S Z Ó M A G Y A R Á Z A T
fandom (fn.) – Rajongói tábornak is lehet nevezni, egy hatalmas hely, ahol egy adott sorozat/film/könyv rajongói "gyűlnek össze", és tárgyalják ki szeretetüket egy kedvenc jelenet/fejezet/rész/karakter (stb.) után.
canon (fn.) – Olyan tény, vagy információ, amit az adott sorozat vagy karakter alkotója talált ki. Nekünk ezt az információt fel lehet használni, sőt, kötelező, ha egy karaktert hitelesen akarunk előadni vagy megírni. Fanfiction írásához különösen fontos, ha körülnézünk és utánakeresünk egy karakter információi után (haja színe, magassága, születési helye, stb).
AZ ELSŐ RÉSZBEN megnézzük, hogy a rajongói tábor hogyan lát néhány Creepypasta karaktert, és hogy milyenek is valójában. Ez a rész nem igazán mond el mindent a karakterekről, csak egy kis betekintést enged a hamis nézetekbe.
Megj.: Nem minden lehet igaz a magyarországi fandomra. Ezek általában a külföldi (leginkább amerikai) rajongótáborra vonatkoznak.
☁ Jeff ☁
fandom szerint:
HOSSZÚ HAJÚ szexisten, aki egy kicsit agresszív és elmebeteg, de kedves lesz, amint romantikus kapcsolatba lép. Kicsit buta. Nagyon vicces, Bennel általában nevetséges szócsatái vannak. Nagyon izmos teste van, illetve elképesztően jóképű. Titokban szereti a családját, főleg testvérét, Liut, még annak ellenére is, hogy megölte őket.canon információ szerint:
NAGYON VESZÉLYES, semmi problémája nem volt azzal, hogy megölte a családját. Semmit nem tud a szerelemről és úgy általában az érzelmekről, mert pszichopata. Valószínűleg nagyon bizarr és félelmetes az arcán lévő hegek miatt. Nagyon erőszakos és idegesítő, semmi együttérzése nincs emberek felé. Utálja az egész családját. Nagyon intelligens, úgy tud téged manipulálni és irányítani, hogy észre sem veszed.
☁ Ben ☁
fandom szerint:
FÜVET SZÍVÓ, PERVERZ törpe, aki egyáltalán nem is öl embereket, mert csak egy kiadós játékmeccset és egy jó dugást akar. Szereti a meme-ket és a dögös csajokat, ennek ellenére talán biszexuális egy picit.canon információ szerint:
ELKÉPESZTŐEN DEPRESSZIÓS, folyton egyedül van, akinek extrém félelme van a víztől. Nem tud úszni. Talán vizet sem fog inni életében. Elvileg Poszttraumás Stressz Szindrómája van (PTSD) a vele történtek miatt. Folyton figyeli az embereket, hogy mit csinálnak, és Cleverboton ijesztgeti illetve zaklatja őket. Nagyon jól tud hackelni.
☁ Liu ☁
fandom szerint:
JÓKÉPŰ REJTÉLYES KÖNYVMOLY, aki szereti a testvérét, még a (saját) halála után is. Valószínűleg meg is bocsátott Jeff-nek. Nem szokott beszélni, egyáltalán nem is látod a multiplex személyiségzavar vagy más mentális betegség jeleit rajta. Nagyon jószívű, még akkor is, amikor a másik személyisége, Sully előjön.canon információ szerint:
JÓKÉPŰ REJTÉLYES KÖNYVMOLY, akinek PTSD-je és depressziója van a történtek után. Saját magát hibáztatja azért, ami történt a családjával. Hiába akar megbocsátani testvérének, nem tud. Az egyetlen dolog, ami érdekli, hogy megtalálja Jeffet, és bosszúból megölje. Nem tud kiszabadulni a "kalitkából", amit a depresszió okozott neki. Sully-t sem tudja legyőzni, és bűnösnek érzi magát a másik énje miatt, mert nagyon rosszindulatú és arrogáns, amikor Sully előjön a bugyraiból.
☁ Eyeless Jack ☁
fandom szerint:
CSENDES ÉS HELYES fiú, aki csak a vesét szereti, egyáltalán nem is eszik emberi ételt. Barna haja van, ami a kapucnija mögül is kilóg. Nagyon türelmes, és ha szerelembe esik, akkor romantikus és gyengéd lesz a partnerével.canon információ szerint:
NAGYON OKOS kannibál, akit éppen nem érdekel, hogyan érzed magad. Megenne (és meg is fog enni) téged, amikor alszol. Nagyon erős, lenyűgöző ereje van. Nincs is még bebizonyítva, hogy ember. Nagyon jó bioszban és sebészetben. A Valentin Napi ajándékod valószínűleg egy igazi szív lenne.
☁ Bloody Painter ☁
fandom szerint:
CSENDES, TSUNDERE tinédzser, aki nagyon félénk más emberek között, leginkább lányok között. Nem szokott sokat beszélni, valószínűleg csak a szobájában van egész nap, és gyönyörű képeket fest. Bűnösnek érzi magát a Tommal történt eset miatt, és saját magát okolja amiatt, hogy nem tudott neki segíteni. Akart barátkozni, de mindenki ok nélkül kezdte el piszkálni és zaklatni őt. Nagyon lusta. Nem akar megölni téged, mert fél attól, hogy téged is elveszít.canon információ szerint:
OKOS MŰVÉSZ, aki a művészetéért gyilkol. Nem félénk, egészen erőszakos és meggondolatlan tud lenni. Igen, bűnösnek érezte magát Tom miatt, de a halála után azt mesélte be magának, hogy ez nem az ő hibája volt. Viccesnek találta Tom halálát, és könnyesre röhögte magát, amikor rájött, hogy Tom megérdemelte azt, amit kapott a sorstól. Hamis nézetei vannak, rosszul gondolkodik Tomról. Szemrebbenés nélkül megölne téged. Talán mazochista is egy picit, mert élvezte, amikor nem volt semmi boldogság az életében és a többiek piszkálták őt. Azért nem volt barátja, mert semmi más nem érdekelte, csak a rajzai.
K Ö V E T K E Z T E T É S E K
Mielőtt írnánk egy fanfictiont egy adott karakterekről, nem szabad azokat az információkat elhinnünk, amit a rajongótábor talál ki. Utána kell néznünk, hogy mi is az eredeti sztorija egy adott Creepypastának, és aszerint kell megírnunk művünket.
Itt is érezhető volt, hogy egy rajongó által kitalált, "új" Jeff és az igazi, szadista Jeff között mekkora a szakadék. Elképesztő a változás.
YOU ARE READING
Creepypasta Karakterek Kézikönyve
FanfictionEbben a könyvben megtalálhatsz minden információt a kedvenc Creepypasta karaktereidről. Néhol pár teóriát vagy headcanont is olvashatsz a Creepypasta világról. Különösen Creepypasta fanfiction íróknak lehet hasznos ez a könyv.