Den kvällen var det lite svårt att somna. Allt jag tänkte på var de bruna ögonen, de fina leende, glittrande ögonen.
Fan skärp mig... Sa jag och kom på mig själv med att dregla. Tillslut somnade jag iallafall, med ett leende på läpparna.
Morgonen därpå vaknade jag av att solen sken igenom rullgardinens kanter. Jag kollade klockan och det var 40 minuter till min buss skulle komma. Jag gick upp och satte håret i en knut, satte i mina linser och gick sedan ut till köket.
Allt är fortfarande inte uppackat ur sina lådor även om vi bott här kanske en halv vecka.
Jag tog iallafall två skivor limpa ur brödburken och bredde dem till skinkmackor. Egentligen äter jag inte skinka men detta var ett undantag.
Sedan gick jag upp igen och klädde på mig. Jag tog på mig svarta jeansshorts och en ljusblå T-shirt. Tog ur knuten borstade igenom mitt hår som jag sen lät hänga. Sen tog jag på mig endast mascara som smink. Man vill ju inte överdriva precis.
Jag blickade snabbt på klockan och såg att det var 10 min kvar till bussen så nu fick jag springa ut. På med leopard skorna och rycka åt sig väskan och springa ut till hållplatsen. Jag såg ett välbekant ansikte på bussen när jag väl satt på den.
Det var Daniel.
- Nejmen tjena värmlänning! Hörde jag han skrika till mig.
Folket omkring kollade på mig som rodnade lätt men jag hälsa tillbaka och han flyttade på sig så jag kunde sätta mig bredvid honom.
- Hej, tack för platsen. Sa jag
- Haha ingen fara, flyttar ingen på sig i Karlstad bussarna eller? Frågade han
- Njae.. Nja inte värst ofta om man säger så. Sa jag och log lite.
Fasiken vilken go kille.. Tänkte jag tyst.
Vi var för övrigt tysta resten av resan till skolan.
Väl i skolan så gick vi till våran avdelning och lektionerna började. Daniel hjälpte mig hitta rätt och jag tror faktiskt han flirta lite med mig.
Efter första lektionen var det 30 minuters rast. Jag tänkte gå runt lite för att kolla in skolan. För killarna drog till någon affär i närheten.
Jag gick runt vid vård, restaurang, sam och natur, Estet osv. Sen gick jag och satte mig i kafeterian och köpte en kaffe.
- Tjena har du gått runt och kollat allt nu? Det var Isac som frågade.
- Jajemen och det är inte en liten skola vi har!
- Nej den är ju rätt stor, sa Anton.
Sen gick vi bort till vår avdelning igen och nu kom det en del 3or och snackade med Daniel och Isac och Anton. Även han med dom snygga ögonen var med.
- Vem är tjejen ni är med? Sa en av killarna som jag tror hette Rasmus.. Ja han gjorde visst det.
- Det är Amelia, hon började här igår. Sa Daniel.
- Jaha vad trevligt sa han Rasmus. Sen presenterade han sitt "gäng"
- Det här är Martin, Jonte, Simon och Marcus.
Simon.. Han heter Simon.. Killen med de bruna ögonen heter Simon.
Alla killarna hälsade vänligt och han Simon log sådär.. Fint.. Så man blir lite pirrig i kroppen.
Skolan flöt iallafall på som vanligt och när jag väl kom hem och startade min laptop och gick in på Facebook hade jag fått flera nya förfrågningar.
Det var från min klass, min lärare ( vi hade en grupp chat som han var med i) sen var det tydligen någon från Sam och sen från en tjej på restaurang. Skumt tänkte jag.
Sen var det från han.. Simon.. Jag accepterade och efter 20 min fick jag ett meddelande..
-----
Lagomt kapitel men ledsen för att det blev sent! Blir mer så småningom vill ha mer läsare!!
Puss och kram!
YOU ARE READING
Den nya tjejen
Teen FictionTILLFÄLLIG PAUS!! Amelia flyttar från Karlstad till Stockholm. Hon tvingas börja i en ny skola men lär känna sina klasskamrater väl. Amelia är enda tjejen i sin klass och hon har redan fått upp ögonen för en speciell person, hur ska det gå för henn...