Deel 4

3 0 0
                                    

Ik weet niet meer wat ik kan doen. Zal het moment dat echt gaan komen? Zal ik nu echt gaan ervaren wat de dood inhoud? En als ik dan dood ben, zou ik dan een nieuwe kans krijgen om te leven? Of zal dit het laatste zijn en is me leven dan voorgoed voorbij? Ik kijk naar de lucht en ik zie de lucht donker en grijs worden. Alle gedachten stromen nu tientallen keren door mijn hoofd. Helder nadenken kan ik niet. Ik word een beetje duizelig en begin te wankelen. Schaduwen keren zich terug tot alles en in één klap was het stil en donker tegelijk. Was dit het? Is dit het einde van me leven? Nee, dat kan niet waar zijn! Ik kan nog heel lichtjes denken, maar echt helder is het niet. Er gaan wazige beelden door me hoofd. Mensen komen om me heen staan. Allemaal schokkende rare gezichten kijken me met schrikkende, bedroefde ogen aan. Ik hoor zwaailichten van politie auto's, de brandweer, en ambulance en ik besef dat dit allemaal voor mij is. Ik voel me niet goed, ik kan niet meer, ik wil niet meer, nee dit gaat niet meer! Wat heeft mijn leven nu toch nog voor zin? Ja precies! Het heeft geen zin meer, dacht ik. Ik ga achteruit in me hoofd en raak beetje voor beetje steeds meer de balans kwijt. Ik lig nog steeds op de grond en denk nog steeds over mijn leven. En ineens begin ik keihard te lachen. Iedereen schrikt zich kapot en eigenlijk wilde ik helemaal niet lachen, ik wilde het uithuilen van de pijn. Niet lang daarna wisselde mijn emotie dan ook en begon ik keihard te huilen. De emmer was overgelopen en ik huilde maar door en door en door. Iedereen bleef kijken maar niemand deed wat. Snap je het nu? Ook al staan er zoveel mensen om je heen, ik voelde me zo alleen.! Bij het woord "alleen" kwam een liedje in me op, een liedje die ik ooit had geschreven toen ik 6 was.
[couplet]

Heel alleen om mee te spelen

Heel alleen om eenzaam te zijn

Heel alleen ik kan niet praten

Heel alleen dit voelt niet fijn

Heel alleen wat moet ik nou toch doen

Heel alleen heb jij den plan?

Heel alleen over de straten

Heel alleen! wat moet ik nou toch doen

In weet het niet

Is er dan geen andere manier?

[refrein]

Is er dan echt niemand die mij kan helpen.

Het hoeft echt niet veel te zijn

Mag ik gewoon 1 vriend

Dat heb ik toch echt wel verdient.

[couplet]

Heel alleen in het bos

Heel alleen naar dansles gaan

Heel alleen vragen stellen

Heel alleen over de golven gaan

Heel alleen mezelf op maken

Heel alleen reizen naar Berlijn

Heel alleen gitaar spelen

Heel alleen! Wat moet ik nou toch doen

Ik weet het niet

Is er dan geen andere manier?

[refrein]

Is er dan echt niemand die mij kan helpen.

Het hoeft echt niet veel te zijn

Mag ik gewoon 1 vriend

Dat heb ik toch echt wel verdient.

[bridge]

Het maakt toch niet uit wie je bent, want iedereen is anders en ook iedereen is speciaal.

En daarom weet ik niet waarom ik er niet bij mag...

[refrein]

Is er dan echt niemand die mij kan helpen.

Het hoeft echt niet veel te zijn

Mag ik gewoon 1 vriend

Dat heb ik toch echt wel verdient.

"Wie ben ik"Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu