Sebelum sesi persekolah tamat,tiba-tiba ada satu penguguman daripada pengetua.
Pengetua:Perhatian! Kepada semua pelajar,esok anda dikehendaki memakai baju jasmani kerana esok ada program yang perlu kamu lakukan. Terima kasih.
Semua pelajar bersorak kegembiraan kerana tidak perlu memakai baju lengkap sekolah.
Kringggggg
Dan sesi persekolahan pun tamat. Bora dan Jiyeon pulang ke rumah bersama-sama.
Skip.........
Bora dan Jiyeon duduk dan beratur di perhimpunan bersama pelajar lain.
Pengetua:Hari ini ada program gotong royong sekolah kita ini.
Pelajar:Alaaaa
Pengetua: Apa ala? Kamu semua yang membuat sekolah kita kotor. Jadi kamu kenelah kemas sekolah kita seperti biasa. Lagi pun ada nazir akan datang ke sekolah kita untuk melihat keadaan sekolah kita.
Pelajar hanya mendiamkan diri.
Pengetua: Setiap tingkatan ada block masing-masing termasuk dengan kelas kamu juga. Ok! Itu sahaja sekian terima kasih.
Selepas pengetua mengucap tadi,seorang pengawas memberi ucapan kepada pelajar. Manakala pengawas lain sedang menjalankan tugasan mereka.
Pengawas:Grade3dan4 sila masuk ke dalam ke kelas anda masing-masing.
♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧
Di dalam kelas Bora.
Woohyung: Sape ada bawak phone?
Jun: Aq!
Taeyhee: Separuh pelajar bawak.
Woohyung:Ye ke? Bora kau bawa tak?
Bora:Bawak le~. Tak kan aq tak bawak pulak macam x biasa.
Woohyung:Tah tetiba kau baik. Mana kita tahu?
Bora:Hei! Ni Bora okay!
Lalu semua tertawa dengan pergaduh kecil Bora dengan Woohyung. Sedang mereka ketawa,tiba-tiba guru kelas masuk ke dalam kelas dengan buku kedatangan.
MrsKim: Guys! Saya nak kamu agihkan beberapa orang untuk kemaskan kelas dan koridor.
Wh: Cikgu nak berapa orang dalam kumpulan?
MrsKim:1 kumpulan 4 orang
Wh: Cikgu kami dah ada.
MrsKim: Ok! Kamu letak nama kumpulan kamu. Saya nak tulis nama kumpulan kamu untuk bukti yang kamu buat kerja.
Woohyung menulis namanya,Bora,Jiyeon dan Jimin
MrsKim:Baiklah kamu kemaskan koridor dan yang lain kemas dalam kelas.
Pelajar:Ape je nak kemas kelas ni?
Mrs kim:Lap tingkp,kipas,meja,kerusi,papan putih,sapu lantai dan buang sampah.
Skip
Bora,Jimin,Jiyeon dan woohyung sedang mengemas di koridor brsama dengan pelajar kelas lain. Tetapi ada saja masalah yang berlaku oleh Bora.
Jk: Eh! Awak kemas koridor juga?
Bora:Taklah! Kat dalam! Buta orang kemas kat luar lagi die tanya.
Jk: Bora
Bora: Ape?
Jk:Kau tak rasa ke kita ade jodoh?
Bora: Apahal pula ada jodoh?
Jk:Yelah, kita selalu berjumpa mestilah ada jodoh!
Bora:Hehehehe ni bukan jodoh~
Jk:Habis tu ape?
Bora: Ni~ BODOH! Namanya!
Jk: Tak baiklah! Dah lh nak merajuklah macam ni!
Br:Pergilah merajuk kau tu! Bukan aq kesah pon!
Bora mengemas koridor sehingga bersih. Namun.........
Jojie:Oi! Pelajar lelaki! Tolonglah sini lap kipas ni!
Pljr lelaki: Tak nak kitaorang! Kau lap lah sendiri.
Jojie: Habis tu sape nk lap ni?
Br: Dahlah! Klau susah sangat,biarlah aq yang buat.
Pelajar perempuan hanya akur dan menolong Bora dengan memegang kaki kerusi daripada jatuh. Bora hanya teliti membuat kerja mengelap itu.
Pelajar lelaki menjerit di stu koridor
Pljr lelaki:Wei! Bora berani wei!
Pljr lain: Ape yang beraninya?
Pljr lelaki:Die lap kipas wei!
Jungkook yang memasang telinga terkejut lalu terus masuk ke dalam kelas Bora.
Jk:Bora! Kenapa awak yang kene buat?
Bukan budak lelaki?Br: Dah semua nak lari,aq buat je lah!
Jungkook dengan marahnya,telah memarahi pelajar lelaki.
Jk: woi! Kau ni ada hati ke tak?
Pljr lelaki: Mestilah ade. Klau tak kenapa aq hidup?
Jk:Habistu! Kenapa kau biar kan biarkan perempuan yang lap kipas! Tu bukan tanggungjawab lelaki ke yang kne buat?
Ke kau dah tukar jantina?Pljr lelaki:Eleh! Yang kau risau apasal? Awek kau ke?
Jk: Memanglah aku risau. Sebab klau die jatuh spa nak tangkap? Habis tu klau lh di berdarah kau nk tnggung? Taknak kan?
Pljr lelaki:Yelah!
Br: Apelah! Benda ni pun nak bising. Dah nak siap baru nak marah. Tak payah jugak?
Tengah Bora mahu turun,tiba-tiba kaki Bora tidak kesampaian lalu terjatuh. Namun dapat diselamatkan oleh Jungkook.
Br:J......j...ungkook.
Jk: Kau ok tak? Ade sakit mana mana?
Bora terlalu takut sehingga tidak mampu mengeluarkan suara. Namun Bora hanya menggelengkan kepalanya tanda die ok.
YOU ARE READING
bila cinta berputik
Fantasymengisahkan tentang seorang pelajar yang bernama Park Bora yang mempunyai hati batu terhadap lelaki. Namun muncul seorang pelajar lelaki yang bernama Jeon Jungkook yang suka bermain hati wanita. Suatu hari Jungkook telah dicabar oleh kumpulannya un...