Aira melihat diri di cermin sambil tersenyum bangga dengan keadaan bodynya yang boleh membuatkan setiap lelaki tidak hanya memandangnya dengan sekali pandang tetapi dua tiga kali memandangnya. Bagi Aira kecantikkan dan kesihatan mesti dijaga.
Terkenang dengan keadaan di Gym pagi tadi membuat Aira tersenyum puas.
Imbas kembali
Awal-awal pagi lagi Aira sudah bersiap untuk pergi ke Gym yang tidak jauh dari Istana Lily. Memandangkan selepas ini jadualnya akan sibuk, ini menyebabkan Aira mengambil ke Gym.
Aira hanya menggunakan sport bra dan sport pants.
"Hye!"
Aira menoleh ke arah suara yang menyapanya disaat Aira ingin membuka pintu masuk ke Healty GYM "owh..hye"
"Seorang je ke" tanya lelaki tersebut bukakan pintu untuk Aira.
"Thanks...ya seorang" jawab Aira ramah.
"Cant i join you" pinta lelaki tersebut.
"Owh..sure!" jawab Aira laju. Memandangkan dia baru sahaja ke Gym ini, bagus juga ada orang temankan dan tak adalah janggal sangat dengan suasana baru.
"Owh..btw i Rafeal" kata Rafeal sambil menghulurkan tangannya.
"I Aira" jawab Aira sambil menyambut huluran tangan Rafeal.
"I tak pernah nampak you datang sini?" tanya Rafeal melihat wajah Aira. Ya Tuhan indahnya ciptaan engkau.
"Yap...i baru je pindah sini" kata Aira tersenyum manis. Dasar lelaki pantang melihat perempuan berdahi licin.
"Owh..patutlah tak pernah nampak." ujar Rafeal tersengih.
"Owh..ya mana tempat pendaftaran ya. Semalam i dah mendaftar online, tapi diaorang cakap kena pergi kaunter untuk ambik member card." ujar Aira laju sambil menoleh kanan dan kiri.
Tertawa kecil Rafeal melihat wajah Aira yang kelihatan sungguh comel. "Jom.." kata Rafeal sambil menarik lengan Aira.
Sepanjang perjalanan ke kaunter pendaftaran, ramai mata² yang melihat Aira dan Rafeal berjalan. Ini menyebabkan Aira berasa bangga manakala si Rafeal berasa bangga kerana dapat berjalan dengan perempuan yang super cantik.
"Hye! Dom..ini new member yang nak ambik member card" tegur Rafeal kepada penjaga counter yang dipanggil Dom.
"Fuhhh yoo...awek ke fael?" soal lelaki tersebut sambil muncung mulutnya.
"Come soon" jawab Rafeal bongkah.
"Banyaklah kau punya came soon...tu mana kau nak letak" ujar lelaki tersebut ke arah 2 orang perempuan yang agak cantik. " so..what you name girl"
Aira hanya tersenyum sahaja mendengar perbualan dua lelaki di hadapannya itu sambil menoleh ke arah perempuan yang dikata oleh lelaki yang di panggil Dom itu. " I Aira Ann "
" wauu...seksi nama macam tuannya" gurau lelaki tersebut.
Aira hanya tersenyun sambil mengambil member card dari lelaki tersebut.
"So...cant i?" pohon Aira untuk berlalu apabila melihat dirinya ditenung oleh Rafeal.
"Owh..sure" kata Rafeal tersengih apabila terkantoi merenung muka anak orang.
Aira berlalu ke arah treadmil untuk sesi pembakaran lemak. Aira amat memberi tumpuan semasa melakukan segala senaman bagi mengekekalkan kesihatannya.
Dari kelajuan yang minimum ke maximun. Peluh keluar bagaikan mandi tidak dihiraukan oleh Aira. Selepas melakukan menggunakan treadmill Aira berlalu ke Static bycicle.
Setelah kepenatan Aira mengambil tempat di sudut punching bag untuk minum. Aira sedar dirinya diperhati oleh sekumpulan gadis hot merangkap awek kepada Rafeal lalu Aira menoleh ke arah kumpulan tersebut
Mak aih...tajam betul renungan geng2 tersebut kepada Aira menyebabkan Aira tersenyum penuh makna. " Fael!"
Mendengar namanya dipanggil Rafeal menoleh ke arah Aira lalu tersenyum manis. " yes...beauty"
Aira hanya tersengih sambil mengamit Rafeal dekat dengannya " come..i need you help" ujar Aira manja.
Rafeal berjalan penuh bergaya ke arah Aira " yes...what cant i help you princeses" ujar Rafeal mengoda.
Aira mengamit Rafeal untuk datang lebih dekat dengannya sambil mendekatkan dirinya ke arah Rafeal " your girl is coming here".
Rafeal menoleh ke arah yang ditunjukkan oleh Aira. OMG
"Baby!!!"
"Please Kiara" pinta Rafeal merayu
"Hye! Perempuan! Kau dengar sini ya..this is my boyfriend. Jangan gatal nak kacau boyfriend aku ya" ujar kiara sambil menyimbah air kr muka Aira.
Terkejut beruk Rafeal dan lebih2 lagi Aira. " what are you doing, Kiara!!" sergah Rafeal.
"Kenapa you marah i!!...you sepatutnya tak payah mengatal dah tahu ada girlfriend" teriak Kiara
"Its ok..fael" ujar Aira senyum memandang Rafeal. Padan muka kau Aira siapa suruh gedik sangat. "Let me ask help from Dom" kata Aira sambil berlalu ke arah Dom yang melihat drama yang berlaku.
"Dom...cant i ask you help me to hold my punching bag over there." ujar Aira teruja. Sekian lama dia tidak meluangkan masa dengan punch bag beberapa hari ini.
Terkejut beruk Dom mendengar seorang perempuan cantik pandai pukul punching bag. "Owh..sure" ujar Dom sambil berlalu ke arah punching bag.
Aira berjalan melalui depan si Kiara dan Rafeal yang menggunakan Dumdbell dengan selamba.Aira betul² teruja dengan aktiviti yang bakal dilakukannya itu.
Bertubi-tubi tendangan dan pukulan yang Aira lakukan tanpa henti menyebabkan pengunjung Gym tersebut tertarik untuk melihat Aira. Terlopong Rafeal dan Kiara melihat aksi Aira yang lincah itu.
Kasihan melihat Dom yang kepenatan, Aira menghentikan pukulan dan tendangannya itu sambil tersenyum kepuasan. Tanpa dia sedar dia dekelilingi oleh pengunjungi gym tersebut. Bunyi tepukan membuat Aira tersenyum malu.
Aira mengambil barang dan jaketnya lalu berjalan keluar dari gym tersebut dengan senyum puas. Hah..ambik kau kiara..terlopong kau.
Tok!tok! Ketukkan pintu menghentikan lamunan Aira.
"Ya"
"Cik Puan..Puan panggil sarapan" ujar pembantu rumah Puan Lily.
"Ya..kejap lagi saya turun" ujar Aira lalu menyarungkan pakaiannya.
YOU ARE READING
Masa Indah Bersama
RomanceHidup Aira Ann semakin berubah setelah menjejak kaki ke Istana Lily. Segala yang bermula dari nenendanya yang menurunkan perintah untuk Aira Ann menjadi Doktor kepada sebuah keluarga yang begitu asing baginya "What" - Aira Ann "You must help nenend...