000

163 26 3
                                    

"Comelnya." Puji Aeyeon apabila melihat kucing yang berada di tengah jalan. Aeyeon segera berjalan pantas ke arah kucing itu. Dia duduk bersila di atas jalan raya, memandangkan jalan tersebut jarang sekali kereta yang keluar masuk.

"Hai." Sapa Aeyeon kepada kucing itu. Bulu-bulu kucing tersebut diusap oleh Aeyeon.

"Aku balik dulu. Selamat ting-"

"Yahh !" Jerit seseorang. Aeyeon memalingkan wajahnya. Sebuah kereta menghampiri dirinya. Aeyeon terus berdiri dan berlari ke bahu jalan. Kucing itu dibawa sekali ke tepi jalan.

Aeyeon menekup mulutnya. Terkejut. Kereta Ferrari yang hampir melanggar dirinya itu terlanggar sebatang pokok yang besar.

"Alamak !" Aeyeon melepaskan kucing yang dipegang olehnya.

"Nak mati ke ?" Marah seseorang. Pintu keretanya ditutup kasar. Lelaki itu berjalan mendekati Aeyeon, yang berada di seberang jalan. Aeyeon hanya menunduk.

"Aku hampir terbunuh disebabkan kau. Tahu tak ?" Jeritnya.

"Pak cik cakap apa ni ? Saya tak ada niat pun nak buat macam tu." Aeyeon menjerit semula.

"Kalau tak ada niat, asal duduk tengah jalan. Nampak tak tu ?" Jarinya ditunjuk ke arah kereta miliknya.

"Siapa yang nak bayar ganti rugi ? Nasib baik sempat brek. Kalau tak, lagi teruk." Aeyeon menggigit bibir.

"Boleh tak kita lupakan pasal benda ni ? Pak cik pun nampak kaya." Aeyeon mengerdipkan matanya beberapa kali. Lelaki tersebut tersenyum sinis.

"Lupa-"

"Polis peronda." Jerit Aeyeon. Jimin memusingkan kepalanya dan memandang semula ke hadapan. Aeyeon yang sedang berlari itu dipandang geram.

"Tak guna."

.
.
.

-TBC+

Thanks YongShiRa for the cover ( ̄∀ ̄) maaf x tunaikn janji. Terlupa pulak nk pub smlm.

Vote + comment please !!

Btw, crita ni diinspirasikan drpd 100 days w/ Mr. Arrogant.

+maaf hambar...tapi utk chap yg seterusnya, insyaallah akn jadi lbh menarik ^^

【 I'm Your Parasol☂】💕 PJMWhere stories live. Discover now