Situation 1 ↭ kang.kang

530 68 0
                                    

. . . . . . . . . . . . . . . . .
  Haeyoung POV
. . . . . . . . . . . . . . . . .

Ok , harini aku decide nak berjumpa dengan kang.kang tu . Alahai bagi tahu nama pun susah ke ?

Aku pun membuka snapchat dan menekan nama xxpwjxx .

xxpwjxx

xolovehae.young
hey sorry harini aku tak dapat nak ikut kau sebab aku date dengan orang lain .

xxpwjxx
hm sokay . pergi je lah bye

Ngajuk ke apa dia ni ? Haihh aku terus bersiap dan memakai baju yan sesuai untuk pertemuan kali pertama ni .

Ngajuk ke apa dia ni ? Haihh aku terus bersiap dan memakai baju yan sesuai untuk pertemuan kali pertama ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Korang pakai macam tu++

Sampai tepi sungai Han , aku nampak seorang lelaki sedang duduk di sebuah bangku sambil minum air starbucks .

Cara dia pakai macam artis pula , aku pula rasa takut nak mendekati dia . Mana tahu ada plan nak culik aku ke apa an ?

Aku mengambil langkah berhati hati untuk mendekati dia . Aku mula menyentuh bahu kanan dia dengan lembut .

"Maafkan saya . Awak ke kang.kang tu ?"

"Eh kau da sampai rupanya"

Dia membuka cermin mata dan aku terkejut . Serious ke ni ?! Aku menutup mulut aku .

"Kang Daniel ?!"

"Shhh ! Jangan kuat kuat btw kau nampak cantik harini"

"Patutlah ajak pergi konsert wannaone"

Daniel tersengih sengih macam kerang busuk tapi kesian pula aku tengok xxpwjxx .

"Kau bila sampai sini ?"

Soal aku kepadanya . Yela , sanggup dia duduk kat bawah panas terik ni .

"Boleh dikatakan dalam 12 minit gitu"

"Huh ?! Lamanya . Sorry sangat sangat"

"Hihi gwenchana . Jom , kita ke pergi ke sana sebelum ramai fans"

"Naik apa ?"

"Naik tu"

Daniel menunjukkan sebuah kereta mpv hitam . Erkk mesti ada ahli wannaone yang lain dalam kereta tu .

"Kau jangan risaulah . Ada driver je"

"Habis tu kenapa tak duduk dulu dalam kereta ?"

"Takut nanti kau tak jumpa aku pula"

Jadi kami memasuki kereta ke stadium di tengah Seoul . Aku duduk dengan rasa malu .

Selepas sampai tu , kami berdua turun dsfi kereta dan segera memasuki belakang pentas .

"Weh , kenapa bawa aku sampai belakang pentas ?"

"Yela nanti senanglah kau duduk barisan depan"

Aku senyum kepada Daniel . Aku hanya duduk sini sampailah bila tiba masanya untuk peminat memasuki stadium ni .

Daniel pula pergi bersiap . Selepas 10 minit , aku bergerak untuk duduk di barisan hadapan . Spot ni memang terbaiklah .

Semakin ramai semakin ramai dan aku mula dihimpit oleh peminat yang lain . Selepas 10 minit , bermula konsert dorang .

Suasana riuh rendah . Lagu Burn It Up memang terboekk ! Aku pun enjoy ! Da macam nora danish da .

3 jam berlalu , konsert pun tamat . Aku pun keluar stadium dan telefon aku pula bergegar je .

kang.kang

kang.kang
jangan balik dulu tau . biar aku hantar kau balik

haeyoung||+
ok . aku kat depan stadium ni

selepas itu , kami bertemu dan Daniel hantar balik rumah . Hatiku banyak seronok .

Aku tak sangka pula akan jumpa artis . Mannn ! Tergoda jugalah tengok dia .

"Da sampai . Hm perkara ni rahsia tau"

"Promise hihi"

"Orait . This is my pinky swear"

Alahai comel je Daniel ni . Gigi arnab , aku cabut jual . Untung aku lah .

※So macam mana situasi ni ? Ok ? Da kata short-story kan ? Btw da siap situasi 1 !

+vote+comment+

[C] 11 Social Media : wn1Where stories live. Discover now