Kaki ku hayun laju menuju ke kelas.Dari pagi tadi senyuman ku tk lekang dr bibir.Kejutan yg appa aq berikn sungguh membuatkn hati ku berbunga2 tk terkata.Dua helai kertas yg berada di tanganku ku gengam erat.Setibanya di depan kelas,matanya segera mencari kelibat rakannya,Saejin.Dilihatnya Saejin sdg berbual mesra dgn Suzy.Entah apalah yg dia ckp dgn Suzy tu.Nampak seronok semacam je sampai mereka gelak terbahak-bahak.Setelah memerhatikn mereka beberapa ketika,aq pergi mendekati Saejin utk mengkhabarknnya berita gembira tersebut.
"Selamat pagi Saejin ^_^."ucapku cuba memulakn perbualan.
"hmm slmt pagi °_°"balasnya hambar.
"Saejin,pagi tadi appa aq ada bagi aq ni."ujarku lalu benda itu ku hulur ke arahnya.
"So, knp ko perlu ckp kat aq?nk menunjuk kekayaan kau?Nk ckp aq tk mmpu?"balas Saejin setelah memandang benda itu sekilas.
"Bkn mcm tu Saejin. Aq ckp kat kau sbb aq nk ajak kau pergi sekali.Aq nk bagi benda ni kat kau.Tk de niat lain pon."Kata ku mula mengelabah apabila rakanku itu mula salah faham.
"kau nk ajak aq?Tk pe lah aq tk berminat dgn benda murah mcm tu.Lagipun masa aq padat utk aq bazirkn."balas Saejin sinis.Kemudian berura-ura mahu pergi ke luar kelas.
"Tunggu dulu Saejin. Kau amik jelah dulu benda ni. Mana tau kau tiba2 ubah fikiran? Tiba2 kau bosan ke? Boleh kau pegi.Lagipun aq memang nk bagi benda ni kat kau ."Kataku lalu benda tersebutku letakkn di dlm tgn nya.Mataku memandangnya dgn penuh harapan.
"Hei perempuan!kau tk phm eh bila aq ckp tk nk?Ok mcm ni la.Disebabkn kau nk juga bagi benda ni kat aq,aq ambik ok.So,brg ni dh jadi milik aq n aq berhak buat apa2 saje pd brg ni."Kata saejin lalu bergegas ke tong sampah di dlm kelas dan tk semena-mena dia terus mencarik-carikkan benda tersebut lalu dicampakkn ke dlm tong sampah.Sekilas dia memandang muka ku dgn bengis.Lalu tanpa berkata apa2 dia terus beredar entah mahu ke mana.Aq pula yg baru shj habis melihat tingkah lakunya tadi cuba menahan air mata.Cuba menyingkirkn sebak yg melanda.
Bersalahkah aq?~SAEJIN POV~
Kaki ku dibawa melangkah.Entah ke mana harusku tuju.Aq tk tau.Aq hanya mengikut kata hati ku.Sekilas dia terbayang apa yg berlaku di kelas sebentar tadi.'Dia fikir aq miskin sgt ke ?Dia fikir aq hamak sgt ke dgn TIKET yg dia bagi tu.Huh,mmg aq akui harga tiket itu pasti mahal.Tambahan pula itu tiket utk seat VIP.Tapi tk perlu lah nk membatak depan aq.Dia tk sedar2 lagi ke aq ni dh tk minat Exo?Dia tu mmg saje nk cari pasal dgn aq kn?Boleh pergi meninggal la dgn tiket2 dia tu!'
YOU ARE READING
EXO FOREVER
Fanfictionkisah ni berkisarkn tentang imagine bila satu hari nanti EXO dah tk de...bkn mati erk...tp kalau dorang dh DISBAND/BUBAR GP ...n macam mana kehidupan EXO n EXOL nnti..... "Kau mmg lupa daratankn?!Kau boleh kutuk aq atau kutuk ExoL tapi bukan Exo!" _...