Yürürken arkamdan Eren'in bana seslenişini duydum ve arkamı döndüm .Bana doğru koşuyordu, sanırım benimle kulübe gelecekti.Her neyse Eren buradaysa Atlas neredeydi acaba? Yani o da gelmese sevinirim.Zaten Eren'le Deniz'in arası -bilmediğim bir sebepten dolayı- yeterince bozuktu.Yeni bir çocuğun her şeyi mahvetmesine izin veremezdim.Biz ortaokuldan beri arkadaştık ve birbirimize bağlanmıştık, öyle de olmalıydı.Aslında küçük ama şirin bir grubumuz vardı.Ceren vardı mesela, gruptaki en yakın arkadaşım.Çok iyi bir kızdı ama çok saftı.Ayrıca saf bir güzelliği de var.Ve 2 senedir -yine bizim gruptan- Deniz'e aşık.Deniz iyi çocuktur ama ne bileyim Ceren'le onu hiç düşünmedim.Deniz kafası sakin olan çocuktu, gelemezdi böyle şeylere.Bende gelemezdim onun için Deniz'le kafalarımız hemen hemen her konuda uyuşuyordu.O biraz inekti.-ki bende asla olmayan bir şey- Ne kadar çabalasam da şu dersler kafama girmiyor.Girdiği kadar arkadaş.Giren girmiştir yani.
Denizin grupta en yakın arkadaşı Tuna.Deniz ne kadar sakinse Tuna o kadar çatlaktı.Tam bir playboy ama süt olanlarından.Kavgaya geldi mi işin içinde biz olmayınca girmez kolay kolay.Ama kaçmakta erkekliktir derdi sonuçta.Neyse birde grupta Eren vardı işte.Eren aslında pek kızlarla ilgilenmezdi.Yani öyle bir erkek değildi.Vaktinin çoğunu bizle geçirirdi.Ama Deniz'le kavgalılardı son zamanlarda niye bilmiyorum.E doğal olarakta Tuna Deniz'in tarafındaydı.Bilmiyorum ya ölene kadar küs kalacak değiller ya.
Eren ile kulübe geldiğimizde,Ceren karşıdan bize el salladı.Deniz'le Tuna beni görünce gülümsediler ama yanımdaki Eren'i görünce gülümsemeleri soldu.Onların yanına doğru ilerledik.Yine aynı masaya oturmuşlardı.Kendimi puflara attım.Erende yanıma oturdu.Artık buranın çalışanları ne sipariş etceğimizi bildiği için direk siparişleri hazırlamaya gitmişlerdi.Masada garip bir sessizlik vardı.Ortamı yumuşatmak amaçlı sohbet kurmaya karar verdim.
"Yaz tatilinde ne yapacaksınız?"
"Her zamanki gibi burda daha ne olsun" dedi Deniz.Masadan onu onaylayan mırıltılar geldi.Bende daha fazla uzatmamaya karar verdim.Çok geçmeden siparişlerimiz gelmişti.Her zamanki gibi Ceren'e limonata,Tuna'ya çikolatalı milkshake,Deniz'e sprite,Eren'e soğuk kahve ve bana da Üzüm suyu gelmişti.Çünkü sağlıklı beslenmeyi seviyordum.-Haftada 3 gün Mc Donald's'a gitmeme rağmen-.İçeceğimi bitirip millete baktığıma kafalarını kapıya çevirmiş gelen kişiye bakıyorlardı.Kafamı çevirince Atlas'ı görmeyi hiç beklemiyordum desem yalan olurdu.Geç bile kalmıştı.Çocuk buralara yabancıydı.Yolu bulamamıştı sanırım.Beni görünce yüzünde bir gülümseme geçer gibi oldu ama sonra toparlanıp bizim masamıza doğru yürümeye başladı.Geldiğinde karşıma oturdu.Kulüpteki herkesin gözleri onun üzerindeydi çünkü kulüp yeni kişilere alışık değildi.Burda herkes birbirini tanırdı.Buna rağmen ne çok sıkı fıkıydık, ne de çok uzaktık birbirimizden.Atlas geldiği gibi hiç vakit kaybetmeden sigarasını çıkardı ve yaktı.Birincisi ben sigaradan nefret ederdim,ikincisi burda sigara içmek yasaktı,üçüncüsü ise ben gerçekten sigaradan tiksinirdim.Olmayan sempatisi şu an gerçekten düştü yani.Zaten birazdan garsonlar gelip ya gitmesini ya da parayı ödemesini isteyeceklerdi.Yanılmadım da.Beni onaylayan ayak sesleri buraya geliyordu.
"Kusura bakmayın efendim ama burda sigara içmek yasak.Ya parasını ödeyin ya da lütfen dışarda için" dedi garson.
Atlas ayağa kalktı.Tam gitti sanacakken elini arka cebine attı ve 200 liraya garsonun göğsüne sıkıştırdı.Sinirden kıpkırmızı olan garson ayaklarını yere vura vura kasaya gitti.Eh hadi ama ben sigara içilen yerde duramazdım ki!! Tuna da benim kötü bakışlarımı fark etmiş olacak ki doğruldu ve konuşmaya başladı.
"Bak dostum,kim ve neci olduğunu bilmiyorum ama lütfen sigara içme.Arya rahatsız oluyor."
Atlas'ın suratına bir gülümseme yayıldı.Sigarasından bir yudum çekti bana doğru eğildi ve suratıma üfledi.Tamam bu çok olmuştu.Öksürük krizine girmiştim.Tuna ve Denize baktığım da ayağa kalkmış Atlas'ın üstüne doğru yürüyorlardı.Eren ise çoktan gitmişti.Ben deli gibi öksürürken Ceren bana bir bardak su uzattı. Onu içtiğimde birazda olsun rahatlamıştım.
"Tuna,durur musun lütfen?!" diye bağırdım.Atlas'ı yere yatırmış suratına yumruk geçirecekti ama Atlas hiç oralı değildi.Adam sırıtıyordu ya! Tam Tuna Atlas'ın suratına yumruk geçirecekken içeri kahkaha atarak bir grup girdi.Bütün gözler oraya çevrildi.Al işte Batıkanların grubuydu bu.Ama yanlarında tanımadığım kumral bir kız vardı.Atlas'a baktığımda gözlerini pörtletirmiş o kıza bakıyordu.
Ve ağzından tek bir kelime çıktı.
"Hassiktir"
Ve Tuna okkalı bir yumruğu Atlas'ın gözüne geçirdi.
Eyvah dedim içimden, Eyvah!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATLAS
Teen Fiction'Mavi gözlerinin altı yine her sinirlendiğinde olduğu gibi kızarmıştı. Hayır anlamıyorum ki sanki ben çocuğa gel yanıma otur dedim, çocuk geldi kendi oturdu. Ne yapayım, kovayım mı? Ama yiyosa gel bunu Atlas'a anlat. "Şuradaki sana bakan şahıs da ki...