2

301 27 12
                                    

•LEHAH RESTORAN•

"woi Jimin kita datang sini nak makan bukan nya main ML" kata aku dengan sedikit nada yang marah tapi tak berapa marah sebab aku sayang Jimin ececece..

"ah baiklah².. mian Tuan Jungkook"

"kau ni ish takyah lah panggil Tuan."

"okaylah Jungkookieee!!" kata Jimim sambil tersenggih

Mereka berdua pun makan dengan tenang dan penuh dengan keseleraan.. akn tetapi figura seorang yeoja menarik perhatian Jungkook..

hmm aku rasa mcam pernah tengok yeoja ni.. tapi dekat mana eh.. hmm oh ya dekat club malam semalam.. dan dia lah pelayan yang cantik tu eh.. eh makan lagi lah huhuhu..

"deii asal berhenti makan? termenung jauh nampak?" tegur Jimin

"hah tak².. jom lah makan" kata Jungkook lalu menghabiskan makanan didalam pinggan nya..wuishh gelojoh betul nanti tersedak ke tercekik baru tahu.. HAHAHA

•CLUB•

"uii.. Mana yeoja malam tadi? Yoona nama nya kan?" tanya Jungkook yang baru sampai di club malam tersebut

"aa Yoona.. dia tak kerja hari ni sebab omma nya masuk hospital" kata yeoja tua tersebut

"hospital mana?"

"Bangtan Hospital"

"ouh okay.. so aku nak mcm biasa lah"

"mcm biasa pe? yeoja ke?"

"eh sori siket aku tak main yeoja la.. aku nak 1gelas" kata Jungkook

"ouh eh lupa.. jap.. **hulurkan gelas yang berisi air soju**"

"nice😋"

•BANGTAN HOSPITAL•

"so doktor macam mana omma saya?" tanya ku yang sudah resah apabila omma ku tetiba pengsan

"maafkan saya harap cik Yoona tabah.. saya minta diri dulu" kata Doktor Seokjin dan berlalu pergi

"wae!! omma!!! kenapa kena tinggalkan Yoona sorang²..hikhik((bunyi tngisan😂)) Yoona dah tkde sape² di dunia ni!! huarghh!! omma.. bangunlah omma!!😭" kata Yoona yang menjerit dengan tangisan nya.. Yoona berasa sedih kerana orang yang nya sayang sudah pergi meninggalkan nya..

+
+
+

Yoona sudah tidak masuk kerja selama seminggu atas pemergian omma nya.. Nasib lah boss nya baik sebab tu boleh bagi cuti selama seminggu.. bagi Yoona, boss nya yang tua tu tak lah jahat sangat nak buat tu ini tapi boss Yoona faham perasaan nya kerana boss nya pun pernah melalui apa yang Yoona lalui sekarang..

Yoona sangat sedih atas pemergian omma nya.. Dia berasa sangat sedih juga kerana tidak mempunyai sapa² di dunia ni.. Dia rasa macam hidup nya telah kosong kerana telah ditinggalkan oleh kedua² orang tua nya yang telah pergi meninggalkan nya selama nya..

Dalam masa seminggu Yoona mengisikan masa nya dengan tangisan sehingga mata nya sembab.. Dia juga tidak tentu makan sekarang ni.. Badan nya kurus, bibir pucat, tidak cukup tidur dan tidak cukup makan.. Tapi Yoona tahu itu semua hanyalah ujian daripada TUHAN kepada nya.. Bermula dari situ Yoona kena berubah untuk berdikari dan belajar hidup sendiri tanpa keluarga..

Yoona tidak tahu apa yang patut dia buat sekarang ni.. Dia masih lagi berasa sedih atas pemergian omma nya..Dia rasa macam mahu sahaja membunuh diri,tapi Yoona still berfikiran waras jadi dia tidak mahu membunuh diri kerana banyak lagi perkara yang dia nak buat di dunia ni..

Seminggu berlalu,

•CLUB•

Macam biasa, Yoona memulakan kerja nya sebagai seorang pelayan.. Sekarang perasaan sedih Yoona pun sudah hilang sedikit jadi tak lah sedih sangat kan..

" Yoona" panggil yeoja tua a.k.a boss nya

"ye puan?"

"seminggu awak tiada, Jungkook asyik tanya pasal awak je"

"hmm? Jungkook? siapa dia?"

"lah namja yang pegang tangan kau hari tu" kata yeoja tua tu sambil menghisap rokok.. orang tua zaman sekarang makin maju.. kau de? ahak ahak

"ouh.. kenapa dia cari saya?"

"ntah la.. dah dah pergi buat kerja"

"baiklah puan"

Hmm asal dia cari aku eh? hmmm dah lah better aku buat kerja

+
+

Done chapter2.. Hope u guys enjoy.. Maaf kalau chap ni bosan dan banyak ayat keling😂

CLUB •jungkook•Where stories live. Discover now