P R O L O G

2 2 1
                                    

Saeron membatukan diri di biliknya.Senja semakin menjelma.Cahaya senja memasuki bilik melaluli celah jendela.Air matanya semakin kering.

"Awak sedih?"saeron disapa oleh satu suara yang tiba tiba muncul di sebelahnya.

Saeron menoleh ke arah suara itu.Sophia Tersenyum memandangnya.Sophia sudah kembali!Jerit hati gembira Saeron.Saeron mengganguk sambil melihat Sophia.

"Saya sedih,appa selalu pukul saya.Appa tak sayang saya"saeron berkata secara lemah lembut.

"Janganlah sedih.Nanti saya pun sedih"pujuk sophia.

Saeron mengutumkan senyuman.

"Awak nak ikut pergi rumah saya tak?Lepas ni takda siapa yang boleh pisahkan dan pukul kita lagi."ujar sophia yang berwajah pucat itu.

Saeron was-was mendengar pelawaan sophia.Tapi dia tetap mengangguk perlahan.Sophia tersenyum senang

Saeron membuka pintu kondominium nya.Ommanya tiada di rumah ketika itu.Sophia still berdiri di sisi Saeron.Saeron mengikut sahaja arah tuju Sophia.Butang lif ditekan oleh Sophia.Mereka berdiri di hadapan lif.

Ting

Pintu lif kini terbuka.Saeron dan sophia pun masuk ke dalam lif.

Pandangan saeron terhala kepada sebuah kolam renang bersaiz dewasa dihadapannya.

Sophia nak bawak aku gi mana? Soal saeron dalam hati.

"U promise to go with me,right?" Dengan senyuman Sophia berkata.

Saeron hanya mengangguk,walau hakikatnya dia tertanya tanya.

"Tapi awak nak bawa saya ke mana?" Saeron melepaskan semua tanda tanya di hatinya.

"Ke situlah" Sophia menjawab sambil menunjuk ke arah kolam renang itu.

Saeron memandang pelik wajah sophia.Kemudian dia perlahan lahan tersenyum.Dia pun memegang tangan Sophia.

"Lepas ni kita takkan berpisah lagi."Sophia berkata dengan senyuman.

BUMM!

Air terpecik ke pingiran kolam renang.Air kolam pun berkocak ganas pada senja itu...

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Camne krg rsa best tak?klu best votement la yah

Truly,
Nis



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 20, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The DollWhere stories live. Discover now