Gecenin Rehaveti

10 2 0
                                    

Geceye yaklaşan bir vakitte yine sokaklarda yürüyordum,sigara paketimi cebimden çıkartıp bir dal sigara aldım ve yaktım.Bir yere oturup sigara içerken müzik dinlemek istedim,5 veya 10 dakika sonra bir ağlama sesi ilişti kulağıma.

Sanki biri bir şeye yalvarıyor ve bunun için ağlıyordu.Yaklaşık 100 metre uzaktan birini gördüm başı öne eğik yürüyordu,ağlama sesleri ondan geliyordu sanırım.Biraz irkildim ve oturduğum yerden kalktım.O kişi bana yaklaştıkça ağlama seslerinin ondan geldiğini anladım,bunu bir başkası görse garipserdi ama ben garipsemedim o kişi bir erkekti.Yanıma geldi yavaşca ve;

-Fazla sigaran varmı dedi.

Sigarayı verecektim ama içimden niye ağlıyorsun sorusunu sormak geldi sürekli.

-Var tabiiki buyrun.

Adam sigarasını yaktıktan hemen sonra sevdiğin,değer verdiğin önemsediğin biri varmı diye bir soru yöneltti bana.

-Evet var diye cevapladım bende.Adam sanki benim derdime yanarcasına ağlamaktan sesinin kalınlaşmasıyla;

-Sakın onu kaybetme dedi.

Bende hazır cevabım tabi tutsana çeneni.

-Çoktan kaybettim,bırakıp gitti terk etti beni dedim.

Adamın hala yüzünü görmemiştim elbetkide merak ediyordum.Ben bu lafı dedikten sonra kafasını yavaşca kaldırdı adam.Saç sakal birbirine karışmış,hayattan bıkmış bir halde,hiç bir şeyi umursamayan biri gördüm birden yüzündeki her çizgi her bir derde eşitti sanki.

-Sen salaksın dedi bana sinirlenmedim değil gerel yoktu sinirlenmeye ama sinirlenmiştim o anlık.

-O ne demek oluyor şimdi ?

-Benim dediğim argo kelimeyi geçte kaybettim demek ne oluyor o kadar kolaymıymış yaşarken kaybetmek birini ölüm çat kapı her an gelebileceğini bilerek kaybettim demek ne oluyor ? Dedi.

Cidden salak gibi kalmıştım ne diyeceğimi bilmiyordum.O sigarasını içerken ben izledim sadece ne diyeceğimi bulamıyordum.

-Sigara için saol görüşmek üzere.Dedi ve gitti arkasından bakakaldım sadece aklıma o geldi birden cidden neden gitmişti ? Ölümün var olduğunu,çat kapı geleceğini oda biliyordu ama hiç arkasına bile bakmadan gitmişti neden ? Saatlerce düşündüm bunu sevdim çok sevdim,değer verdim,merak ettim,önemsedim,en içimde sakladım neden,neden gitmişti ki ? Bir cevap bulamadım sanırım bulamayacaktımda.

Tarifsiz AcıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin