" Seo Yira ! dah pagi buta macam ni baru nak balik ke rumah ? " tegas appanya . sekarang sudah jam 3 pagi. yira sekadar memandang appanya dan perlahan menaiki tangga untuk ke biliknya . " sibuklah appa ni ! keluar dengan kawan je kot eee " rungut kasar yira . appa nya menggeleng kepala melihat anak perempuan nya itu . berpakaian seperti tidak cukup kain .
" kamu jangan ke tempat macam tu lagi . kamu tu perempuan yira . nnti appa cari jodoh kahwinkan kmu- "
" yira penat " pintu bilik dihempas . tuan seo hanya mengeluh sambil memicit kepalanya . tak boleh jadi dgn anak perempuan dia ni .
+
" yow bro ! "
jimin senyum ke arah taehyung . " happy birthday . kau makin besar da bukan makin kecik hm matang la sikit hahah " ucap jimin sedikit gurauan . taehyung sengih mengangguk " thanks ah . jom masuk dalam " taehyung mempelawa jimin . birthday party yang diadakan agak besaran hingga ramai yang datang .
kebanyakan semuanya kawan taehyung dan tetamu yang dijemput oleh kawan² taehyung juga . jimin sedikit kekok melihat suasana parti yang diadakan di tepi kolam , dengan music disco dipasang begitu kuat sambil menari ada yang minum makan dan berbual . meriah .
" taehyung oppa ~ dari tadi i cari you . ni hadiah dari i , happy birthday darling ~ " perempuan berpakaian agak seksi itu dipandang . jimin hanya melihat . seksi² ni ingat cantik sangat ? show bentuk badan adalah . heh . tak berminat
" errbthank you " ucap taehyung kepada perempuan itu . sedang itu dia melihat sekeliling manusia yang sedang berseronok .
mata jimin terpaku melihat seorang gadis berambut panjang melimpasi bahu . sedang duduk di atas kerusi bar membelakangi dia , seperti diganggu oleh dua orang lelaki . tetapi gadis itu seperti kurang senang dengan mereka . dari tadi .
ingin saja dia ingin menghalang tetapi , erm apa guna kan ? entah nanti kena kecam . memalukan . baik biarkan saja .
" hai jimin ! kan... " sapa seorang gadis , agak comel juga tapi tak tercuit sikit hati jimin . jimin senyum kekok . " dae.. macam mana tahu nama saya ? "
perempuan itu tunding ke arah taehyung yang sedang melayan tetamu . " saya shin yuna ! hihi you handsome la seriously.. god " puji yuna tak lekang memandang jimin dengan senyuman tak lepas . " erh, gomawo " balas nya kekok .
" ambil minuman ? jum " belum apa apa lagi yuna sudah memaut tangan jimin . dia terkedu
' perempuan ni layan macam dah kenal lama pulak '
+
tok tok tok
" ya masuk " arah tuan seo .
" ada apa tuan panggil sya ke mari ? "
" duduk lah jimin . saya nak bercakap dengan kamu " jimin senyum lalu duduk . seperti serius aje muka tuan seo . hatinya sedikit tidak enak . mana tahu kan , tuan seo ingin pecat dia . eish , apa lah difikirkannya . dia dan tuan seo rapat , dah macam kawan .
" saya nak kahwinkan kamu dengan anak saya " straight to the point tuan seo buka bicara . jimin terkejut beruk . " hah ? perempuan ke anak tuan ? " soal jimin pula
" hey kamu nak ke kahwin dengan lelaki ? " jimin tersengih malu . " heheh tak " jimin terus serius dgn apa yg dikatakan oleh tuan seo . " kenapa sya ? saya orang biasa je . saya tak kaya dan bertaraf macam tuan , tak mampu nak tanggung dan bahagiakan anak tuan nanti . maaf saya tak dapat . " ujar jimin .
" no jimin . sya merayu sangat . kamu je saya harapkan " kata tuan seo dengan keluhan . susah sangat nak ubah anak perempuannya yg terlalu bebas. dia tak dapat nak kongkong dan ubah anaknya . dia percaya akan jimin .
" err s-saya tak dapat . minta maaf tuan . tuan boleh cari orang lain yang lebih baik dari saya " park jimin mula berdiri ingin berlalu keluar , sebelum tu dia menunduk badannya kpada tuan seo .
" kamu kacak park jimin dan terlalu cukup sempurna . saya nak kamu ubah anak perempuan saya- dia- terlalu bebas diluar sana sehinggakan dia balik rumah tengah larut malam , sampai pagi pun . perangai dia berubah sejak omma dia meninggal . saya tak dapat ubah dia dengan byk cara pun . sebab itu sya harapkan kamu . saya yakin dia berubah disebabkan kamu . kamu ajar dia hidup dengan kamu . tolong ya.. "
jimin agak terkejut dengan kata kata tuan seo . perangai anak perempuan dia dahlah macam tu . apatah lagi bila hidup dengan dia nanti . ish ! dia lihat wajah tuan seo sayu , lelaki itu sngat memerlukan dia untuk ubah anaknya itu. rasa kasihan pun ada . perlahan lahan jimin menganguk . nak tak nak , dia setuju .
tuan seo senyum dan peluk jimin perlahan . " terima kasih . esok saya nak kamu ikut sya " jimin hairan " nak ke mana ? "
" jumpa Seo Yira "
+
dua kali dah datang rumah agam bapak gila besar ni . first datang dgn tuan seo . tak ada pula yira kat rumah waktu itu , mana dia tahu tuan seo ada anak perempuan .
jimin dan tuan seo terus duduk di sofa ruang tamu itu . mata jimin meliau pandang bilik di atas . entahlah dia rasa seperti ingin tahu siapa perempuan tu .
" bik ara , yira mana ? " soal tuan seo kpada bibik bernama ara . " dia masih kat bilik lagi tuan . saya dah banyak kali panggil dia keluar . tidur lagi kut " jawab bik ara . tuan seo mengangguk . bik ara beredar . bunyi pintu ditutup membuatkan tuan seo dan jimin menoleh ke arah tangga . seorang perempuan menuruni tangga sambil meraup mukanya .
jimin memandangnya . belum jelas dia melihat muka gadis itu kerana gadis itu menggosok mukanya . seperti baru bangun tidur ! ish dahsyat sungguh . dah nak masuk tengah hari baru bangun . yira memandang appanya dan sebelah appanya . siapa ni ?
jimin melihat yira dari bawah hingga atas . errr cantik betul ! badan kecik, putih melepak , rambut cantik mengurai walaupun dlm keadaan sikit serabut . comel . tapi perangai tak cantik ish sayangnya .
" ugh ? good morning appa . siapa ini ? " yira sekadar pandang jimin kosong . oleh kerana dia baru bangun tidur . matanya dikecilkan . " yira , duduk " yira turut dan duduk . dia menguap seketika .
" this ur future husband " kata tuan seo . terbeliak sungguh yira . appa dia ini gila ke apa ? tiada ribut takda angin kata namja berambut oren yang dari tadi pandang dia ialah bakal suami dia . " WHAT ?! daddy- are u kidding me ? appa joke je kan ? heh " kata yira menyampah . hatinya tidak sedap .
" appa tak main² lah . his name is Park Jimin . appa nak kahwinkan yira dengan dia. " yira lantas berdiri dengan tidak percaya . dia ketawa kecil annyoing . " dengan dia ini ? daddy ! yira tak nak !! kenal pun tak ada hati nak kahwinkan yira dengan dia "
" tolong dengar cakap daddy yira , daddy bukan semakin muda tapi tua . daddy nak sangat tengok yira bahagia . dah kahwin berumah tangga " yira geram dengan appanya . " cakap yira daddy tak dengar lah ! yira tak nak kahwin dengan lelaki ni ! " yira tunding jari ke arah jimin . jimin hanya diam . " bahagia apa kalau yira kahwin dengan lelaki yang yira tak kenal lagi asing ! yira tak ingin ! " yira seperti hendak menangis saat ini .
tiba² disuruh kahwin dengan orang yang langsung dia tak kenal . boleh gila dibuatnya
" daddy nak yang terbaik untuk yira . daddy tak kisah yira bantah atau tak . jimin dah setuju kahwin dengan kamu . " yira menggigit bibir . dia pandang jimin tajam dengan penuh benci . " terbaik? heh.. sampai hati daddy !! you sama !! " dia terus berlari naik ke ats biliknya . air mata ditahan akhirnya mengalir juga ke pipinya . dihempas pintu bilik kuat dan kunci . yira bersandar pada pintu . sampai hati daddy buat dia macam ni..
" omma.. hiks . yira taknak... no.. "
vote juseyo ! 😘🌸
YOU ARE READING
Kahwin Paksa Rela + Park Jimin Fanfiction ✔
FanfictionSeo Yira seorang gadis yang suka keluar ke kelab malam , sangat degil . dia rasakan dirinya sudah dewasa tidak mahu dicontrol oleh bapanya sepenuhnya janji dia rasa enjoy ! Ayah Seo Yira tidak mampu melakukan apa apa setakat menasihati Yira . Appa...