NO ONE POV.
"BERHENTI!"
Automatik mata melissa terarah ke sipelontar suara. Zian? dia tengah syok melahap daging manusia sampai tak ingat kiamat dah.
Melissa memandang arah suara sekilas pastu sambung memisahkan kedu dua belah kaki balqis dari anggota badan. Selamba badak wei. Eh tak takut mati ke camna ni?
"KAMI KATA BERHENTI! KAMI POLIS" Dey. Orang tu tak pedulikan arahan kau lah dey. Pigi tembak sudah lah. melissa mencerlung wajah polis² tetsebut satu persatu. Sebelum mengankat parang tinggi lalu mencincang lumat badan balqis. Woo
"Berhenti!" Lagi lagi words ni. Bongok ah jadi polis.
"AKU TAKNAK STOP! KAU SAPA NAK HALANG HALANG AKU HAH?!" Tangan masih setia mencincang cincang badan balqis.
BANG! BANG! BANG!
Fes. Tu bunyi pistol yang memuntahkan isi peluru. Melissa jatuh menyembah lantai pabila tiga das tembakan terkena anggota melissa. Lulz ayat apakah ini?
"ARGH!!" Whoa sempat jerit time nak mati. Wa tabik sama lu. Hem.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NO ONE POV.
"ARGHH!!" Melissa jerit seraya sedar dari mimpi ngeri tadi.
"Kau dah kenapa ni mel?" Syaura mengutarakan soalan.
"Aku mimpi ngeri tadi." Jawab ku sambil cuba untuk tidur semula. "Mimpi apa?"
"Entahlah aku mimpi aku bunuh orang cam psikopat." syaura memandang ku. Kemudian ketawa. Celah mana yang lucu pun taktahu. Hem.
" kau dah kenapa gila" bidaselissa sambil menolak kepala syaura. " takda pape ah. Tulah kau aku dah cakap jangan tidur siang. Kau degil. Haa sekarang kau ghase sendiri."
"Camna aku tak tidur. Kau tengok pakcik ni bawak kereta. Dah 2 jam kita duk kat dalam kereta ni tak pandai sampai." Yelah. 5 km/j kot. Tah. Tak tekan minyak kot. dorang duaa ni dalam perjalanan nak balik kampung si melissa ni raub pahang.
"Pakcik. Pakcik bila nak sampai ni?" Melissa mengutarakan soalan. Pakcik driver teksi tersebut hanya diam. syaura hanya ketawa.
"dah.dah. kau duduk diam je mel. Taulah pakcik ni buat kerja dia." syaura bersuara bersama sisi ketawanya.
"Hesy."
5 jam kemudian.
Mereka akhirnyaa sampai kedestinasi. Kampung halaman bhai. Wei aku pun nak balik kampung. Kahkahkah. Melissa dan syaura Melangkah keluar dari kereta. Melissa mengetuk cermin kat sebelah tempat duduk pemandu.
"Berapa tambang pakcik?"
"Rm 20"
Melissa menghulurkan duit bayar tambang. "Nah pakcik. Baki simpan." Melissa menghulurkan not rm50
"Terima kasih" pakcik tersebut menyambut huluran wang.
"Eh pakcik. Nanti kalau sampai rumah. Kirim salam kat anak bini tau. Cakap kat dorang saya ucapkan selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin."
Pakcik tersebut menayangkan riak muka keliru."Takpe pakcik saya gurau. Okay. Hati hati dijalan raya tau. Bubye." Melissa melambai kearah pakcik tersebut dengan ala ala miss universe. Uhuk uhuk. *muntah hijau*
Setelah kereta tersebut hilang daei pemandangan syaura mengutarakan soalan.
"Asal ko cakap kat pakcik tu cemtu? Raya lambat lagi kot."
"Berdasarkan pemanduannya, silap hari bulan. Memang raya dia sampai rumah."
"Eh bongok ah kau. Dah jom masuk" syaura membuka langkah memanjat anak tangga satu persatu. Hem. "Eh kita ada kawan nama zian tak?" Syaura memandang melissa sekilas kemudian menggelengkan kepala. "Kau demam ea? Bila masa pulak kita ada kawan nama zian ni. Haih. Tebawak bawak mimpi kau ni." Melissa mengangguk seraya berjalan menaiki tangga.
"Mak!!! Kami dah balik!!!" Allahu. Pecah telinga. Laung melissa dari luar rumah.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
TAMAT
SEKIAN.