hoofdstuk 3

7 1 0
                                    

Ik stap op mijn fiets, ik rij terug naar huis. Dan zie ik een winkeltje met sale op de ramen staan. Ik kijk in mijn portemonnee en zie dat ik nog 40 euro heb. Lopend ga ik naar de winkel toe, en ik begin in de etalage te kijken. Yes! allemaal stoere kleding. Ik loop naar binnen en kijk een beetje rond. Ik moet er goed uitzien zodat ik er niet verdacht uitzie als ik het geld aflever, stoer zijn en er niet bang uitzien daar ga ik voor. Een broek met gaten; wat ik echt nooit draag, een kroptop zonder hemdje en witte schoenen. Het kost 45 euro, SHIT! Ik heb te weinig. Aan de kassa leg ik alles op het bureau. "Dat kost dan 44 euro en 99 cent." zei de vrouw die achter de kassa staat. Ik doe alsof ik niet weet dat ik te weinig heb en ik geef haar twee briefjes van 20 euro. De mevrouw zegt: " je mist nog 5 euro. "Ik heb maar 40 euro.": antwoord ik. "normaal doe ik dit niet maar ik maak een uitzondering, neem maar mee." "Bedankt! u bent echt geweldig": Reageer ik super blij. Eindelijk voor het eerst in mijn leven loopt mijn dag misschien toch wel goed. Kan ik het hier binnen alvast aantrekken?": vraag ik. "Ja, ga je gang." Ik trek alles aan en doe mijn haar los. Vervolgens pak mascara uit mijn tas. Als laatste doe ik knalrode lippenstift op.

Ik loop uit de winkel en heb alles aan. Voor de eerste keer zie ik er stoer en zelfverzekerd uit. Ik stap mijn fiets op en rij verder. Dan zie ik een groep jongens staan. Ze hebben allemaal drank bij zich en hele gore en lelijke joggingspakken aan. Ze steken een jointje op en drinken. Ik rij er kokhalzend langs. Ze schreeuwen naar mij: "Heeyy, lekkerding!" Misschien heeft de make-over iets te goed zijn best gedaan. Dan loopt er een van de jongens op mij af. Ik word van mijn fiets getrokken. Er komt een kleine gil uit mijn keel, iedereen begint te lachen. ik raak in paniek. Ik wordt door die gast meegetrokken naar hun plek, ik vraag me af wat ze van mij willen, ik moet terug die voor 100 euro, anders komt er een bende achter mij aan! ik wil het wel schreeuwen, maar dat doe ik niet. Een van de gasten steekt een vuurtje aan en duwt een jointje in mijn mond. Ik wil hem uitspugen maar hij houdt hem vast. "Neem een trekje!", schreeuwt een gast die op een bankje zit met zijn pet achterstevoren. Ik kan beter mee werken straks gaan ze erge dingen doen. "Uge, uge!" Het smaakt zo raar! Vooral heel vies! Ik moet bijna kotsen. Ik voel me lichter worden, draaierig en van de wereld weggevaagd. Aan de ene kant voelt dit echt super goed! Zo denk ik niet meer aan de dagelijkse sleur, maar aan de andere kant weet ik dat dit echt slecht is. Ik moet hier zo snel mogelijk weg!

Het is al 22:00. Nogsteeds ben ik bij de groep jongens, het enige meisje. We hebben al een hele krat bier op. En ik voel me raar, wat gebeurd er met mij? Toch voel ik me in het nauw gedreven, straks doen ze dingen die gevaarlijk zijn. Of erger...

this time is differentWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu