1

2.3K 55 2
                                    

HAHAHAHAHAHAHA!!!

Ya. Aku dengar ketawa mereka yang duduk kat meja sebelah kami. Kalau diikutkan hati. Mahu je aku koyak rabakkan mulut dorang tapi nasib mereka baik kerana Zian ada disebelah aku sambil mengusap bahu ku untuk menyabarkan aku.

Aku memang perhati mereka sejak awal tahun aku belajar kat kampus ni. Memang dorang tak suka aku. Mengapa? I dont have any answer for that question.

"Dorang tu memang tak sedar diri. you all tau tak? Dorang bertiga tu selalu keluar malam. Pastu melepak dengan budak rempit tengah malam jadi BOHSIAH."

balqis pandang aku sekilas selepas menyebut perkataan bohsiah. Aku pandang Zian disebelah. Dia hanya menggeleng. Aku dah tak boleh sabar dah ni. Aku menghentak meja seraya bangun dari duduk. Pelajar lain yang ada kat kafe ni semua memandang kearah aku. Eh. Peduli apa aku?

Aku membuka langkah menuju kearah meja mereka. "Eh pompuan! Kau dah takda life ke sampai sebok nak mengata orang sekeliling?! Apa yang kau tak puas hati dengan aku dan kengkawan aku sebenarnya?!" Dia memandang aku selepas memandang kawan kawannya. Heh. Nak mintak backup lah tu. Nyampah sial!

"Apa yang aku tak puas hati? Emm banyak kot. Dan mengata? Kau terasa ke? Eh saya tabik ah. Sedar diri gak kau en. Well guys contohilah pompuan ni." aku memandang satu persatu member dia. Liza hanya diam membatu dikerusi sambil bahu nya dipeluk oleh lelaki. Eh dia ni takda maruah ke? Well pompuan. Tak kesahlah asal dia dapat duit. It is right? Who know.

"Eh balqis! Aku tak nak buat tau. Tapi kau kalau melebih lagi lepas ni. Nahas kau aku kerja kan!" Aku dah malas nak menghadap betina ni. So kasi tamat disini.

"We will see my dear. Guys jom blah!" Dia mengarahkan member dia blah dari sini. Eh kau pikir aku nak sangat ke tengok muka kau? Gi mereput kat neraka lah!

"Eh. Hampir lupa pulak." Balqis putar semula kebelakang lalu berjalan menghampiri aku. "Kau kalau kau tak nak kene dengan aku. baik kau bayarkan minum kitorang." Hohoho hell dude. Kau nak aku bayar? Laambat lagi kau.

"Asal tu?" Aku pandang belakang. Oh syaura. Sebelah dia zian. "Kau tanya zian. Aku malas nak cerita lebih lebih." Kami berjalan menuju ketempat duduk kami semula dan menyambung lunch yang tergendala tadi akibat tenuk² tadi.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Well masa prof.Aqil dah nak mula. Aku membuka langkah kearah dewan kuliah. Zian dan syaura dah pergi dulu. Tadi lepas lunch aku pigi library jap cari buku. Thats why zian dan syaura pergi dulu. Teringat pulak tadi time kat kafe. Apa reaksi balqis bila dapat tau aku tak bayar minum makan dia. Hemm

Flashback...

Erghh*sendawa* "kenyang bhaii" aku pandang syaura. Budak ni kat mana mana memang takde kesopanan santun dia. Dia punya bunyi sendawa tu boleh dengar dari tempat parking lot lagi au. hehe. Tipu je. Boleh dengar dari kaunter je.

"Eh. Jom balik. Korang gi dulu aku gi library luk." Zianm dan syaura mengikuti aku bangun dari duduk. Hampir sampai di pintu kafe aku ingat sesuatu.

"Korang tunggu sini jap. Aku ada benda nak urus jap." Langkah diatur menuju kearah kaunter.

"Kak?" Aku memanggil kakak pngambil order yang sedang duduk dibangku sambil main phone. Yelah. kurang customer so duduk jelah en. "Ya dik? kenapa?" Kakak...gadis lah eh. Gadis awal 20-an tersebut bangun dari duduknya sebentar tadi. Aku mengeluarkan buku memo kecil dan menulis number phone balqis diatasnya. Eh pikir aku tak simpan number dia? Senang lah en nak buat apa kan. Hem

"Ni. Akak call number ni untuk mintak dia jelaskan pembayaran makan tadi." Jelas terpampang riak muka blur di muka gadis tersebut. Aku senyum. "Ni akak nampak tak meja number 28 tu?" Matanya dibawa kearah meja yang disebut. Kemudian pandang kearah ku semula seraya menganggukkan kepalanya.

"Okay. Camni, dia tadi 'bergegas' keluar dari kafe ni. then suruh pekerja kat sini tau sesiapa yang bertanggungjawab untuk call dia mintak jelaskan bayaran makan minum kat kafe ni. Faham?" gadis tersebut senyum kepadaku. Kemudian mengangguk.

"Okay. Saya ada kelas. So. Thanks kak." Senyum dan angguk sekali lagi kepada ku. Tidakan yang dari tadi ditayangkan depan aku. Apa mulut mu ada as yang tidak boleh dikongsi oleh sesiapa? Atau takut emas tu kena rompak ngan kapten jack sparrow?

Aku berjalan menuju kearah syaura dan zian semula. "Jom"

End Falshback...

Aku menolak daun pintu dewan kuliah. Mata meliar mencari kelibat zian dan syaura. Jumpa. Pandai dorang cari port. Kat belakang pulak tu. Senang sikit nak membuta en.

Belum sempat aku menjatuhkan duduk diatas kerusi. Ada pulak manusia ni yang mungkin sudah lama hidup dimuka bumi dan tak sabar nak jumpa tuhan siramkan air... kopi ya kopi. Sebab bau dia bau kopi. Aku berdiri. Pandang belakang. And guess what? Balqis taik anjing yang siramkan air kopi tu. dan air tu dah selamat meresap kat baju aku. Wahhh rambut aku yang aku ikat ponytail tadi dah bau kopi. Wahh longkang benar kau balqis.

"Whats wrong with you bitch?!" Suar aku dah naik satu oktaf rasanya. Semua mata memandang. "Kau!" Jari telunjuk dituding betul² kat depan mata aku. "Kau! Aku suruh kau bayar apasal kau tak gi bayar?!" Muka nya bertukar merah. who care? Kau pikir aku takut? hell no! Aku lihat syaura dan zian. Syaura kelihatan ingin bersuara. Tapi Awal lagi aku dah beri isyarat agar dia jangan berkata apa². Aku pandang balqis

"Dah kenapa aku pulak yang kena bayar dah ni? Kau." Jari aku ditudung kearah dia. Lalu silang kan tangan ku. Alah macam peluk tubuh gak ah. "Kau kata bapak kau dato'. now? Kenapa aku kena bayar makan minum kau? And lagi satu. Eh. Dah kering poket ke nak tanggung makan minum. Mana kad kredit bapak kau bagi yang belambak tu?" Balas ku dengan tenang tapi sinis. What? Aku memang jahat k. Muka nya merah. Drastik. Dia angkat tangan dah menampar pipi aku. Eh whats wrong bitch?!

Aku memegang pipi ku. Mata mencerlung mukanya. Kau tunggu. Aku mengambil begku lalu bergegas keluar dari dewan kuliah. Sial! Betina sial!

aku kuak pintu dewan kuliah lalu memandang balqis sekilas. Kemudian meneruskan langkahku. Kau tunggu aku datang buat kau siksa didunia.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

©TBC

Psycho?Where stories live. Discover now