HAKIKAT CINTA....#7
Alangkah indah jika setiap saatku dihiasi dengan senyuman Aliah,lamunan yang asyik dikejutkan dengan deringan telefonku,kaki yang berat melangkah ku percepatkan untuk mengangkat panggilan,telefon di atas meja makan ku capai dan terus melihat pemanggil,"Ohh...Untie Yatt rupanya"bisik hatiku".Telefon yang berdering ku angkat dengan salam,"Qarl,sabtu malam free tak?"panggilan yang diangkat terus diajukan soalan,"hmmm...Untie Yatt ni tak pernah berubah"gelak kecil hatiku,"setakat ni belum ada apa-apa kerja Untie Yatt sebab perjumpaan dengan client batal"soalan yang dilontarkan segeraku jawab."Kalau macam tu datang Hilton Hotel,Untie ada buat jamuan makan untuk staff,datang tau"ajakkan seperti paksaan disambut dengan senyuman olehku,"Okay Untie,kalau takde kerja yang mendatang Qarl sampai"sambutku dengan ketawa kecil."Haaa...macam tu lah anak buah Untie,Untie reserve satu seat ni untuk Qarl,jangan tak datang"sekali lagi ajakkan yang tidak mampu dielakkan,"Untie ni memang psycho baiklah"hatiku berbicara."Baiklah Untie nanti sampai Qarl bagitau,Untie jangan lupa bagi tentatif program ye"akhirnya ku akur untuk datang walaupun berbelah bagi hatiku seperti ada sesuatu yang ingin terjadi.Hari berganti hari dan tibanya hari dan masanya tiba,keeja yang ditugaskan disiapkan pada masanya dan tiada meeting last minute membuatkan ku dapat menghadiri majlis Untie jadualkan.Pemakaian alar kadar tetapi kemas mengikut tema yang diberikan kusiapkan.Jam menunjukkan tepat 9.00 malam dan perjalananku selamat sampai di Hilton Hotel pada waktunya."Assalamualaikum Untie Yatt,Qarl dah sampai ni"paggilanku disambut pantas oleh Untie Yatt,"Waalaikumussalam,nape tak masuk?Alahaiii...buat malu plak dah","Hmm...dah agak dah memang kene punya"anggapanku terhadap Untie Yatt tidak pernah tersasar,"Okay Untie,Qarl masuk sekarang".Kemeriahan program terdengar dari luar dengan gelak dan tawa membuatkan diri rasa janggal untuk melangkah masuk."Qarl ambillah makan,duduklah dekat meja Untie"sapaan dari belakang membuatkan diriku yang tercari-cari Untie berakhir."Haii Untie,haa...jumpa pun,okay,Qarl ambil makanan jap".Pelbagai jenis juadah dan pencuci mulut membuatkan diriku tidak tahu untuk memilih makan.Setelah lama memilih,kambing bakar dan puding menjadi pembuka seleraku.Kenikmatan kambing bakar sentiasa menjadi pilihanku dimana-mana progam,perut yang kosong membuatkan diriku tidak pedulikan orang sekeliling ketika menjamah makanan."Uishh...laparnya,belum makan lagi ke Qarl?"teguran itu membuatkan kepalaku dongakkan sambil tersenyum,perlahan-lahan makan didalam mulutku kunyahkan untuk menjawab soalan,"Belum la Untie,lepas balik kerja,rehat jap then terus datang sini"jawabku dengan perlahan."Alahai kesianya,sambil-sambil makan boleh lah berbual dengan staff terbaik Untie ni,nama dia Aliah".Mataku terus memandang tepat kearah staff yang Untie perkenalkan seolah-olah terpukau dengan kecantikan yang dimiliki ditambah anggun pemakaian yang dipakai.
YOU ARE READING
HAKIKAT CINTA
Historia CortaMasa akan mengatasi segalanya,seandainya jodoh itu tertulis pasti ketemu jua