Keesokan harinya Bora pergi ke sekolah dengan berjalan kaki kerana ayahnya sudah pergi awal. Sewaktu Bora berjalan kaki,tiba-tiba ada sebuah kereta yang mewah berhenti di hadapan Bora.
Jk:Hai! Bora~
Bora: Hai!
Bora hanya mengabaikan Jungkook dan sambung berjalan semula untuk ke sekolah sebelum Bora lambat ke sekolah.
Jk:Jom! Saya hantarkan awak ke sekolah nak?
Bora memandang Jungkook dari atas hingga ke bawah apabila Jungkook menawarnya.
Bora: Tak nak aq! Nanti aq kne kecam dengan awek-awek kau kat sekolah tu!
Jk:Alah~janganlah macam tu. Nanti klau awak kena marah,saya marahlh diaorang balik! Jomlah~nanti lambat ke sekolah!
Bora melihat jam tangannya sambil mikirkan kata-kata jungkook yang masih memujuknya
Bora:Yelah yelah aq ikut!
Jk:Yeah! Thank you,sayang kau!
Bora:Jangan cakap sayang. Aq geli
Mereka tiba di sekolah,dan pada masa yang sama loceng sekolah berbunyi menandakan kelas bermula.
Skip
Apabila Bora mahu balik dari,Jungkook menarik lengan Bora dengan sesuka hati.
Bora:Eeeee apa ni? Lepaslah!
Jk: Jom! Ikut saya?
Bora:Takpe saya boleh balik sendiri.
Jk:Tadi pagi sudi,ni sombong pulak?
Bora:Tadi kau kacau aq sampai dah lambat. Sebab tu aq tumpang. Klau tak,memang aq tak naklah.
Jk:Eh cik sombong! Boleh tak jangan nak belagak! Kau tu dah lah perempuan,nak jalan sesorang. Klau apa jadi macam mana?
Jungkook memarahi Bora dihadapan pintu pagar sekolah. Bora hanya menahan malu.
Bora: Yelah yelah! Dah puas?
Jk:Puas!
Bora:Puas! Dah malukan aq depan orang?
Jk:Hehehe sorrylah. Dh jom pergi kereta saya.
Bora:Ummmmm
Bora masuk ke dalam kereta Jungkook. Sebelum Jungkook memandu,Jungkook mendekatkan dirinya ke arah Bora.
Bora:Eeee apa ni! Rapat rapat dengan orang? Dah cukup baik orang ikut. Ni mengada gada pulak!
Jk:Apa awak merepek ni ha? Saya nak pasangkan awak seat belt. Bahaya tak pakai tahu tak?
Bora:Laaaa cakap je lh! Tak payahlh nak pakaikan. Bukan aq tak pandai pakai pon!
Jk:Ohh! Ingatkan tak pandai tadi;-)
Bora:Hei! Pandai ok! Kau ape tahu?
Setiba di rumah,Bora mengucapkan terima kasih kepada Jumgkook dan terus masuk ke dalam rumah tanpa menoleh ke belakang.
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
Di dalam rumah Bora............
Jm:Wah! Ada orang tu dah jatuh cinta ke?
Bora:Otak kau wei! Tumpang je kot,takkan jeles kot?
Jm:Eh! Tak ada masa aku nak jeles dengan kau! Awek aq lagi sweet dari kau!
Bora: Yelah aweknya sweet. Boyfriendnya lurus bendol.
Jm:Eh! Boyfriendnya pun sweet ok! Kau ale tahu?
Bora:Dah lah! Duduk dengan kau kau ni,asyik nak gaduh je. Sampai haus tekak aq.
Jm:Ha! Dah alang alang tu ambil sekali aq punya!
Bora:Ade kaki ade tangan,ambil sendri. Tak pun surh jelah awek kau yang ambilkan
Jm:Yah! Klau tak nak tolong tak yah nak cakap macam tu! Kedekut tahi masin! Patutlah tak ada lelaki nk kau.
Bora:Yelah! Tunggu situ! Aq ambilkan. Membebel macam mak nenek. Kalah dari Donal Trump.
Bora membebel seorangan tentang Jimin. Namun telah didengarinya.
Jm: Aq boleh dengar tu! Bora!
Bora: Tahu~
HAHAHAHA korang nk tengok tak jimin marah macam mne kat Bora?
Tpi lain situasi
Harap korang ska :-)
YOU ARE READING
bila cinta berputik
Fantasymengisahkan tentang seorang pelajar yang bernama Park Bora yang mempunyai hati batu terhadap lelaki. Namun muncul seorang pelajar lelaki yang bernama Jeon Jungkook yang suka bermain hati wanita. Suatu hari Jungkook telah dicabar oleh kumpulannya un...