Di rumah SF9...
Youngbin: Em, gadis komik.. Awak boleh minum air?
Taeyang: Gadis Komik?
Youngbin: Suka hatilah. Kan sesuai tu dengan dia. Ehem, jadi awak boleh minum air? Kalau boleh saya boleh buatkan.
GK(Gadis Komik): Oh, saya dari kertas, jadi saya tak boleh makan atau minum. Atau terkena air.
Youngbin: Oh, macam tuu.. Ok. Juho, masak cepat!
Zuho: Aih, aku taknak masakkan hantu!
Inseong: Eih, bukan dia yang makan, kami!
Zuho: Hinde!
Zuho terus lari masuk ke bilik nombor 1 iaitu bilik Zuho,Rowoon dan Hwiyoung.
Tiba² pintu rumah terbuka. Muncul Chani..dia terus hempas pintu untuk tutup.
Inseong: Yaish! Jaga sikitlah pintu tu. Kalau rosak, kau yang ganti ye.
Hwiyoung: Betul, rumah ni bukan rumah kau. Ini rumah sewa je.
Tiba² Zuho buka pintu. Ditangannya ada beg bagasi.
Youngbin: Ulala.. kau nak ke mana?
Zuho: Nak keluar! Aku dah tak tahan dah tinggal kat sini! Dahlah ada hantu! Aku nak balik rumah parents aku..
Inseong: Hey, sabarlah. Kita mesti dapat hantar dia dengan cepat.
Hwiyoung: Juho, gajima...
Zuho:*menahan air mata yang hampir berlinangan* Anio, aku sebenarnya rindu kat parents aku juga. Dah lama aku tak balik. Bye, annyeong, sayo nara, jai jien, Assalamualaikum.*tutup pintu*
Chani: Biarkanlah dia pergi.
Hwiyoung: Ah? Kau ni kejam tau tak?..
Chani hanya angkat bahu dan buat muka tak kesah. Hwiyoung terus bangun dari sofa dan terus berlari keluar. Novel "Tiga Sahabat" tetap ditangannya..
Di bawah,
Zuho nampak Rowoon yang tengah sibuk..
Rowoon: Yah, sape nak tanda tangan saya? Cik awak nak cik? Puan? Encik? Saya ni artis tau.
Semua orang hanya jauhi Rowoon seakan-akan Rowoon orang gila..
Zuho: Huh, dia boleh sibuk cari peminat? Tak guna punya member. *Keluar dari bangunan*
Hwiyoung yang baru turun nampak Rowoon. Dia ccepat² lari dan terus menampar Rowoon.
Rowoon: *hairan* Nape kau ni?
Orang di sekeliling memerhatikan mereka.
Hwiyoung:*Jerit* Kau tau tak Zuho dah keluar dari rumah! Nape kau tak tahan dia?!
Rowoon: Apa kau cakap ni? Manaada aku nampak dia.
Hwiyoung: Tulah kau, sebok sangat cari peminat! MACAM KAU TU FAMOUS SANGAT!
Rowoon mula panas dengan kata² Hwiyoung. Dia pun menumbuk Hwiyoung. Hwiyoung membalas tumbukan Rowoon dengan perasaan tak puas hati. Suasana menjadi huru-hara.
...
Di rumah,
Pintu rumah tiba² terbuka dan muncul Hwiyoung. Hwiyoung terus masuk ke bilik nombor 1.
Taeyang: Yah, Hwiyoung?...Nape dengan dengan muka dia tu?
Inseong: Takkan dia bergaduh dengan Zuho..
Hwiyoung keluar dari bilik dengan beg bagasi juga.
Hwiyoung: Aku nak keluar dari sini juga.
Youngbin: Tapi kenapa? Apa jadi? Ceritakanlah...
Hwiyoung terus menuju pintu keluar tanpa berkata apa². Tapi langkahnya terhenti sekejap apabila ternampak seseorang di depan pintu. Pastu dia hanya terus jalan.
Rowoon masuk..
Youngbin: Ulala.. kenapa dengan muka kamu berdua tu?
Rowoon: Hwiyoung pukul aku dulu. Dia tampar.
Inseong: Tapi why?
Rowoon: betul ke Juho keluar dari rumah?
Youngbin: Ne. Sekarang kita tinggal berlima..
Tiba² keadaan rumah jadi sunyi...
TBC~~
Sorrylah kalau bahasa Hunny ni hancur.. tapi hope korang suka juga ye.. kalau ade Typo sila maafkan saya..
YOU ARE READING
Gadis Komik |SF9
Short Story# 489 IN SHORT STORY (13/2/18) # 548 IN SHORT STORY (15/2/18) # 727 IN SHORT STORY (16/2/18) Menurun!!!? Kita bergerak ke tahun 2025. Dimana SF9 telah disband dan tinggal dalam sebuah apartment. Nak tau apa? Bacalah.. tak pandai nak buat description...