Keesokan harinya,mereka bangun lewat dan badan mereka berlegas kerana tidak mandi selepas balik dari club tersebut.Haz yang tersedar dahulu cepat cepat dia pergi ke biliknya dan mandi sebelum turun untuk bersarapan.Selepas 1 jam,Haz sudah siap dan dia pergi ke bilik Nina,tetapi biliknya sudah siap dikemas oleh bibik yang berkerja di situ.
"Mak cik Zainab,mana Nina??tanya Haz kepada mak cik Zainab yang sedang mengemas biliknya,
"Ohh,dia sudah turun semasa cik Hazrah mandi tadi.
Haz mengangguk erti dia faham apa yang dikatakan oleh mak cik Zainab.Semasa dia menuruni tangga,dia melihat Nina dan ibu bapanya sedang berbincang sesuatu.Semasa Haz turun, Datin Maznah melihat Haz dengan renungan yang tajam.Haz hanya menunduk seperti tidak nampak apa apa.
"Haz,meh sini. Saya nak cakap,panggil Datin Maznah
" Ye,Datin
"Saya nak tanya kau, kau ni takde rumah ke nak duduk,kenapa kat sini jugak kau nk duduk,mentang mentang Nina ni anak orang kaya kau pon suruh dia minta minta duit kat saya ye,kau ingat saya ni cop duit ke senang senang saya nak bagi duit!!Haz hanya menunduk kerana takut dimarahi oleh Datin Maznah.
"Sekarang ni saya nak kau tinggal kan rumah ni sekarang jugak.Saya tak kisah kau nak duduk mana,janji kau keluar dari rumah ni!!!Sebab saya dah lama tak suka kau duduk dekat sini.Kau tu dah ada mak bapak kenapa tak tinggal sahaja dengan dia orang!!.
Haz dengan perasaan marah kerana menyebut mak ayahnye terus naik dan memasukkan semua baju baju yang telah dilipat ke dalam beg.Semasa dia turun ke bawah dia memandang muka Datin Maznah.
"Aku akan keluar dari rumah ni,and halalkan semua makan minum aku dan duit yang kau bagi kat aku walaupun kau bukan mak aku!!.kata Haz dengan penuh kemarahan yang sedang membara di hatinya.
"Kau,Nina kau bukan lagi kawan aq!!.mata Haz terus menjeling muka Nina dan Datin Maznah dan terus keluar dari dalam rumah itu..Haz tidak tahu ingin tuju kemana,tiba tiba dia terus teringatkan nombor yang di bagi oleh Fauzul semalam di club.Di dalam hatinya dia tidak mahu duduk rumah Fauzul, itu akan tetapi dia tiada tempat untuk dituju.
YOU ARE READING
Neraka Tempatmu
FantasyMengisahkan kehidupan kemiskinan yang dilalui oleh Hazrah sejak kecil.Nak diceritakan mak haz ni adalah orang yang sangat baik hati dan penyayang..Ayah haz pula adalah lelaki yang sangat rajin berkerja seperti menanam,membajak dan menebang pokok... ...