#Jawapan 81&82

61 13 9
                                    


Assalamualaikum dan Hai🤗

Jawapan soalan 81: Kuih Lepat Liat
Sebabnya Kuih Lepat Liat terbang sampai lelangit. Sedangkan kapal terbang terbang sampai langit je. 😐

iffamani22
Exolexi
Khasyaf
Lemon_Lime123
_AimanS_
Serai_
NurHajjar

Jawapan 82: Pisang Goreng

Khasyaf
Lemon_Lime123
Aizel_Crune
nouriez_
evefoara_
_AimanS_
iffamani22
Author_Alice
MinyeeNz
Serai_
NurHajjar

Saya cuma terima jawapan pisang goreng sahaja. Jawapan pisang. Maaf, tak diterima ^_^!!.

Tahniahh kepada yang betull!!

Ok. Mari kita tengok hari ni saya nak kongsi apa dengan kalian semua.

 Mari kita tengok hari ni saya nak kongsi apa dengan kalian semua

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Ok. Saya jumpa ni😀. Salam Maulidur Rasul bagi semua umat Islam. Pada hari yang barakah ini. Tersangatlah baik jika kita banyakkan berselawat ke atas junjungan besar Nabi kita Nabi Muhammad SAW.
Tapi... Bukan hari tu je kita kena berselawat. Setiap hari sepatutnya kita kena buat. Cuma, hari tu special sikit. Jadi, kita kena lebihkan😊.
Sebab apa. Tarikh ni merupakan tarikh kelahiran RasulAllah SAW.

12 Rabiul Awal bersamaan Hari Isnin merupakan tarikh baginda lahir. Pada hari tu juga. Raja Abrahah telah menyerang Kota Mekah kerana cemburu dengan apa yang Kota Mekah miliki. Pada zaman dahulu, Kota Mekah merupakan pusat perdangan yang paling mahsyur sekali.Disebabkan sifat tamak dia. Dia ingin meruntuhkan Kaabah kerana berpendapat bahawa Kaabah itulah yang berjaya menarik ramai orang berdagang ke situ. Tapi, malangnya. Mereka kalah dengan serangan Burung Ababil yang menyerang mereka dengan batu dari neraka.

Itu hantalah sirah ringkas tentang tarikh Maulidur Rasul ini. Kalau nak cerita penuh. Memang boleh terbitkan satu buku😅 .
Kisah tentang Raja Abrahah yang menyerang Kaabah ni juga ada diceritakan dalam surah Al-Fil.

Ok. Tu saja dari saya. Harap bermanfaat😊

Bye... Assalamualaikum🤗

Cer Teka?🤔 [COMPLETED]Where stories live. Discover now