BAB 5

104 3 0
                                    

*Seminggu Kemudian*

Aku melangkah keluar dari kereta dan berjalan menuju ke kelas aku.

"Aira..... Airaaaa!!!!" dari segi panggilan nama aku tau siapa yang memanggil. Aku menghentikan langkah dan berpusing ke belakang.

"Huuhhh.... Laju betul awak jalan. Penat saya nak kejar." luah Aidan.

"Hahaha.. Sorry-sorry. Saya memang selalu jalan laju."

"Tapi laju lagi saya kejar cinta awak." Aidan memandang tepat ke mata aku.

"Cia cia cia... Mengadalah awak ni." sebenarnye nak cover dari terkantoi aku syok kat dia.

"Awak sarapan dah?

"Belum. Saya pagi tadi lepas hantar adik, memang tak sempat nak singgah mana-mana kedai beli kuih."

"Haaaaa.. Kalau macam tu. Jom kita pergi makan dulu."

"Ehhh takpela... Saya makan karang je."

"Its okay... Jom saya belanja."

"Ishhh.. Asyik belanja saya je..."

"Tak miskin pun saya belanja awak. Lagipun saya memang suka belanja orang, nak-nak gadis cantik macam awak."

"Hahaha. Gediklah. Okay-okay. Orang kata rezeki jangan ditolak. Maut jangan dicari. Okay. Jom makan."

Kami berjalan beriringan ke kafe. Selesai memesan makanan kami memilih meja untuk duduk.

"So... How was your day, Aira?"

"Urmmm.. Since mama takda. Rumah agak sunyi. Kerja-kerja rumah semua saya yang buat sekarang. Memandangkan saya je perempuan. Mujur adik tu ringan tulang. Sudi tolong basuh baju, jemur baju. So bahagian saya memasak, sapu rumah, kemas bilik. Papa pulak kalau balik kerja dia putar baju sendiri je."

"Disiplin jugak family awak ye?"

"Haah. Mama yang ajar. Kalau tak, satu ape pun tak reti buat. Lagipun mama selalu membebel. Kalau tak suka dia bebel, baik terus buat sebelum satu hari tu dia bebel plus ungkit."

"Hahaha.. My late mom pun macam tu jugak."

"Since when?"

"Owhhh.. Ma saya meninggal lepas lahirkan adik saya. Masa tu saya tingkatan 5. Rindu tu memang rindu."

"Owhhh macam tu. Im sorry for you. Saya tak tahu."

"Its okay. Saya suka awak bertanya."

"Awak ni kacukan ke?"

"Yes. Ma saya cina, baba saya melayu."

"Owhhh patutla muka awak chinese look. Hihi"

"Hahaha. Dalam adik beradik saya. Saya je tau yang chinese look. Abang saya muka baba. Adik muka baba."

"Awak berapa orang adik beradik?"

"Saya ada tiga. Sulung, abang. Kedua, saya. Ketiga adik perempuan saya."

"Owhhhh satu je bunga. Sama macam saya. Hehehe."

"Haah. Kita sama je nombor dua. Adakah ini jodoh kita?"

"Hehehe. Who knows right?"

"Owhhh pulang soalan ye kat saya?"

"Ehhh betul apa. Saya pun tak tahu."

"Alololololo.. Comel lah bila awak marah macam tu. Rasa nak cubit."

"Mengadalah. Jom la masuk kelas. Dah lewat ni."

Cinta UntukmuWhere stories live. Discover now