Tytuł: (Nie)ludzkie oczy
Autor: ArualKneza
Gatunek: Science-fiction
Opis: Wizyty w szkołach od zawsze kojarzyły się z dwoma pojęciami: "nuda" i "lekcje bez nauki".
Więc czemu i tym razem miałoby być inaczej? Kto by przypuszczał, że jedna z takich chwil zmieni całe twoje życie? Nie, nie jedno życie, a cały świat?
Czy można ufać wiecznie śmiejącemu się okularnikowi? Czy sztuczne oczy też ukazują duszę?
Czy kawałek nieznanej substancji można nazwać cżłowiekiem?
Co jeśli... te wszystkie pytania okażą się esencją twojego życia?
Lub "nie-życia"?
Co, jeśli wszystko stanie się nagle jednym wielkim pytaniem?Ilość rozdziałów: 9
Częstość dodawania: co miesiąc, w pierwszy dzień miesiąca
https://my.w.tt/UiNb/LQ1NzUFWAI
Recenzja
Przeczytałam na razie dwa rozdziały i szczerze mówiąc, jestem pozytywnie zaskoczona. Widać ogromny wkład pracy w tworzeniu tego opowiadania, co chociażby potwierdza ilość słów przypisanych na każdy rozdział. Z całą pewnością nadaje się idealnie na chłodne, zimowe wieczory wraz z ciepłą herbatą.
Główna bohaterka jest osobą naprawdę przyjemną i z charakterem. Marie to licealistka nie lubiącą sarkazmu, odpisywania od niej lekcji i swojej pani od polskiego, co kilkukrotnie dość dobitnie podkreśla. W przyjemny sposób jest ukazywany i kreślony jej stosunek do ludzi i świata, dzięki czemu możemy bliżej poznać Marie, a nawet odnajdywać w niej wspólne cechy.Muszę niestety odjąć kilka punktów za literówki, błędy interpunkcyjne i w zapisie dialogu.
Fabuła wydaje mi się być ciekawa, chociaż to ledwo dwa rozdziały. W spokojny, normalny i nudny dzień szkolny na licealnych korytarzach pojawiają się dwaj mężczyźni z czarnymi tekami, którzy odwrócą świat Marie do góry nogami.
Plusem opowiadania jest również występowanie polskich imion i nazwisk, co kontrastuje z zagranicznym imieniem naszej głównej bohaterki.
Podsumowanie:
- błędy- 7 pkt.
- oryginalność- 10 pkt.
- spójność tekstu- 8 pkt.
- bohaterowie- 10 pkt.
- fabuła- 9 pkt.Wynik: 44 pkt.
_Arsi_
CZYTASZ
Złote myśli wattpada
RandomAkcja ma na celu wypromowanie jeszcze nieodkrytych, ale dopracowanych i starannie pisanych opowiadań. Reklama będzie w formie krótkiego przedstawienia opowiadania i recenzji, która może być pomocna przy doborze tekstu najbardziej nam odpowiadającego...