BAB24:INGATAN

1.5K 51 2
                                    

Waktu malam.Di rumah Moon.
Moon mengingat perkara yg berlaku pada dia dan Zass tadi.Moon menyentuh bibirnya yg dicium oleh Zass.

Moon: Malunya..Kenapa Zass cium aku?
Ding!Dong!Loceng pintu rumah Moon berbunyi.
Moon:Siapa pulak yg datang malam-malam ni?
Moon pergi memeriksa pintu.Moon membuka pintu lalu..
Tiada sesiapa pun di hadapan pintu rumah.
Moon:Aik?!
Tiba-tiba, Seseorang telah menekup mulut Moon dengan Sapu tangan..Sapu tangan itu ada ubat tidur..Moon pengsan lalu Lelaki misteri itu mengangkat Moon ke dalam kereta dan membawa Moon ke tempat persembunyian Lelaki itu.

Zass menerima mesej dari nombor yg tidak diketahui.

Saya akan hantar lokasi untuk awak temui Moon.
-????

Zass segera memakai sutnya berwarna kelabu lalu menuju ke lokasi itu dengan pantas.
Lelaki itu masih menunggu kedatangan Zass.Lelaki itu berbadan sasa,memakai sut berwarna kelabu dan bertopeng muka berwarna hitam.Moon masih pengsan.

Tiba-tiba,Ali menggunakan yoyo lalu menyerang lelaki itu.Lelaki itu mengelak lalu Alicia di belakang Lelaki itu lalu Alicia melepaskan serangannya.Lelaki itu masih mengelak.Sementara itu,Zass cepat-cepat mengangkat Moon.Zass sempat memanggil Ali dan Alicia sebelum ke lokasi ini.

Moon masih pengsan.Ali,Alicia dan Zass yg mengangkat Moon..Mereka segera beredar dari situ.Lelaki itu terlalu letih melawan Ali dan Alicia.
S
K
I
P
T
I
M
E
Di bilik rawatan.
Alicia:Moon akan sedarkah?
Ali:Ejen Gheeta kata Moon hanya pengsan sebab ubat itu kuat sangat.
Zass:....
Alicia:Tapi..Kenapa Lelaki bertopeng misteri itu hantar lokasi kepada Zass??
Ali:Entahlah...Tapi yg penting sekarang adalah Moon selamat.
Zass:(Mengangguk kepala)

Moon mula tersedar.
Moon:Erk..Aku...Aku kat mana ni..
Ali, Alicia dan Zass sangat gembira..
Moon: Korang semua ni siapa??
Semua terkejut termasuklah Zass.Zass sangat terkejut.Lelaki itu memadam semua memori Moon.Tapi kenapa Lelaki itu memadam memori Moon?

Ejen Zass x Ejen MoonWhere stories live. Discover now