now