Gadis Komik 1

598 39 7
                                    

Tahun 2025

SF9 telah bubar dan berhenti menjadi idol disebabkan kematian Dawon dan Jaeyoon dalam kemalangan jalan raya 9 bulan lepas. Tapi ahli SF9 yang tinggal masih tinggal bersama-sama di sebuah apartment.

Pada suatu hari, didepan pintu rumah SF9... Llyna membelek-belek buku komik yang baru saja dibelinya tadi dengan muka yang(sangat) terkejut.

Llyna: Wat da hel?! Bahasa korea semua?! Mana faham!!

Mase: Dei, kau ingat ini Malaysia ke ada buku malay?!

Yana: Ha'ah, bodoh tu simpan sikit. Eh, buang sikit.

Mase: Kau nak buat apa dengan komik tu?

Llyna: Ala, nak bagi pada Ain lah masa balik Malaysia nanti.

Mase: Dah tau takde buku malay kat sini, hah bazir duit je beli.

Yana: Simpan jelah mimpi kau tu nak bagi bukutu pada Ain. Dia mana ingat kita lagi lepas dia belajar kat jepun. Atau, buang jelah mimpi kau tu.

Mase: Betul cakap Yana tu. Kita dengan Ain belum berbaik lagi. Dah, apa tercegat kat depan rumah orang ni? Jom balik rumah.

Llyna ditinggalkan sendiri...

Llyna: Ain? Tak ingat kita? Gaduh? Betul jugakan..

Llyna buka penutup tong sampah rumah SF9 dan terus mencampak buku tu dengan kuat sekali lalu menutup tong sampah tersebut dan berlalu pergi..

TBC~

Part 1 ni pendek sangat sebab ini baru intro. Belum masuk jalan cerita lagi.. Cerita ni pendek je, short story je.. tapi dah alang² baca tu, vote lah sikit...

Gadis Komik |SF9Where stories live. Discover now