♧مقدمه♧

591 57 93
                                    

مقدمه:

مغز چیست؟

اولین سوالی که از خودم می پرسم اینکه مغز چیه ؟
از لحاظ علمی کاری ندارما ...
از لحاظ تکنیکی مغز خیلی چیز مضخرفیه. یه چیزی که بیست و چهار ساعت شبانه روز به مدت بیش از حد لازم کار می کنه و کار می کنه و وقتی می خوای بخوابی بازم فکر می کنه و حتی وقتی بهش می گی :
《مغز عزیزم می شه خفه شی و فکر نکنی ؟!》

باز هم بی توجه بهت فکر می کنه و انقدر کار می کنه که به یه جایی می رسی و از خودت می پرسی دارم به چی فک می کنم و این اوجشه داری فک می کنی ولی نمی دونی به چی .

بعد یکم می گذره یه مضوع جدید پیدا می کنی که فکر کنی و نمی دونم شاید جهش کوانتمی می کنه یا چی ولی اصلا ۵ دقیقه بعد اگه یکم تحلیل کنی می بینی موضوعی که الان داری بهش فک می کنی هیچ ربطی به موضوع پنج دقیقه پیش نداره .

مثلا داری فکر می کنی که موهای این پسره چه خوبه و مثل خورشید طلاییه بعد یکم می گذره به این فک می کنی که چقدر خورشید تو تابستون گرمه بعد به این فکر می کنی که خورشید فقط یه تیکه ی کهکشانه بعد به این فک می کنی که اگه خورشید منفجر شه ما میمیریم . حالا که مردیم جهان بعدی وجود داره ؟ جهان های موازی درستند؟
...

حالا اگه یکم تحلیل کنی می بینی موهای این پسره به جهان های موازی هیچ ربطی نداره !

و خلاصه این شکلی می شه که به مغز یه دختر می گن "مغز مریض" و حتی بعضی وقتا خودمون هم از دست فکر کردن خسته می شیم و فقط یه دختر می فهمه که فرق بین سردرد و مغز درد چیه .

البته این تو هر دختری شدت و ضعف داره !
و حالا بیایم سراغ مغز پسرا :

...
....
.....
......
........

یه جعبه ی خالی هست تو مغزشون که می تونن ۲۴ ساعت رو واقعا به هیچی فکر نکنن و زل بزنن به یه جا اون جوری می شه که وقتی یه دختر از دوس پسرش می پرسه

به چی فک می کنی ؟

می گه هیچی .

دختره شاخش درمیاد و فک می کنه داره بهش دروغ می گه چون تو مغز ما دخترا واژه ی به "هیچی فکر نمی کردم" مثل کسری که مخرجش صفره تعریف نشدس !

و حتی اگه یه پسر به چیزی فکر کنه . فقط به یه چیز فکر می کنه مثلا به این فکر می کنه اون دختره چه خوشگله.
همین و بعدش از جهان های موازی سر درنمیاره!

و خلاصه واستون بگم که مغز خیلی چیز مضخرفیه
تا حالا حتما تجربه کردین بیماری که اسمش "خوددرگیری مغزیه" .

ساده ترین مثال اینکه بگی من از این پسره خوشم میاد ولی ازش متنفرم . خودتم نمی دونی بالاخره ازش خوشت میاد یا متنفری ؟!

اگه خوشت نمیاد چرا باهاش حرف می زنی اگه خوشت میاد دیگه چرا باهاش کل کل می کنی و بلاکش می کنی ؟

یا مثلا عاشق بستنی هستی ولی نمی خوای بستنی بخوری !بالاخره کدوم یکی؟:عاشق بستنی هستی یا نمی خوایش؟

و خلاصه در آخر باز بهتون بگم که مغز دخترا شبیه ماشینی می مونه که داره ۲۴ ساعت کار می کنه
و بخاطر کار کردن زیاد یهو انرژیش کم میاد و شارژش تموم می شه. کلا رد می ده . ینی چی ؟

ینی اینکه وقتی از ۲۴ ساعت شبانه روز، ۲۵ ساعتش رو فکر می کنی مغزت یهو رد می ده و کلا به همه چی همزمان باهم فکر می کنه و این طوری می شه که تو همه ی داستانا کلمه ی "یهو از دهنم پرید " رو می شنوید.
در اینجور مواقع چیزی به نام "فیلتر مغزی" به کل از کار میفته و یه سری کلمات به هم چسبیده شده و گاهی بی معنا یا با معنا از حجرمون میاد بیرون و حتی خودمون هم معنیش رو نمی دونیم.

و خلاصه اینکه مغز چیز مضخرفیه !

اما سوال دوم :
چرا اسم کتاب low battery گذاشتم و به محتوای کتاب چه ربطی داره؟

چون این کتاب درباره ی تیکه ای از کتاب ها یا آهنگ ها ، نوشته ها و یا سخن های آدم هاست که ذهن حداقل من رو مشغول می کنه و باعث "خود درگیریم" می شه.
بعضی هاشون از بس که خوبن...♡
و بعضی ها از بس که چرتن ...

پس در مورد همه چی هست
امیدوارم دوست داشته باشین. 😊

♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧

-SG

Łow BattəryWhere stories live. Discover now