"cuba untuk kuat"

12 0 0
                                    


People will not understand what you feel. It's easy for others to say that everything will be okay. Tak tahu nak describe the real feelings. Of course happy cause I know someone can take care of you , can make you smile , can make you happy. Sad ?? Yes , I admit I'm sad. Because I know everything will not be the same anymore. Everything will change. I have to be independence. Saya dah tak boleh nak bergantung dengan awak. Saya kena biasakan diri untuk tak manja. Saya perlu jadi diri saya yang sebelum ni. Yang tak bergantung harap dengan orang lain. Every night nangis cause I miss you and I wish you to be here for me but I know it's impossible. Yeahh , saya tahu jawapan awak akan tetap sama bila awak tengok saya sedih . the answer is " awak , saya tetap ada . saya tetap sama. Saya tak pergi mana-mana pun" . Tapi awak tak tahu pun apa sebenarnya yang hati saya rasa. Awak tak faham pun sakit dia macam mana. I have nobody else to share my problems , my sadness , my happiness. I'm used to share it with you . But now , I can't do the same thing anymore.

Slowly , saya kena tukar routine daylife saya . Kalau tak , everyday mesti saya ws awak , story dengan awak semua benda . Tapi , starting now , no more like that. Silap sebenarnya , kita tak letak gap dari awal. End up , sakit awak. Jujur saya cakap sakit sangat-sangat. Memang awak tak hilang , memang awak tetap ada , tapi keadaan tetap tak akan sama. Saya rindu awak. Rindu sangat-sangat. It's not easy for me to face everything. Saya masih mampu senyum depan orang , ketawa depan orang , but deep inside my heart , only Allah know how much it hurts. Bukan awak yang buat saya sakit , tapi keadaan. Saya faham awak , saya faham yang saya tak mungkin dapat awak yang dulu. You have a commitment , a responsibility and I have to accept that fact. But , I need time to adapt this new condition . Serious talk , mental physical down for this moment .

Now , after a month I'm getting better. Not totally okey but at least better than before. Everyday pun doa dekat Allah supaya Allah bagi kekuatan. Tapi setiap kali tu pun tak pernah lupa untuk doa kebahagiaan dia. I'm happy for you. Dapat jumpa dia , tengok dia depan mata , dapat tengok dia happy , dapat tengok muka kerek dia tu . Yeahh , it's enough for me. Sayang untuk awak still the same. Saya mengaku sekarang saya dah tak share banyak benda dengan awak , dah tak merepek dengan awak banyak benda. Kalau through chat , awak rasa saya lain , memang yaa itu betul. But if , kalau awak jumpa saya depan-depan perangai saya still sama kan. Don't worry awak , carilah saya bila awak perlu. Selagi Allah izin , saya tetap akan ada.  

cuba untuk kuatWhere stories live. Discover now