iman... iman bangun lah tengok kau bunuh fira kan.....
"ishh siapa pulak ni kacau aku tidur tak tau ke dah pukul 2 pagi ni.." keluh iman sambil membuka mata perlahan2.
...iman aku adalah kau hehehe kau bunuh fira kan...
iman menutp telinganya apabila mendengar suara yang mengatakan dia membunuh fira..
"tak lah fira masih hidup lah kau sape ah keluar ahh!!!" jerit iman..
jeritan itu memeranjatkan Lydia yang sedang tidur.. serta merta dia bangun dan melihat suaminya sedang menutup telinga di bucu katil mereka.. lydia segera mendapatkan iman dan mendakapnya erat
"iman kenapa ni.. kenapa nangis ni"tanya Lydia lembut
"ada suara kacau iman, dia cakap iman bunuh fira..." iman berkata dalam tangisannya..
"shhhh diam lydia ada ni.. Iman jangan dengar suara.. Abaikan suara tu ye sbb mungkin suara tu hanya nak iman jadi semakim tertekan je" kata Lydia lembut sambil terus memujuk iman..
akhirnya iman terus terlena dalam dakapan Lydia.. bagi Lydia dia pasti itu merupakan suara hati iman sendiri yang menyalahkan dirinya sendiri atas kematian tunangnya itu..
...........
"uarghh mengantuknya" Lydia menggeliat kecil sambil memerhati sebelah untuk memastikan suaminya ada atau tidak.. alangkah terkejutnya Lydia suaminya tiada di sebelah.. dia takut suaminya merayau-rayau di kampung.
"Iman.. Iman... " panggil Lydia kuat..
pintu bilik air dikuap dari dalam dan muncul iman di sebalik bilik air itu..
"ye Raisya.. Iman mandi tadi.. ermmm Raisya ermm boleh tak iman nak balik KL jumpa fira.. rindu dia lah"lembut tutur iman
Lydia terpegun sebentar dengan panggilan yang digunakan oleh iman.. setahunya hanya zikri sahaja yang memanggilnya raisya.. tapi sayang zikri sudah meninggalkannya..
"Raisya boleh ke tak ni.. dengar tak apa iman cakap ni" iman menjerit sedikit apabila melihat Lydia hanya terpegun melihatnya..
"ermm ahh oh boleh.. boleh" jawab Lydia laju kerana disergah iman.
"owk" jawab iman pula..
Ya Allah macam mana aku nk rawat dia ni supaya terima kenyataan yang tunangnya dah tak ada.. keluh lydia dalam hati
........
"eh iman mari makan" panggil puan rohana apabila melihat menantunya turun dari tangga...
"baik bu" balas iman lembut..
dia menikmati masakan hasil air tangan ibunya itu dengan selera sekali.. Lydia juga turut makan sekali
"Iman Lydia nak pergi kerja ni ermmm Iman duduk rumah tau jangan merayap pula" pesan Lydia lembut dan salam dengan suaminya untuk berangkat ke tempat kerja
...........
"eh Lyd selamat pengantin baru weh"sergah rina kepada kawan baiknya
"ishh kau ni terkejut aku."marah Lydia..
"hahhaaha sory lah beb jom weh kite g cafe lepas tu aku nak tengok kan pesakit aku pulak"ajak Rina
"ermmm jom lah aq pon nk buat rekod sakit suami aku ni" kata Lydia
mereka berjalan menuju ke cafe.. Rina tau kisah Lydi dan dia menyokong sahaja kawan baiknya itu..
....
YOU ARE READING
CINTA GILA
Romance"what? kena kahwin biar betul"-Lydia raisya kehidupan selepas kahwin sudah pastinya bahagia tapi ini lain.. bakal suami tu pesakit mental... "ishhhhh mana ni bakal isteri iman mama heheheh"-Tengku Iman Azhqiel tapi hidup sebumbung tak kisah lah mac...