Keesokkan harinya , Jannesa ke pantai di beijing Beidaihe scenic Area. Dia mengikuti kereta ke pantai itu selama 2 jam lebih.
“ this so beautiful beach.. Not bad..” Jannessa berjalan sambil menangkap gambar di sekitar Pantai itu.
Jannesa memandang sekeliling , ada beberapa pasangan yang hangat bercinta lepak di pantai sambil menikmati suasana di pantai itu. Memang tenang , bau air laut dan angin dari laut memang menyegarkan.
Jannesa menoleh kearah sekumpulan Remaja perempuan yang sedang bersorak dan sambil merakam video.“ ada artis ke.. ” Soal Jannesa dan melangkah kearah mereka.
“ Lay.. Exo.. ” Jannesa berdiri betul-betul di depan Lay. Dia dan seorang rakannya sedang menjalankan mission.
“ Go Figthing..!!.. Caiyok² lay.. ” Jannesa baru tahu mereka Shooting Go Fighthing untuk Season 3. Jannesa memelul dadanya dan hanya memerhatikan Lay.
Tiba-tiba Lay menghampiri Jannesa dan menarik tangan Jannesa ke tengah. Mereka berdua perlukan selesaikan misi , untuk mendapat petunjuk 2 emas. Jannesa diam hanya memandang wajah Lay.“ no is okay.. ” Jannesa lalu melangkah pergi , tanpa membantu Lay dengan misinya itu. Semua yang berada disitu memandang Jannesa dengan hairan. Lay juga hairan memandang Jannesa , pertama kali orang tidak melayannya dan tidak teruja berjumpa dengannya.
“ eeee geramnya..sakit hati.. ” Jannesa masih lagi rasa tak puas hati sebab belum memberitahu Lay apa yang ingin dikatakannya itu.
“ aku mesti buat..mesti.. ” Ujar Jannesa dan melangkah semula kearah mereka.
“ execuse me.. ” Jannesa menghampiri lay semula.
“ Can we talk.. 10minute.. I have something to tell you.. ” Ujar Jannesa dan menarik tangan Lay. Lay berhenti melangkah dan memberitahu Jannesa mereka sedang Shooting go fighthing dan mereka sudah nak habis.
“ 10 minute.. ” Ujar Jannesa lagi. Lay akhirnya menurut kata Jannesa dan berdiri depan Jannesa mendengar apa yang ingin dikatakan Jannesa.
“ I dont understand , what happen .. But can you go back with exo , i mean , Give some more time with them.. You know what , a lot of Exo fans In this world.. Their hope that Exo will be togther with 12 member but is impossible.. Then they hope that 9 member will be togther and Creat more moment of EXO .. They hope that will be happen... But it so sad.. When Exo Comeback and you didnt with them , we understand but am..hmm ... ” Jannesa diam sejenak dan menarik nafasnya.
“ Exo-l understand , They so understand What happen between Exo member.. They know Exo busy with they Scedule .. Many of You have are shooting in Drama , Variaty show.. But we really hope.. One day Exo be togther again.. Give more Moment .. We really hope that will be happen..many fans outside there, their like Exo their love exo but Once Exo do small mistake , They will go , And never comeback until this happen.. 9member togther in one stage... It not complete with 8 member..” Jannesa diam lagi dan melepaskan keluhan.
“ am so sorry Lay oppa.. I really Love Exo , I love lay oppa.. You my inpire whatever i do.. I will Watch your video and , you give me more and more Motivation.. But what i hope.. You be back with exo.. Dont push yourself for what did you do.. I know you so tired with all of this.. But please take care..they wait for you.. I hope one day i can see You with them again , i wish that really happen one day.. Thank You for give me time to hear what i want to say with you.. Good luck in everything... ” Jannesa senyum dan menunduk tanda hormat kepada Lay. Jannesa lalu melangkah pergi dari situ.
“ nampaknya aku kena balik awal ke malaysia.. Mission complete.. ” Jannesa menarik nafas lega dan senyum.
YOU ARE READING
EXO SARANGHAE
Historia Corta❤ EXO SARANGHAE ❤ EXO - L keep support our Exo.. We are one... Saranghae ❤